پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ

۰

تیم مذاکره کننده با صلابت از موضع ایران دفاع کند

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ

این کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه اصولاً بنای سیاست خارجی‌ آمریکا بر استثمار سایر ملل است گفت: طبیعتاً چنین مذاکره‌ای نه مذاکره بلکه تلاش آمریکایی‌ها برای تحمیل نظرات خودشان است

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، در خصوص رفتار ایالات متحده در مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که نظرات خود را به ما تحمیل کرده و سعی کند با تشدید تهدید اینگونه وانمود کند که هزینه تسلیم نشدن به خواسته‌های ناحق آنها برای کشور ما سنگین‌تر است گفت: در حقیقت آنها به دنبال این هستند تا از این طریق رعب و وحشت را در دل مخاطب ایجاد کند.

قدیری‌ابیانه افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که مخاطبان آنها در محاسبه هزینه، فایده، تسلیم آنها شدن را به ورود جنگ یا تهدید با انواع و اقسام مختلف آن ترجیح دهند.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات مسئله حق و حقوق مطرح نیست گفت: هرچند در مذاکرات قانون جنگل و قانون زور مطرح است اما آمریکایی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند در جنگ با ایران به پیروزی برسند؛ آنها می‌توانند جنگی را آغاز کنند همانطور که هیتلر جنگی آغاز کرد اما پیروزی در آن نخواهد بود و زمان پایانش هم دست آنها نخواهد بود لذا از اهرم ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص دلیل تشدید تهدید آمریکای‌ها نسبت به ایران خاطر نشان کرد: مقدار آن به دلیل کسانی است که خواستار تسلیم هستند و سیاست همسویی با کدخدا را مطرح می‌کنند تا نزد افکار عمومی بهانه‌ای برای توجیه عقب‌نشینی‌های خودشان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصولاً بنای سیاست خارجی‌ آمریکا بر رعایت حقوق سایر ملت‌ها یا مقررات بین‌المللی نیست گفت: بنای آمریکایی‌ها بر استثمار سایر ملل و این توقع است که دیگران باید منافع خود را فدای منافع آمریکا کنند که طبیعتاً چنین مذاکره‌ای، مذاکره نخواهد بود بلکه تلاشی برای تحمیل نظرات خود خواهد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در رابطه خود با ایران اعتراف می کنند با یک ملت هوشیار و یک رهبر فوق استراتژیست مواجه هستند گفت: یکی از مشکلاتی که آمریکایی‌ها با ایران دارد برسر رهبری‌ نظام است، آنها معتقدند رهبری ایران نقشه راه آنها را می‌داند و به عبارتی دست آنها را خوانده و می‌داند آنها چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به ظاهر کلام آمریکایی‌ها بسنده نمی‌کنند و نقاط قوت و ضعف را به خوبی می‌شناسند افزود: مثلا کاندلیزا رایس گفته بود برنامه‌ریزی‌های طولانی، پرهزینه و پر تعداد ما با یک سخنرانی یک ساعته رهبر ایران بر باد می‌رود و خنثی می‌شود یا نتایج مراکز پژوهشی آمریکایی به گفته خودشان نشان داده است که مشکل آمریکا برای تحمیل نظراتشان به ایران به خاطر اعتماد توأم با اعتقاد مردم به رهبرشان است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تهدیدات آمریکایی‌ها نتوانسته رهبری ایران را بترساند و موضع صلابت ایران را تضعیف کند خاطر نشان کرد: هرچند کسانی از مسئولین در ایران هستند که به خاطر ضعف ایمان و یا ضعف شناخت، از تهدیدات دشمن نگران می‌شوند ولی نیروهایی فراوانی چه در حکومت و چه در خارج از حکومت هستند که نه تنها تهدیدات آنها را از استقامت و مقاومت باز نمی‌دارد بلکه موجب می‌شود تلاش‌ها برای تقویت نظامی ایران و آمادگی برای یک مقابله احتمالی در آینده را تشدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدها به جای اینکه ایران را بترساند بر آمادگی بیشتر ایران می‌افزاید گفت: به هر حال مذاکره در سایه تهدید مذاکره نیست و مهم این است که هیأت ایرانی و دیگر مسئولین از این تهدیدات نترسند و حتی عنداللزوم تهدید متقابل داشته باشند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پاسخ ایران آینده به تحریم‌ها به منظور تحریم کشورهای تحریم‌ کنند گفت: ما باید شرایط کشور را به نحوی آماده کنیم که ما آنها را تحریم کنیم و با توجه به نیاز جهان به نفت و گاز و انرژی و سایر منابع اگر اقتصاد کشور را بر مبنای اقتصاد مقاومتی استوار کنیم و هم مسئولین و هم تک تک مردم در راستای تحقق آن عمل کنیم قدرت تحریم دشمن را خواهیم داشت.

وی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری ادامه مذاکرات توسط هیأت ایرانی را منع نکرده‌اند گفت: اما ایشان گفته‌اند در مقابل تهدیدها، فشارها و تحقیرها مقاومت انجام شود و طرف ایرانی پاسخ مناسب به طرف‌های خارجی بدهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اگر آمریکایی‌ها تهدیدات خود را تشدید می‌کنند و مثلاً همزمان با مذاکرات گذشته خبری مبنی بر آزمایش بمب سنگر شکنی آمریکا که توان انهدام فردو را دارد منتشر می‌شود یا وزیر جنگ آمریکا همزمان با مذاکرات می‌گوید آمریکا آمادگی کامل برای آغاز عملیات نظامی و انهدام تجهیزات هسته‌ای ایران را دارد این تهدیدها برای این است که بر هیات ایرانی تأثیر بگذارند و آنها را منفعل کنند.

