پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۰۳ ب.ظ

۰

مناظره قدیری ابیانه و شیرزاد توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، مناظره محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با احمد شیرزاد، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم پیرامون مذاکرات هسته‌ای در دانشگاه اصفهان برگزارشد.

 در ابتدای این مناظره کلیپی از صحبت‌ها و درخواست‌های رهبری پیرامون مذاکرات که توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان تهیه شده بود، پخش شد.

 محمدحسن قدیری ابیانه، در شروع این مناظره گفت: مذاکرات در چهارچوب خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری است. به نظر من این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید. اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکرد چه مجازاتی برایش خواهد بود سازمان ملل یا قدرت‌های دنیا؟

 وی گفت: اگر هزار بار هم حق را بگویید آنها زیر بار نمی‌روند و اصولا نگران هسته‌ای نیستند، کما اینکه اگر پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای را هم باز کنیم آنها به دشمنی خود ادامه می‌دهند.


 

احمد شیرزاد که به عنوان موافق روند مذاکرات در مناظره حاضر بود گفت: مذاکره رویکرد این دولت به تنهایی نبوده و رویکرد دولت قبل هم بوده است و همچنین خود کاندیداهای اصولگرا هم در مناظرات انتخاباتی خود هم خواهان تغییر در روند مذاکرات بوده اند.

 
وی افزود: به همه ثابت شد که قطع نامه‌ها بیش از ورق پاره عمل می‌کنند و در سال ۸۵ به دولت تذکر داده شد اجازه ندهید قطع نامه‌ها به شورای امنیت ملل برود زیرا آنجا میدان دشمن است.

 
نماینده اصلاح طلب مجلس ششم ادامه داد: تصویری که مردم در ذهنشان از حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ بود پیمان سعد آباد و مذاکرات منجر به تعلیق هسته‌ای در مقابل قدرت های جهانی بود و مردم به این تصور و شخصیت رای دادند.


شیرزاد درباره‌ی صحبت‌های رهبری هم اشاره کرد: ایشان گاهی اوقات یک فتوای و نطر دینی می‌دهند و گاهی هم یک نظر سیاسی و این وظیفه‌ی ماست که ببینیم ایشان از چه منظری صحبت کرده‌اند؛ ایشان با بیان اینکه ما ۱۹۰ هزار سو نیازمندیم دست بالا را در مذاکرات گرفته‌اند و در روند مذاکرات ممکن است چیزی کمتر از آن بشود که اگر این اتفاق رخ داد حکم سیاسی ایشان نقض شده است و نه حکم یک مرجع دینی.

 
قدیری ابیانه در ادامه مناظره گفت: رهبری و مجلس کمک می‌کنند، اما اینان که به خیابان‌ها می‌ریزند و جشن می‌گیرند، ضربه می‌زنند و دشمن را خوشحال می‌کنند که مردم به این قانع شده‌اند.

 
وی درباره‌ی دستاوردهای مذاکرات گفت: چیزی به ما نمی دهند و اینها همه حق خودمان است، حق غنی سازی و پول‌های بلوکه شده اینها مال خودمان و حق طبیعی هر ملت است و ما درباره‌ی مسائل هسته‌ای معاهده ی ان پی تی را پذیرفته ایم و همچنین ظاهرا قرار است پروتکل الحاقی و فراتر از آن را بپذیریم که خیلی سخت تر و جدی تر از معاهده‌ی ان پی تی بازرسی دارد و در این معاهده آنها هرکجا را که دلشان بخواهد بازرسی می‌کنند حتی از سایت‌های موشکی و نظامی و...

 
سفیر سابق ایران در مکزیک قدیری ابیانه با اشاره به صحبت‌های آمانو گفت: خود آمانو گفته که ماسیاست‌های آمریکا را در سازمان انرژی اتمی اجرا می‌کنیم و ما می‌دانیم آنها بی طرف نیستند. آمریکا دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد ما حتی اگر علاوه بر هسته‌ای دینمان را هم کنار بگذاریم در سیاست‌های آنها تغییری ایجاد نخواهد شد مگر مردم آمریکای جنوبی مسلمانند؟ تاحالا چندتا کودتا در آنجا به راه انداخته‌اند.

 
احمد شیرزاد که مدعی داشتن مدرک دکترای فیزیک بود گفت: ما اگر بخواهیم ۲۰۰ هزار سانترفیوژ هم داشته باشیم این مقدار مواد اولیه نداریم که این دستگاه‌ها فعالیت کنند و منابع موجود حداکثر می‌تواند تولید سوخت نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر را تامین کند.

 
وی افزود: بنده بیشتر دوست دارم در جمع مخالفان و به اصطلاح حزب اللهی ها صحبت کنم زیرا صحبت‌های امثال قدیری ابیانه‌ها را هر روز در صدا و سیما می‌شنوید.

 
قدیری ابیانه هم در جواب وی گفت: صحبت‌های شما را هم از رادیو اسرائیل می‌شوند.

 
دکتر احمد شیرزاد در نطقی جالب گفت: ببینید کار به کجا رسیده که من اصلاح طلب باید از کشور دفاع کنم و شما اصوالگراها باید بشوید منتقد نظام!

 
این مناظره که با حواشی و جنجال بسیار همراه بود با سوالات دانشجویان و تربیون آزاد دانشجویان و پاسخ مناظره کنندگان به پایان رسید.

۹۴/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">