پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ب.ظ

۰

مطلب وارده: نکاتی در مورد تجاوز عربستان به یمن

يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ب.ظ

1.      تجاوز یکجانبه به یمن و ادعای درخواست رئیس جمهور مستعفی برای دخالت نظامی و همچنین حضور ایران در این کشور، دارای تناقضات فراوانی است:

1.1.  هیچ مدرکی مبنی بر حضور ایران در یمن تاکنون ارائه نشده است. بلکه چندین بار توسط وزیر خارجه آمریکا و فرماندهان نظامی نسبت به حضور ایران در یمن با تردید نگاه شده و اعلام شده شاهدی بر این ادعا وجود ندارد. در مقابل شواهد بسیاری مبنی بر حمایت سعودی از گروه های تروریستی النصره در سوریه و حمایت از عناصر بعثی که همپیمان اصلی داعش هستند در عراق وجود دارد که شورای امنیت از بررسی آنها خودداری می کند. (بایدن معاون اوباما صراحتا عربستان را حامی تروریسم معرفی نمود)

1.2.  اگر حمایت از رئیس جمهور مستعفی دارای مشروعیت است چرا روسیه به دلیل حمایت از رئیس جمهوری قبلی قانونی اوکراین "ویکتور یاناکویچ" و خواسته مردم روس تبار این کشور مورد انتقاد قرار می گیرد و تحریم می شود.

1.3.  اگر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مورد حمایت مردم یمن است پس چگونه است که هیچ کس در یمن حاضر نیست از او حمایت کند و وی مدام در حال فرار می باشد؟ در مقابل در سوریه برخی ادعا کردند که مردم بشار اسد را نمی خواهند ولی هم ارتش و هم انتخابات مردمی نشان داد که دارای حداکثر آراء است و تاکنون نیز ایستادگی کرده است.

1.4.  عربستان سعودی حد اقل سه بار در قرن اخیر تلاش کرد یمن را تصرف کند و هرگز نیز موفق نشد و هیچ وقت هم دلیل این حملات حمایت ایران نبود. سعودی تلاش داشته همیشه روسای جمهوری یمن عوامل عربستان باشند.

1.5.  حملات هوائی علیه داعش هرگز موفق نبوده است و تنها توسط نیروهای ائتلاف به منظور تخریب زیرساخت های اقتصادی عراق و سوریه استفاده شده است. در یمن نیز طی روزهای گذشته ساختمان های دولتی، زیرساخت های انرژی و اماکن عمومی هدف قرار گرفته اند. همچنین ارتش یمن و نیروهای مردمی انصارالله دارای توانمندی گسترده نظامی هستند و با اقدامات نمایشی نظامی تضعیف نخواهند شد.

1.6.   حمله هواپیماهای سعودی به مناطق مختلف یمن نشان می دهد هدف صرفا شیعیان و یا انصارالله در یمن نیست، زیرا در صورتی که جمعیت سنی یمن با سیاست های سعودی همسو بودند توانایی مقابله با انصار الله را داشتند. در حالی که همسویی تمام احزاب و گروه های یمنی به منظور تحقق خواسته های مشروع و مطالبات مدنی نشان داد منصورهادی و سعودی پایگاه مردمی در یمن ندارند.

1.7.  در حالی که چند ماه است انصارالله با حمایت مردم کنترل پایتخت را در دست دارند، با حمله ارتش و بسیج مردمی انصار الله به عدن نقشه های عربستان برای تقسیم یمن و راه انداختن جنگ داخلی در این کشور نقش بر آب شد و مجبور شد با اقدام عجولانه و غیرمنطقی وارد درگیری نظامی شود.

1.8.  پخش ویدئوهایی از سوی داعش که طی آن چند نفر از اعضای انصارالله در یمن گردن زده شده اند هرگونه شک و شبهه در خصوص وابستگی این گروه به حامیان منطقه ای آنان در منطقه خلیج فارس را از بین می برد.

 

2.      نتیجه اجلاس شرم الشیخ به جز سخنرانی پادشاه سعودی و منصورهادی بیانگر اختلاف گسترده میان کشورها و حاوی نکات ذیل است:

2.1.   حملات هوائی در جامه عمل پوشاندن به خواسته ها و اهداف جبهه  حکام مرتجع عربی در یمن به ویژه بازگرداندن منصور هادی به قدرت بی نتیجه خواهد ماند.

2.2.  عدم حمایت کشورها از گزینه حمله زمینی و مخاطرات گزینه نظامی

2.3.  تاکید کشورهای مختلف و سازمان ملل به مذاکره و گفتگو به عنوان تنها راهکار مناسبت

2.4.  اظهارات منصور هادی برای گسترش و تداوم حمله به یمن به شدت مورد انتقاد و به عنوان خیانت به مردم یمن و رضایت به افزایش تلفات و قربانیان می باشد. 

 

۹۴/۰۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">