پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه آمریکایی‌ها نیاز دارند مذاکرات با ایران به نتیجه برسد گفت: با این حال آنها می‌خواهند ایران را از حقوق هسته‌ای خود محروم کنند

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه حضور آقای صالحی در مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنم خاطر نشان کرد: هرچند در این مذاکرات حضور یک فرد متخصص در امور هسته‌ای یک ضرورت است اما اصولاً سازمان انرژی هسته‌ای ایران و آمریکا مسئله واقعی فنی با هم ندارند چون آمریکایی‌ها می‌دانند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و بیشتر موضوع سیاسی است.

قدیری‌ابیانه افزود: آنها قصد محروم کردن ایران از پیشرفت هسته‌ای صلح‌آمیز را دارند و با هر نوع پیشرفتی در کشور ما مخالفند با این حال حضور آقای صالحی اقدام مثبتی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید براینکه اگر آمریکایی‌ها نتوانند نظراتشان را به ایران تحمیل کنند که نخواهند توانست آنوقت ضرورتی برای ادامه مذاکرات نخواهند دید گفت: اما آمریکا اولاً چاره و راه حل دیگری دیگری ندارد.

وی افزود: یعنی راه حل نظامی برای آمریکا در قبال ایران وجود ندارد شکست‌های پی‌در‌پی در عراق و در جاهای دیگر مانند افغانستان این مسئله را برای ایالات متحده ثابت کرده و همچنین شکست اسرائیل در مقابل حزب‌الله و حماس این موضوع برای آنها روشن کرده که راه حل نظامی در برابر ایران فایده‌ای نخواهد داشت.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تنها راهی که برای ایالات متحده مانده تشدید تحریم‌ها است گفت: تشدید تحریم‌ها هم نمی‌تواند آمریکا را به خواسته خود برساند و اصولاً امکان تشدید تحریم‌ها در سطح بین المللی برای آمریکا وجود ندارد.

وی با تصریح به اینکه امروز در شورای امنیت سازمان ملل قطعاً این امکان برای تشدید تحریم‌ها وجود ندارد گفت: اگر ترک مذاکرات از نظر دیدگاه جهانی به معنای این باشد که آمریکایی‌ها مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند آنوقت نمی‌توانند هم پیمانان خود را هم راضی کنند که به تشدید تحریم‌ها بپیوندند آنوقت تحریم‌ها می‌تواند فرو بپاشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اما اگر آمریکا بتواند اینگونه وانمود که به نتیجه نرسیدن مذاکرات تقصیر ایران است آنوقت می‌تواند تا حدودی التزام تحریم را حفظ کند و به خاطر همین تمام گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها در ایران باید مراقب باشند که انگشت اتهام به نتیجه نرسیدن مذاکرات را متوجه آمریکا کنند نه اینکه جناح‌های داخلی یکدیگر را مقصر بدانند. این نکته‌ای است که متأسفانه ممکن است به آن توجه نکنند که اگر توجه نکنند در زمین آمریکا بازی کردند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد افکار عمومی آمریکایی‌ به این نتیجه خواهد رسید که دولت اوباما در هیچ یک از برنامه‌های سیاست خارجی موفقیت حاصل نکرده است گفت: لذا آمریکایی‌ها نیاز دارند که این مذاکرات به نتیجه برسد اما می‌خواهند در این بین ایران را از حقوق هسته‌ای خود محروم کنند که موفق نخواهند شد.

وی در خصوص امکان امتیازگیری از آمریکا در مذاکرات گفت: اگر انسجام ملی ما برای جهانیان به نمایش گذاشته شود که نمایش این انسجام در 22 بهمن بهترین نمود را پیدا کرد، این احتمال وجود دارد اما اینکه آنها کاملاً به حقوق هسته‌ای ایران اعتراف کنند و تمکین کنند چیزی است که حتی اگر دولت اوباما بخواهد توان اجرای این را ندارد چون متأسفانه باید بگوییم که صهیونیست‌ها بر مقدرات آمریکا حاکم هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تاکید کرد: لازم است کلیات و جزئیات در مذاکرات باهم مطرح شود و تحریم‌ها یک جا لغو شود؛ این موضوع توسط مقام معظم رهبری روشن شده است که این روشنگری کمک بزرگی به هیئت ایرانی در پیشبرد مذاکرات است.

۹۳/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">