پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

۱

جنگ تحمیلی به ما ثابت کرد که می‌توان مقابل غرب ایستاد

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

http://media.snn.ir/original/1394/02/15/IMG18372887.jpgقدیری ابیانه در مناظره مذاکرات بدون روتوش: جنگ تحمیلی به ما ثابت کرد که می‌توان مقابل غرب ایستاد

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: در جنگ تحمیلی همه قدرت های جهان از عراق حمایت و از دادن سلاح به آن دریغ نکردند ولی دیدیم که در مقابل کشوری به نام ایران شکست خوردند پس باید گفت که می توان در مقابل غرب ایستاد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، مناظره ای به همت بسیج دانشجویی میان محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و داریوش قنبری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با عنوان مذاکرات بدون روتوش در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

 در این برنامه محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه در جهان قانون جنگل حاکم است گفت: 5 کشور دارای حق وتو هر جنایتی علیه بشریت مرتکب شوند راهی برای پیگیری آنها وجود ندارد سازمان ملل از کلماتی مانند حقوق بشر برای توجیه کارهایش تمسک می جوید.

 وی تصریح کرد: قدرت های بزرگ می خواهند تاریخ را براساس منافع خود رقم بزنند و نباید گفت که با آنها باید تعامل کنیم و گریزی وجود ندارد چرا که در آن صورت قدرت خداوند را نادیده گرفته ایم.

 سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه جنگ هشت ساله مان با افتخار و با تکیه بر قدرت خداوند شکل گرفت تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه قدرت های جهان از عراق حمایت و از دادن سلاح به آن دریغ نکردند ولی دیدیم که در مقابل کشوری به نام ایران شکست خوردند پس باید گفت که می توان در مقابل غرب ایستاد.

 

وی افزود: آمریکا یک ابرقدرت بود و بعد از سقوط شوروی فکر می کرد که می تواند به کدخدا تبدیل شود ولی شاهدیم که جهان به سمت چند قطبی بودن در حال پیش روی است.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه خون بر شمشیر پیروز است گفت: لبنان، یمن، سوریه با مقاومت در برابر غرب با افتخار ایستادند کسی که معتقد بر دین باشد می فهمد که کفار همیشه شکست خورده اند زمانی که ایمان به میدان راه بیابد کفه های ترازو متغیر می شود.

 

وی ادامه داد: لذا این تفکر که هر چه کدخدایان بگویند ما در مقابل آنان بگوییم چشم اشتباه است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه وعده الهی حق است گفت: متخصصان آمریکایی می گویند که اگر آمریکا با ایران وارد جنگ شود قطعا تمام ناوگان آنان در منطقه و 20 هزار از نیروهای نظامی آن در روز اول جنگ نابود می شوند. برخی می گویند که این مذاکرات است که مانع بروز جنگ اسرائیل علیه ایران شده است. در مقابل آنان باید گفت که اشتباه کرده اید چرا که تهدید رهبری در مقابل اسرائیل که فرمودند اگر اسرائیل غلطی بکند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم هدف آنان را کور کرده است.

 

وی ادامه داد: حتی با شکل گیری مذاکرات به نتیجه نخواهیم رسید ظریف می گفت برخی موضوعات را حتی بیش از صد بار با غرب مطرح می کنیم تا متوجه شوند ولی باید گفت بحث دشمنان ما حق نیست .

قدیری ابیانه با بیان اینکه امیدوارم مذاکرات با توجه به منافع ملی به نتیجه برسد گفت: از هیئت ایرانی حمایت می کنیم و امیدواریم با حفظ خطوط قرمز و بدون وادادگی در مقابل فشارهای غرب با اقتدار بایستند.

 

وی در پاسخ به اظهارات قنبری مبنی بر اینکه باید از عقل برای رویارویی با دشمنان استفاده کرد گفت: حرف خوبی است که از عقل خود برای ایستادگی در مقابل دشمنان استفاده کنیم و دشمن شناس حقیقی باشیم و خرسندم که این حرف را از زبان شما می شنوم که آمریکا دشمن ماست.

