پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷ ق.ظ

۰

مناظره محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و غلامرضا انصاری نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک عصر امروز در مناظره‌ای با غلامرضا انصاری نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با عنوان «سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای» با بیان اینکه برای شناخت چگونگی رفع تحریم‌ها باید ریشه‌های تحریم‌ شناسایی شوند، اظهار کرد: یکی از ریشه‌های تحریم وضعیت اقتصادی کشور و اقتصاد متکی به نفت بوده که یکی از راحت‌ترین راه‌های ایجاد تحریم برای ملت ایران را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از کالای خارجی سبب خود تحریمی کالای ایرانی شده است و تا زمانی که اقتصاد ما وابسته به نفت باشد دشمن دلیلی برای دست کشیدن از تحریم نمی‌بیند.

سفیر سابق ایران در مکزیک، ریشه دوم تحریم را فتنه 88 عنوان و خاطرنشان کرد: در دوران فتنه یکی از آقازاده‌ها از بیت المال حقوق می گرفت به دنبال تشدید تحریم بود؛ همچنین فردی مانند مهاجرانی که زمانی وزیر فرهنگ بود پیشنهاد حمله نظامی به ایران داد؛ هرچند بعداً حرف خود را پس گرفت.

کارشناس عالی امور استراتژیک با انتقاد از اینکه شخصی که می‌داند تقلب صورت نگرفته، چرا مردم را به بهانه تقلب علیه نظام می‌شوراند، تصریح کرد: تاج‌زاده در جلسه ای خصوصی گفته بود که تقلب در انتخابات نهایتاً می تواند حداکثر یک میلیون رأی باشد که اگر آن را به رأی موسوی اضافه کنیم بازهم موسوی انتخاب نمی‌شد.

غلامرضا انصاری نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مناظره اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور اساسی‌ترین پرونده، پرونده هسته‌ای است که سبب شده مذاکرات هسته‌ای فراتر از مرزها برود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان جامعه از بخشی از واقعیت‌ها به دور هستند، عنوان کرد: تنها قدرت نظامی مؤلفه قدرت نیست، بلکه قدرت یک کشور را مجموعه عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تشکیل می‌دهد.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ در برابر دشمن راحت بوده، اما هنر دیپلماسی کار سختی است، اضافه کرد: امروز دولت «تدبیر و امید» یکی از زبده‌ترین تیم‌های هسته‌ای را دارد و تیم وزارت‌ خارجه کار مذاکرات هسته‌ای را به خوبی در دست گرفته است.

انصاری تأکید کرد: حدود 10 تا 11 سال پیش و در زمان روحانی، لاریجانی و جلیلی، نگاه به پرونده هسته‌ای امنیتی بود، اما تیم مذاکره‌کننده جدید با هنر خود پرونده هسته‌ای را از حالت امنیتی خارج کرد.

وی بر لزوم آینده‌نگری تأکید کرد و متذکر شد: ما باید نقاط ضعف و قوت خود و دشمن را شناسایی کرده و سپس امتیازهای لازم را بگیریم و کمترین امتیاز را به دشمن بدهیم.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، پرونده هسته‌ای را دومین پرونده مهم جهانی خواند و متذکر شد: نگاه امنیتی که ما در مذاکرات داشتیم ما را دچار چالش می‌کرد، اما امروز در مذاکرات رودررو بحث ایران‌هراسی در جهان کمرنگ شده است.

قدیری‌ابیانه در واکنش به اظهارات انصاری این پرسش را مطرح کرد که آیا در جنگ 8 ساله، مذاکرات صدام را شکست داد و یا هنر رزمندگان اسلام که اگر رزمندگان در جبهه‌های جنگ صدام را شکست نداده‌ بودند امکان نداشت صدام بحث معاهده 1975 را که پاره کرده بود مجددا بپذیرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با انتقاد از اینکه برخی می‌خواهند تحریم‌ها را به دولت گذشته‌ نسبت بدهند، یادآور شد: اگر وضعیت اقتصادی، کار و تلاش در مملکت همین باشد که هست روزبه‌روز تحریم‌ها بیشتر می‌شود؛ حتی اگر ما بهترین دیپلمات‌ها را داشته باشیم.

قدیری‌ابیانه تشریح کرد: من نسبت به آقای احمدی‌نژاد نقدهایی دارم، اما این جمله وی که بیان کرده بود: «آنقدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود» را می‌پذیریم.

کارشناس عالی امور استراتژیک با جمله روحانی که گفته بود: «چرخ‌های سانتریفیوژها بچرخد به شرط اینکه چرخ‌های کارخانجات نیز بچرخد»، بیان کرد:‌ این جمله ضد دیپلماسی و به ضرر ماست و این حرف حرف خطرناکی از نظر دیپلماسی است که بعد از انتخابات اصلاح شد.

وی، فتنه 88 را عامل شدت تحریم‌ها خواند و توضیح داد: اگر ریشه‌های تحریم را نشناسیم، نمی‌توانیم پیروز شویم؛ هرچند بنده معتقدم مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

قدیری‌ابیانه در ارتباط با پایین کشیدن تابلو صداقت آمریکایی در تهران، گفت: این تابلو صداقت آمریکایی را زیرسئوال برده نه صداقت ایرانی را، پس چرا وزارت‌ امور خارجه جلوی این تابلو را گرفت.

سفیر سابق ایران در مکزیک این سئوال را مطرح کرد که چرا پوستر چاپ کردید و در آن نوشتید هر توافقی بهتر از عدم توافق است این جمله یعنی ملت ایران تحت فشارند. بنده نگرانم که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد عده اب طرف های ایرانی را مقصر معرفی کنند بدانند که این مسئله به نفع دشمن است و باعث می‌شود گوینده این ادعا در زمین آنها سخن بگوییم.

