پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹ ق.ظ

۰

معافیت مالیاتی برای هنرمندان باج سیاسی است.

چرا باید هنرمندانی که برای ایفای نقش در یک فیلم دهها و یا صدها میلیون تومان مزد می گیرند از مالیات معاف باشند؟

هیچ دلیلی ندارد. هنر از آن کسی است که سهم خویش از مالیات را بپردازد. انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و عده ای برای اینکه از حمایت هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات انتخاباتی بهره مند شوند ممکن است بر معافیت ورزشکاران و هنرمندان تاکید کنند. برخی هنرپیشه ها هزینه لوازم آرایش آنان در هر ماه بیش از حقوق یک سال یک کارمند و یا کارگر است. چرا باید از مالیات معاف باشند. همگان باید در پرداخت مالیات مشارکت کنند. از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی می خواهم که مراقب این بزل و بخشش ها باشند. توجه شما را به خبر زیر جلب می نمایم.

 

احمد نجفی در گفت و گو با فارس عنوان کرد: جزئیات معافیت مالیاتی و تشکیل صندوق هنرمندان سینما

خبرگزاری فارس: عضو شورایعالی سینما با اشاره به بیمه هنرمندان و مالیات ‌گفت: در جلسه مقرر شد فیلم به عنوان یک پروژه از مالیات معاف باشد و کسانی که در یک فیلم قرارداد می‌بندند معاف از مالیات باشند.

احمد نجفی عضو شورایعالی سینما در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره جلسه شورا با حضور رئیس‌جمهور و مصوباتی که در این جلسه صورت گرفت  گفت: خوشبختانه جلسه بسیار خوبی بود و تصمیمات بسیار خوبی در این جلسه گرفته شد که مفصل آن را حتما آقای شمقدری درباره آن صحبت خواهند کرد. درباره بودجه سازمان سینمایی قرار شد ترتیباتی اتخاذ شود برای وجوه تامین شده که در شورای‌عالی تصویب شده است. درباره وضعیت درمان هنرمندان صحبت شد که با وزیر بهداشت صحبت‌هایی شود تا وقتی که صندوق بیمه سینما به صورت مستقل درست نشده امکانات درمانی در اختیار هنرمندان به صورت کامل قرار گیرد . زیرا قرار است صندوق بیمه سینما به صورت مستقل شکل بگیرد.

اختصاص ارز به پروژه‌های فاخر

وی در ادامه گفت: برای تولید آثار خوب و فاخر با تصویب سازمان سینمایی و با معرفی سازمان ارز محدودی را تخصیص خواهند داد. در جلسه قرار شد 2000 واحد مسکونی مهر به هنرمندانی که نیازمند هست تخصیص داده شود و وجوهات را کمتر کنند و میزان وام بیشتر شود.

افرادی که در ساخت یک فیلم سهیم هستند از مالیات معاف می‌شوند

نجفی درباره مالیات‌‌های اهالی سینما که مشکلاتی را برای برخی از تهیه‌کنندگان ایجاد کرده است، گفت: قرار شد استمهالی در مورد پرونده‌های مالیاتی صورت گیرد. ما زیر فشار شدید اداره مالیات‌ و ممیزها هستیم . برخی از دوستان به همین علت ممنوع الخروج شده بودند و قرار شد پرونده‌ها را فعلا نگه‌دارند تا به آن‌ها رسیدگی شود . ما متاسفانه معاف هستیم اما مجرم هم هستیم که در جلسه دیروز با صحبت‌های خوب آقای علی‌اکبری درخصوص مالیات این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه افزود:  برخی از ممیزان دارایی به پرونده‌ها نگاه درستی ندارند و قرار است استمهال و در کنار این کار برنامه‌ریزی شده است که سینما از معافیت به صورت کامل بتوانیم استفاده کنیم. آئین‌نامه‌ 15 و 16به گونه‌ای است که دست دارایی را باز می‌گذارد. شاید ماموران مالیاتی اینگونه به سینما نگاه می‌کنند که تهیه‌کننده دفتر برای تولید پروژه دفتر دارد و حسابدار دارد و... نمی‌دانند که درسینما دوستان با عشق و اعتقاد کار می‌کنند.

تهیه‌کننده «فیتلیه و ماه پیشونی» در ادامه افزود: ما در امر دارایی و مالیات دانش وآگاهی کافی نداریم، ماموران هم با بزرگ سینما کارها را می‌سنجند و ما را در حد و اندازه شرکت‌های چند میلیاردی می‌بینند درحالی که ما به لحاظ اجرا بسیار ضعیف هستیم ما اشتباهاتی داشتیم به دلیل این که آگاهی کاملی نسبت به قانون نداشتیم اما آن‌ها اشتباهات را عمدی دیدند و احکام صادر می‌کنند که باید جلویش گرفته می‌شد.

وی در ادامه افزود: در جلسه اخیر شورای‌عالی سینما مقرر شد فیلم به عنوان یک پروژه معاف باشد کسانی که در یک فیلم قرارداد می‌بندند معاف از مالیات باشند. الان به ما می‌گویند باید از قرارداد هر کسی که در پروژه کار می‌کرده، پنج درصد مالیات کم می‌کردید در حالی که ما تصورمان این بود که بازیگر و تهیه‌کننده معاف از مالیات است، این پنج درصدها کم نشده و براساس اصل قرارداد جریمه‌ای در نظر گرفتند که از 5 درصد فراتر و به پنجاه درصد رسیده است. این عدم تطبیق قانون با واقعیت‌های موجود در سینما باعث مشکلات فراوانی شده بود .