 

وی ادامه داد: نمی خواهیم با آمریکا درگیر شویم آیا ما در دیگر کشورها دخالت کرده ایم؟ آیا ما از تروریست ها در آمریکا حمایت کرده ایم؟ همین که 36 سال با همه تهدیدها توانستیم بایستیم این نکته توانست ما را با دیگر کشورها متفاوت نشان دهد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: چرا تنها نقاط قوت دشمن را ببینیم آمریکا که سالانه هزار میلیارد به بدهی اش اضافه می شود تنها چشم به ناوهای آنان ندوزیم و مشکلات اقتصادی آنان را نیز ببینیم.

 

وی با بیان اینکه کشورها دچار بیداری اسلامی شده اند اظهار داشت: یمنی که مستقیم زیر نظر آمریکا بود امروز در مقابل آنها ایستاد، لبنان که زمانی تحت اشغال اسرائیل بود امروز توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و اسرلئیل را شکست دهد. دنیا در حال تحول است تنها نقاط قوت قدرت ها را نبینیم.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه عربستان نیز مطیع آمریکا بود گفت: امروز نقشه تجزیه آن را با 5 کشور منطقه کشیده اند اسرائیل شعار نیل تا فرات را سر داد و خیلی وقت است که می خواهند این نقشه را عملی کنند.

 

وی ادامه داد: غربی ها به نفت و منافع ملی ما نیاز دارد و می خواهند آن را غصب کند باید. در مقابل دشمنان مقاومت کنیم. مذاکرات مان باید در چارچوب نرمش قهرمانانه صورت بگیرد اگر در مذاکرات با آمریکا به توافق برسیم اعتمادی به تعهدات غرب نیست چرا که زیر پا گذاشتن تعهدات بخشی از سیاست آمریکاست.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه اگر قراردادی هم بین ما و غرب صورت بگیرد مانند صلح حدبیه خواهد بود ادامه داد: در هر صورت کشور ما پیروز میدان خواهد بود خود را ضعیف نپنداریم روحیه خود را حفظ کنیم من معتقد نیستم که با غرب درگیر شویم ولی از منافع خود در سیاست خارجی کوتاه نیاییم.

 

وی ادامه داد: اگر دشمن خطا کند قطعا به آن ضربه می زنیم و می توان گفت که آنها تنها به علم همین موضوع جرات به درگیری با ما نشدند در ضمن آمار 15 هزار نفر که شما برای ایجاد شغل در دولت قبل ارائه داده اید اشتباه است چرا که اگر تنها ساخت مسکن های مهر را در نظر بگیریم متوجه ایجاد شغل می شویم نباید دولت ها را تخریب کنیم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: بعد از انقلاب ایران رابطه اش با آمریکا قطع نشد و شاهد بودیم که حتی سفارت آمریکا پابرجا ماند و آنان گفتند که باید گذشته را فراموش کنیم ولی تمام تلاش شان را برای نابودی کشورمان به کار بستند.

 

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی یعنی مقاومت یمن بحرین لبنان و تا حدودی مصر اضافه کرد: بیداری اسلامی به این معنی نیست که کشورها باید مانند ما شیعه شوند شما یمن را دست کم گرفته اید اگر باب المندب بسته شود قطعا غرب به بن بست خواهند رسید.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه در مذاکرات تعادل وجود ندارد گفت: برای جهت دادن در مذاکرات باید تلاش کنیم چرا که در مذاکرات تعادل وجود ندارد ان پی تی را پذیرفته ایم ولی بیشتر از آنکه سودش را ببریم زیان می بینیم امروز می خواهند پروتکل الحاقی را بپذیریم چرا که تا ابد درصددند تمام تاسیسات ایران را کنترل کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه عده ای اصلاح طلب از مذاکرات سوءاستفاده می کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای از اصلاح طلبان درصددند با کسب این امتیاز برای فتح به مجلس بروند و نقاط قوت را بزرگ جلوه دهند و نقاط ضعف را کوچک گفت اگر این دیدگاه بر هیئت دولت ما حاکم شود و به دنبال منافع جناحی خود باشند این امکان وجود داردکه امتیازاتی داده شود و به هیچ وجه نباید منافع جناحی در مذاکرات اعمال شود.

۹۴/۰۲/۱۶

نظرات  (۱)

۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۷ محمد صاحبقرانی وزوانی
واقعا که همین طور هست و بارها و بارها این موضوع به اثبات رسیده بعضی ها خودشان را به خواب زدنند و چیزی نمی خواهنند ببینند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">