به گزارش فارس؛ در ادامه این مناظره انصاری 70 درصد جامعه را اصلاح‌طلب عنوان کرد که در این هنگام با واکنش قدیری‌ابیانه مواجه شد که قدیری گفت: «اصولگرایان نیز طرفدار اصلاحات هستند اما آن اصلاحاتی که جامعه را به سمت اسلامی‌تر شدن ببرد».

انصاری با تأکید بر اینکه قطعنامه‌های سازمان ملل شوخی نیست، اضافه کرد: بحث هسته‌ای با امنیت ملی گره خورده و ما باید با قدرت حرف خود را بزنیم و کوچکترین عقب‌گردی از برنامه‌های هسته‌ای نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه آزادی قانونی و مشروع باید در جامعه پاس داشته شود، افزود: اگر اجازه نقد به افراد را ندهیم تضارب اندیشه‌ها به وجود می‌آید.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فتنه 88 دکانی برای افرادی شده که حرفی برای گفتن در این مملکت ندارند. شما اصولگرایان تا کی می‌خواهید به مسئله فتنه ادامه دهید؟ ما در عرصه سیاسی معتقدیم باید همچون رودخانه باشیم و مدام رو به‌ جلو حرکت کنیم نه اینکه همانند مرداب در جایی بمانیم که نابود شویم.

انصاری با بیان اینکه در بین اصولگرایان نیز افراد منطقی هستند، خاطرنشان کرد: ما با افرادی مخالفیم که فضای کشور را در طول هشت سال گذشته رادیکالی کردند، در صورتی که باید بدانند چماق کشیدن همه جا کارایی ندارد.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر غرب به توافق عاقلانه دست پیدا نکند مشکلات اقتصادی گریبان خودش را می‌گیرد و از درون از هم می‌پاشد.

قدیری‌ابیانه در پاسخ به سئوال دانشجویان بیان کرد: عده‌ای ریشه فساد و رانت را در دوران احمدی‌نژاد می‌دانند، در صورتی که باید به آنان بگوییم افرادی که هزار میلیارد تومان در زمان احمدی‌نژاد ثروت جمع کرده‌اند امروز عضو هیئت دولت روحانی هستند.

وی در ارتباط با فساد زنجانی، اضافه کرد: گفته شده بابک زنجانی 5 میلیارد تومان به ستاد روحانی کمک کرد و این شخص هیچ شباهتی به اصولگرایان ندارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک در واکنش به این سخن انصاری که فتنه را دکانی برای اصولگرایان نامیده بود، گفت: چگونه این سخن را می‌گویید، در حالی که فتنه برای مملکت ما مسئله ایجاد کرد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه اگر تمام پیچ و مهره‌های هسته‌ای جمع شود باز هم دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد، تصریح کرد: چرا وقتی شرمن اعلام می‌کند «DNA» ایرانی‌ها از دروغ‌گویی است، شما چیزی نمی‌گویید و تنها به بسیج و مردم انتقاد می‌کنید که باید ساکت باشند و این منطق دیپلماسی نیست.

وی عنوان داشت: افرادی که مخالف «مرگ بر آمریکا» گفتن هستند بدانند که اگر روزی به آمریکا درود هم بگویند هیچ چیزی از دشمنی آمریکا کم نمی‌شود.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس در واکنش به سخنان قدیری‌ابیانه بحث فساد را مطرح کرد و گفت: یکی از آسیب‌های دولت نهم و دهم این است که فساد را ساختاری کرد.

انصاری در ارتباط با بحث وزیری که هزار میلیارد دلار به دست آورده و اکنون عضو هیئت دولت روحانی است، افزود:‌ بدانید این فرد خودش عرضه داشت و با تخصص خود امروز به بحث بهداشت و درمان جامعه خدمت می‌کند و بدانید کسی که سیر باشد نیازی به دزدی ندارد.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس به ممنوع‌التصویر شدن خاتمی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان ارادت ویژه‌ای به مقام معظم رهبری دارد و به آرمان‌های انقلاب وفادار است و احتیاجی نیست که چهار روزنامه با تیراژ 10 و 15 هزار از وی مطلب بنویسند و چهره وی را نشان دهند.

وی بزرگترین اشتباه دولت فعلی را دادن یارانه به ثروتمندان عنوان کرد و گفت: این خیانت بزرگی است که دولت به خاطر انتخابات آتی به این افراد یارانه می‌دهد.

قدیری‌ابیانه نیز با بیان اینکه فساد رحیمی را نمی‌توان پای اصولگرایان نوشت، بیان داشت: بنده قدم زدن کری با آقای ظریف را نقد می‌کنم که چرا اجازه داد کری به خودش افتخار دهد با وزیر امور خارجه ایران راه برود.

وی متذکر شد: هیچ وقت درآمد ایران به 100 میلیارد دلار نرسید که اصلاح‌طلبان می‌گویند این مبلغ قورت داده شده، چراکه نظارت بانک مرکزی همیشه بوده و هست و اگر این مبلغ گم می‌شد بانک مرکزی شکایت می‌کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک به جمله‌ای از ترکان اشاره کرد و گفت: ایشان گفته‌اند پیدا کردن پردرآمدها و حذف‌ یارانه‌شان با اعتراض مردم روبه‌رو می‌شود که باید به ایشان بگوییم نخیر با اعتراض مردم روبه‌رو نمی‌شود، بلکه با اعتراض پردرآمدها مواجه می‌شود.

۹۳/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">