پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۸ ق.ظ

۰

ریشه افشاگری اخیر در خارج واتیکان است

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۸ ق.ظ

متن زیر مربوط به مصاحبه ای است که روز گذشته با روزنامه ملت داشتم که آن را به صورت یادداشت متشر کرده اند. ضمن تشکر از رزونامه ملت برای چاپ مصاحبه جای گلایه دارد که متن را به صورت یدداشت درج کرده اند. این متن یا باید به صورت مصاحبه درج می شد و یا اینکه موقع مصاحبه اعلام می کردند که می خواهند به صورت یادداشت درج کنند. بنده معمولا با درج مصاحبه به صورت یادداشت موافقت نمی کنم. توجه شما را به متن روزنامه ملت جلب می نمایم.

محمدحسن قدیری ابیانه: معیار انتخاب پاپ در واتیکان به گونه‌ای است که هرگاه پاپ فوت می‌کند کاردینال‌ها از سراسر دنیا در مکانی گردهم می‌آیند و آن‌قدر در آنجا می‌مانند تا شخصی را به عنوان پاپ معرفی کنند. اگر این مدت طولانی شود امکانات از آنها گرفته می‌شود تا هرچه زود‌تر شخصی را به عنوان پاپ معرفی کنند. زمانی که کاردینال‌ها فرد مناسب را پیدا کردند از طریق دودی سفید که از دودکش بیرون می‌آید به همگان انتصاب فردی جدید را اطلاع می‌دهند.

چهارشنبه, 10 خرداد 1391

 پاپ انتخاب شده باید در تئوری از طبقه کاردینال‌ها باشد. طبیعتا وجهه فردی، تسلط و توان مدیریتی برای انتخاب پاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی واقعیت این است که سازمان‌هایی مثل سی آی ‌ای، موساد و سرویس‌های امنیتی نهایت تلاش خود را می‌کنند تا از طرق مختلف در انتخاب پاپ تاثیرگذار باشند. هرچند که این سازمان‌ها در انتخاب پاپ حق رای ندارند ولی در انتخاب وی بی‌تاثیر هم نیستند.

 با توجه به این‌که پاپ به نوعی معصوم از خطا و گناه دانسته می‌شود، لذا در صورت تشخیص بی‌کفایتی حذف عادی نخواهد شد و ممکن است به قتل برسد. به عنوان مثال حدود سی سال پیش یکی از پاپ‌ها که در روستا و تحت فرهنگ روستایی بزرگ شده بود و پاپ بسیار محبوبی هم بود در یکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرده بود که خدا مادر است در حالی که کلیسا معتقد است خدا پدر است. بحث خدا مادر است به بحث مهمی در کلیسا مبدل شد و کمی بعدتر اعلام شد که پاپ فوت کرده است.

 خیلی‌ها معتقدند که پاپ در آن زمان به قتل رسیده است. از طرفی فساد‌های مالی، اخلاقی و سیاسی در دستگاه کلیسای کاتولیک وجود دارد، در قرون اولیه مسیحیت روحانیت اجازه ازدواج داشت اما برای این‌که پولی که کشیشان از مردم دریافت می‌کنند صرف همسر و فرزندان خود نکند، ازدواج منع شد و به عدم ازدواج جنبه تقدس داده شد. از نظر مسیحیان کاتولیک ازدواج یک بد ضروری است که برای بقای نسل بشر غیر قابل اجتناب است.

 بنابراین خوب‌ها که کشیشان و راهبه‌ها هستند نباید ازدواج کنند. منع ازدواج کشیشان و راهبه‌ها را به فساد کشانده است و امروزه تشت رسوایی آن از بام افتاده است و صدای آن عالم گیر شده است. حتی پاپ فعلی هم محکوم شده است که هرچند مشغول مبارزه با رسوایی‌های موجود در کلیسا بوده است و گزارشاتی هم دریافت کرده است اما چشم خود را بر روی بسیاری از این جرایم و رسوایی‌ها بسته است. حتی وی از طرف دستگاه‌های قضایی سایر کشورها مورد شکایت قرار گرفته است.

 برخی معتقدند چون جلوی این فساد‌ها را نگرفته است خود در این جرایم شریک است. توجه داشته باشید ثروت بسیار زیادی در واتیکان متمرکز شده است و واتیکان از آن برای تولید سلاح استفاده می‌کند و بانک واتیکان در یکی از کارخانه‌های سلاح‌سازی امریکا سرمایه‌گذاری کرده است. هرجا که ثروت بسیاری متمرکز باشد احتمال رخنه فساد وجود دارد. هرچند که جریاناتی در واتیکان وجود دارند که با یکدیگر در رقابت هستند ولی به هیچ عنوان برای عزل پاپ توطئه‌چینی نمی‌کنند، چرا که متزلزل شدن جایگاه پاپ به اعتبار کل واتیکان لطمه می‌زند.

 نیروهایی در خارج از واتیکان فساد‌هایی را کشف می‌کنند و از آن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند و پس از آن پاپ را تهدید می‌کنند که اگر مطابق میل ما رفتار نکنید فساد شما را افشا خواهیم کرد. بنابر این من معتقدم ریشه کشف رسوایی واتیلیکس که اخیرا رخ داده در خارج از واتیکان است.

 * کارشناس مسائل بین‌الملل و نخستین رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا

۹۱/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">