پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ب.ظ

۰

تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می کند/کنگره آمریکا به خاطر سیاه بودن اوباما، او را محدود می کند/منافع سرمایه داران آمریکایی عامل سرکوب اعتراضات
قدیری ابیانه در مورد پایان سلطه آمریکا بر جهان گفت: امروزه یک موج بیداری در جهان ایجاد شده است و دیگر مردم مایل نیستند زیر سلطه آمریکا به سر ببرند و حکام کاخ سفید نیز به این حقیقت پی برده اند. سیاست و عملکرد آمریکا دایناسوری است و همچون دایناسورها نیز منقرض خواهند شد و سلطه شان را در جهان از دست می دهند.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تبعیض نژادی در آمریکا و موضوع اعتراضات سیاه پوستان آمریکایی اظهار داشت: سیاهان آمریکا از نسل های بردگانی هستند که با وضعیت بسیار فجیعی به آمریکا منتقل شدند.

وی افزود: سرمایه داران آمریکایی در دستگیری، انتقال و سکونت سیاه پوستان به آمریکا، ظلم های بسیاری صورت داده اند که البته این ظلم ها در حق بومیان و صاحبان اصلی آمریکا هم صورت گرفته و قتل عام های گسترده ای اتفاق افتاده است که فیلم های زیادی هم در این زمینه ساخته شده است و به همین دلیل سفید پوستان آمریکایی یک حس برتری جویانه ای نسبت به سیاهان و رنگین پوستان دارند و عملا تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می کند.

اوباما نمی تواند همچون رؤسای جمهور سفیدپوست شجاعانه تصمیم بگیرد

این کارشناس بین الملل در خصوص عدم تغییر وضعیت سیاه پوستان آمریکا پس از روی کار آمدن اوباما تصریح کرد: یکی از دلایلی که کنگره آمریکا درصدد محدود کردن اوباما می باشد به خاطر رنگ سیاه اوست. اوباما با وجود اینکه یک رئیس جمهور سیاه پوست است؛ اما نتوانست تغییری در وضعیت سیاه پوستان ایجاد کند.

وی ادامه داد: گاهی این مسائل دوطرفه است. به طوری که علاوه بر تحقیر شدن سیاه پوستان توسط سفیدها، سیاهان نیز گاهی احساس حقیر بودن نسبت به خودشان دارند و تصمیمات شان نمی تواند همچون برخی از رؤسای جمهور سفید پوست شجاعانه و هرچند احمقانه باشد.

قدیری ابیانه درباره سلطه جویی آمریکایی ها در قبال سایر ملت ها نیز بیان داشت: آمریکایی ها و صاحبان سرمایه در این کشور، برای حفظ منافع خود فقط به دنبال سلطه کامل بر سیاه پوستان نیستند؛ بلکه قصد سلطه و غارت همه اموال ملت ها از هر رنگ و نژادی را دارند و به همین منظور است که آمریکا جنگ های بیشماری را در سراسر دنیا به راه انداخته است. موضوع فراتر از مسئله نژادی است و بحث منافع آمریکا مطرح است و هرچند هم که این منافع نامشروع باشد، از دیدگاه سرمایه داران آمریکایی این منافع باید تحقق پیدا کند.

سیاست و عملکرد آمریکا دایناسوری است و مثل دایناسورها هم منقرض می شوند

وی خاطرنشان شد: امروزه یک موج بیداری در جهان ایجاد شده است و دیگر مردم مایل نیستند زیر سلطه آمریکا به سر ببرند و حکام کاخ سفید نیز به این حقیقت پی برده اند. سیاست و عملکرد آمریکا دایناسوری است به این معنا که جثه بزرگ اما مغز کوچک دارد و همچون دایناسورها نیز منقرض خواهند شد و سلطه شان را در جهان از دست می دهند. این روند در حال حاضر در جریان است، به طوری که مقامات آمریکایی اذعان دارند که دوران سلطه بی چون و چرایشان بر جهان گذشته است.

قدیری ابیانه در مورد عدم واکنش سازمان ها و نهادهای بین المللی در قبال این نقض حقوق بشر آشکار در آمریکا گفت: آمریکا در سازمان های بین المللی نفوذ بسیار زیادی دارد و از این موضوع سوءاستفاده می کند و صرفا اهداف خودش را دنبال می کند و اجازه نمی دهد تا به اوضاع نابسامان داخلی این کشور رسیدگی شود.

حفظ منافع در آمریکا برای مقامات آمریکایی مهمتر از هر موضوع دیگری است

وی نسبت به واکنش مقامات آمریکایی در مقابل این اعتراضات نیز انتقاد کرد و گفت: آمریکایی ها هر نوع اعتراضی را سرکوب می کنند.

وی ادامه داد: آنها جنبش 99 درصد تحت عنوان «وال استریت را اشغال کنید» که در آمریکا اوج گرفت و به کشورهای دیگر نیز سرایت کرد را به هر شکلی که بود سرکوب کردند؛ در حالی که معترضین صرفا سیاه پوست نبودند. آمریکایی ها برای حفظ و بقای منافع خودشان همه جنبش ها و اعتراضات را سرکوب می کنند و باید گفت که حفظ منافع صاحبان سرمایه در آمریکا برای مقامات آمریکایی مهمتر از هر موضوع دیگری است.

قدیری ابیانه همین طور به لزوم پرداختن به این اعتراضات در سطح دیپلماتیک و رسانه ای در ایران اظهار داشت: اقدامات وزارت خارجه در این رابطه می تواند در چارچوب دیپلماتیک باشد. این وزرات همواره تلاش کرده است که نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهد؛ اما در اینجا یک سری از فعالیت های نهادهای مردمی و غیر دولتی هم لازم است تا با یک تبلیغات جهانی، ظلم هایی که آمریکایی ها در دنیا نسبت به سرخ پوست، سیاه پوست و رنگین پوست انجام می دهند را در سطح جهانی مطرح کنند و این بخشی از جنگ روانی است.

۹۴/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">