نجفی در ادامه توضیح داد: بررسی حقوقی خواهد شد تا تمام عوامل پروژه معاف از مالیات باشند. یک شرکت سالی یکبار اظهار نامه مالیاتی ارایه می‌دهد اما به ما می‌گویند برای هر فیلم یک اظهار نامه مالیاتی پرکنید و ارایه دهید، این که نمی‌شود. شاید یک تهیه‌کننده پنج فیلم کار کند. یک شرکت 100 میلیاردی در سال یک بار اظهار نامه مالیاتی پر می‌کند!جلوی این‌ها گرفته می‌شود و به سرعت اجرایی خواهد شد.

جلسات شورایعالی سینما هر هفته برگزار می‌شود

نجفی درادامه به بحث‌های محتوایی در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر شورایعالی سینما اقای بحرانی درباره بحث‌های محتوایی سینما صحبت کردند و مباحثی از قبیل شناخت سینما، فرهنگ عمومی  جامعه، بحث‌های آموزشی و انسان‌سازی که قرار شد هر هفته یک ساعت یا یک ساعت و نیم جلسات شورایعالی سینما تشکیل شود و درباره نوع آموزش و تدریس در سینما بحث کنیم سینما تنها تزریق پول و سرمایه نیست بلکه کار محتوایی و فرهنگی از موضوعا مهم سینما است.  نگاه فرهنگی و محتوایی کار بسیار سختی است، کار شگرف و زمان‌بری است که رئیس جمهور اعلام کردند یک روز در هفته به این مسایل بپردازیم، اگر مشکلاتی هم بود مطرح می‌کنیم .

وی در ادامه افزود: جلسه بسیار خوبی بود . اولین بار بود که خروجی کاملی می‌گرفتیم که شنبه قرار است نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های مختلف ارایه شود و روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت مطرح شود و به صورت قانونی اجرا شود.

حضور اساتید و جامعه‌شناسان در شورای‌عالی سینما

نجفی درباره جلسه روز سوم خرداد ماه گفت: جلسه مصادف با  روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر بد رئیس جمهور بسیار خوب و با روی بازقول دادند با همه گرفتاری‌هایشان هفته‌ای یک بار با اعضای شورای عالی سینما دیدار داشته باشند و برای کار‌های محتوایی کارشناسان و اساتید دعوت خواهند شد، این مورد از مصوبات شورا است که از کارگروه‌ها به عنوان بازوی فکری و توانا به خصوص در بحث محتوایی و آموزش سینما بهره ببرند . در این جلسات از اساتید با تجربه‌ و جامعه‌شناسان استفاده خواهد شد تا  تا یک راه حل برای مشکلات عمده سینما پیدا شود.

وی درباره حاضرین در جلسه روز گذشته گفت: در جلسه دیروز همه افراد به جز رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و آقای جعفری جوزانی حضور داشتند. آقای جوزانی برای انجام کار  خیری به همراه پرویز پرستویی به خرم آباد رفته بودند ایشان در آخرین ساعات توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب  کنند تا رضایت دهند و جوانی از چوبه اعدام نجات یابد.

سینما با تغییر بنیادی روبرو می‌شود

نجفی درباره زمان اعلام معاونت‌های سازمان سینمایی گفت: معاونت سینمایی از سطح معاونت به سازمان ارتقاء یافته است، برای طراحی چارت سازمانی و اجرای آن ماه‌ها وقت صرف شده و می‌شود. باید ساختار آن رابطه‌اش با صنوف و... مشخص شود. سازمان سینمایی نمی‌تواند خودش را از بدنه سینما جدا کند وقتی که مشخص شد صنوف سینمایی باید به عنوان بازوی اجرایی در سازمان سینمایی نماینده داشته باشند. نحوه ارتباطات، آموزش،  کتب سینمایی و... باید تغییر یابد که کار سختی است . دوستان دارند زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند که ساختار و نهادش کامل شود که چیزی از قلم نیافتد که دوباره مجبور به بازنگری شوند.

وی در ادامه گفت: انشاء الله به زودی سینما با تغییر بنیادی روبرو خواهد شد و تلاش می‌شود ساختار سازمان سینمایی درست باشد  تا افراد دیگری که می‌آیند با  ساختار صحیحی مواجه باشند .  قرار است پیش‌بینی وضعیت سینما در آینده صورت گیرد باید حوصله کنند و بدانند که تلاش می‌شود تا نظرات سلیقه‌ای باعث نشود که این دستاوردها از بین برود. باید ریشه‌ای و اصولی کار شود که سلیقه‌ای با سینما برخورد نشود کاری که سالها اتفاق افتاده است. هدف و راه دیده شود بعد حرکت کنیم. در این مدت کار شده انشاءالله شاهد نتایج خوبی خواهیم بود. سینما نه قائم به من یا رئیس جمهور یا شمقدری است مسئولین می آیند و می‌روند ساختار سینما باید درست باشد که نیاز به فرصت  و زمان دارد که قوام بگیرد. من بسیار خوش ‌بین هستم از سعه صدر رئیس جمهور هم تشکر می‌کنم که نگاه مثبتی  به سینما و مسایل محتوایی داشند، وقت می‌گذارند ما هم تلاش می‌کنیم .

نجفی در خاتمه افزود: دوستان در مقابل رئیس جمهور صحبت کردند و رئیس جمهور پس از کار روزانه از ساعت 18 تا 21:15 دقیقه با نهایت دقت به بحث‌ها گوش کرد. بحث محتوای فرهنگی که مطرح می‌شود باید هفته‌ای یکبار جلسه با حضور رئیس جمهور بگذاریم این کار شگرفی است و بخش مهمی از فرهنگ کشور است .

 

۹۱/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">