پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۴۹ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه دکترای مدیریت استراتژیک و تحلیلگر مسائل منطقه نیز در خصوص فشارهای گروه‌های سیاسی بر مالکی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با سیاست روز گفت: بیشتر این فشارها توسط عوامل آمریکایی است، آمریکایی‌ها نیز بر این اعتقادند هر کس در راس حکومت عراق قرار می‌گیرد باید تحت سلطه و نظارت آمریکا تصمیم‌گیری کند.
وی افزود: با توجه به اینکه مالکی از گرو ه های شیعه است حق حاکمیت را برای مردم می‌داند و این امر سردمداران آمریکایی را دچار رعب و وحشت کرده است و این مساله موجب شد تلاش نمایند به هر طریفی که می‌توانند مالکی را از قدرت برکنار کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا خواستار آن است که گزینه‌های پیشنهادی برای حاکمیت عراق زیر نظر و اعمال نفوذ وی در عراق حاکم شود ولی این امر به دلیل اینکه اکثریت مردم عراق شیعه اند و نخست وزیر از شیعیان است هدف آمریکا محقق نخواهد شد.
وی در خصوص رابطه ایران با عراق پس از روی کار آمدن افراد دیگر بعد از مالکی نیز گفت هر کدام از شیعیان مطرح برای نخست‌وزیری روی کار بیایند رابطه ایران با عراق همچنان باثبات و استوار باقی خواهد ماند و آمریکا نمی‌توانند خدشه‌ای به این رابطه وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و عراق  خواستار روابط حسنه هستند و دشمنان این دو کشور هستند که روابط خصمانه را بر روابط دوستانه ترجیح می دهند و سعی هم می‌کنند از عوامل خود در  عراق علیه ایران استفاده کنند. همان طور که در زمان حاکمیت صدام وی را بر علیه ایران حمایت کردند.

۹۱/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">