وی با اشاره به تهدیدات طرف آمریکایی‌ نسبت به ایران گفت: اگر آنها چنین تهدیداتی را مطرح می‌کنند نشانه این است که در ارزیابی‌ آنها ممکن است هیأت ایرانی تحت تأثیر این تهدیدات عقیب نشینی کند که طبعتا خوب نیست دشمن چنین برداشتی از هیئت ایرانی داشته باشد و هیأت ایرانی باید تلاش کند که این برداشت دشمنانش را از خود اصلاح کند.

قدیری‌ابیانه خاطر نشان کرد: هیات ایرانی نباید اجازه دهد که آمریکایی‌ها آنها را مرعوب کنند چون آمریکایی‌ها زمانی که فکر کنند این نوع تهدیدات هیأت ایرانی را مرعوب می‌کند به این تهدیدات ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه هیأت ایرانی باید توجه داشته باشد و ان‌شاءالله توجه دارد که نماینده ملتی است که بارها در طول انقلاب مورد حمایت الهی قرار گرفته گفت: این حمایت الهی در دوره‌های مختلف انقلاب ظهور و بروز پیدا کرده که می‌توانیم  به ماجرای طبس به عنوان یکی از آنها اشاره کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: ملت ایران همان ملتی است که در جنگی که تمام قدرت‌ها در آن از صدام حمایت می‌کردند پیروز شد و این ملت غیور که در مقابل دشمن یک پارچه می‌ایستد در صورت نیاز جانفشانی هم خواهد کرد و این موضوع را در مقاطع مختلف ثابت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسلامی رو به گسترش است گفت: حکومت‌های دست نشانده یکی پس از دیگری متزلزل می‌شوند و بیداری اسلامی می‌رود تا در آینده‌ای نه چندان دوره تمدن بزرگ اسلامی را تشکیل دهد و از سوی دیگر آمریکا نیز دچار مشکل و بحران است و میزان بدهی‌های آن و سایر موارد نشان ‌دهنده روند رو به افول آنهاست.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه جهان از تک قطبی به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود گفت: یکی از قطب‌های آن قطب بزرگ اسلامی است که به رهبریت ایران در حال شکل‌گیری است.

وی خاطر نشان کرد: هیأت ایرانی باید علاوه بر نقاط قوت باید نقاط ضعف دشمن را هم بداند و همچنین نقاط قوت و ضعف کشور خود را نیز دانسته، در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف کشورمان بکوشد و ابهت دشمن آنها را مرعوب نکند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز دوره‌ای است که نظام و ملت ما ابهت دارند گفت: دشمن متوجه این قضیه است که نمی‌تواند ایران را سرکوب کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا نقاط ضعف خود را بپوشانند گفت: وزیر جنگ سابق آمریکا در اولین کنفرانس بعد از انتصاب گفته بود دیگر جهان جهانی نیست که آمریکا بتواند برای آن تصمیم‌گیری کند و این یک واقعیت است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه ما در این دهه اخیر در در یک گذرگاه مهم تاریخی قرار گرفتیم خاطر نشان کرد: با عبور از این گذرگاه شاهد جهان متفاوتی خواهیم بود، جهانی که آمریکا دیگر در آن ابرقدرت نخواهد بود و چه بسا تجزیه هم خواهد شد و از طرف دیگر قدرت ایران و قدرت جهان اسلام به شدت در آن رو به گسترش می‌رود.

وی افزود: در چنین شرایطی تیم مذاکره کننده باید با صلابت و استحکام از موضع ایران دفاع کنند و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها کوتاه نیایند و اگر آنها خواستند عرصه مذاکره را ترک کنند از اینکه گزینه‌های دیگری را به کار بگیرند نترسند و آن را به نیروهای مسلح و ملت ما واگذار کنند که قطعاً پاسخ دندان‌شکنی به دشمن خواهند داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دشمن جرأت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد گفت: اگر دشمن باور داشت که می‌تواند در جنگ با ایران پیروز می‌شود تا به حال جنگ را آغاز کرده بود.

وی افزود: در گزارشاتی که توسط پنتاگون و سازمان CIA قبلاً داده‌اند ارزیابی کرده بودند که تا 10 سال دیگر رژیم صهیونیستی مضمحل می‌شود که باید مدنظر تیم مذاکره کننده نیز باشد.

قدیری‌ابیانه با تاکید براینکه من طرفدار ادامه مذاکره هستم گفت: من فقط برای این طرفدار مذاکره هستم تا ثابت شود از راه مذاکره نمی‌شود آمریکا را از دشمنی با ملت ما باز داشت اما این آمریکا است که باید میز مذاکره را ترک می‌کند تا در جهان مشخص شود که این آمریکا است که به دنبال تحمیل نظارت خودش است و این به انزوای آمریکا کمک می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید خدا را شکر کنیم که رهبری داریم که به قدرت خداوند و توان ملت واقف است و نه تنها ماهیت دشمن را می‌شناسند بلکه مرعوب دشمن نمی‌شوند و همواره با سخنرانی، بیان و کلمات خویش این روح مقاومت را در کالبد مردم و نظام می‌دمد و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

۹۴/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">