پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ق.ظ

۲

مناظره «لوزان بدون سانسور» با حضور محمد حسن قدیری ابیانه و داریوش قنبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از همدان، مناظره محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و کارشناس مسائل استراتژیک و داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا(س) با حضور جمعی از دانشجویان به همت انجمن اسلامی دانشجویان در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در ابتدای این مناظره قنبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از نشست لوزان و ماحصل اتفاقاتی که تا کنون صورت گرفته چیست، اظهار داشت: در مورد دیپلماسی هسته های نکته ای که نیاز است قبل از عرایضم به آن اشاره کنم دو رویکرد یا دو گفتمان در خصوص مذاکرات هسته ای است که من یک کالبد شکافی از این دو گفتمان در ابتدای صحبت هایم خواهم داشت.

وی ادامه داد: رویکرد اول رویکردی است که مبتنی بر نفی مذاکرات است؛ البته طرفداران این رویکرد مذاکرات را نفی می کنند؛ اما در عمل برای نفی مذاکره دلیلی ندارند و نگاهی سلبی به این موضوع دارند و نگاه ایجابی در آن وجود ندارد و در این گفتمان چند خرده گفتمان وجود دارد و این خرده گفتمان‌ها تا حدود زیادی منشا شکل گیری نوع نگاهی است که پدید آمده است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) گفت: یکی از این خرده گفتمان ها مال کاسبان تحریم است و اینها در شرایط فعلی که مذاکرات دارد به نتیجه می‌رسد در حال از دست دادن منافعشان هستند و دیگر نمی توانند نفت ایران را با ۳۰ دلار تخفیف بگیرند و بفروشند. ما در زمان اعمال تحریم ها، نفت خود را با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد می فروختیم، کاری که الان داعش دارد انجام می دهد و به منظور بدست آوردن بازار، عده ای هم در داخل با ایجاد دفتر و دستک درست کرده بودند که تحریم ها رو دور بزنند و به اسم مردم کاسبی می کردند و نفت می فروختند، به نام مردم اما به کام خودشان و نمونه آن بابک زنجانی که الان در زندان است که گفته میشه دو و نیم میلیارد یورو از کاسبی تحریم به جیب زده که اگر به ریال تبدیل کنیم حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان می شود و قطعا موارد دیگری هم هست که ما خبر نداریم و اجازه ندادن رسانه ای بشود و شایدم انقدر قدرت زیاد است که کسی جرات رسانه ای کردن آنها را ندارد.

زمانی که چهار قطعنامه توسط شورای امنیت علیه کشور صادر شد دلواپسان سکوت کردند

قنبری افزود: اما هنوز کسانی هستند که جزو کاسبان تحریم هستند و پول و سرمایه مردم را به جیب زدند و کسی هم جرات رسانه ای کردن نام آنها را ندارد و اینها الان ناراضی هستند و رسانه هم دارند و مدام دارند در اذهان عمومی بیان می کنند که ما نگران هستیم و دلواپسیم و اما زمانی که تحدید جدی بود، علیه کشور زمانی که چهار قطعنامه توسط شورای امنیت علیه کشور صادر شد اینها سکوت کردند و احساس دلواپسی نداشتند؛ بلکه خوشحال هم بودند.

 وی ادامه داد: خورده گفتمان دوم، خورده گفتمانی است که با نوعی نگاه جناحی ترس از این دارد که این موفقیتی که دولت روحانی  که از مذاکرات هسته ای بدست آورده باعث بشود که طرفداران روحانی مجلس آینده را با این موفقیت بگیرند و تتمه قدرت آنها در مجلس از بین برود و اینها جزو مخالفان مذاکرات هستند.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه چندی پیش دیدیم اینها هم دکانی برای خود باز کرده بودند تحت عنوان دلواپسی اما نگرفت، گفت: البته اینها هم دلواپس هستند چون نگران قدرتشان در انتخابات آینده هستند و ترس از این دارند که فضای که شکل گرفته موجب پیروزی رقیبشان در انتخابات آینده بشود.

قنبری تصریح کرد: دسته سوم مخالفان کسانی هستند که می گویند مذاکره با مشی انقلابی که ما در پیش گرفته ایم سازگاری ندارد و مشی انقلابی با سازشکاری تعارض دارد و ما اگر مذاکره بکنیم اصول انقلاب را نادیده گرفته ایم به همین خاطر مخالف مذاکره هستند، هر سه دسته فوق دلیلی برای عدم مذاکره ندارند و ما خودمان هم می دانیم عدم مذاکره یعنی جنگ.

 

 وی گفت: در زمان احمدی نژاد در سازمان ملل متحد طبق ماده ۴۱ ایران تحت تحریم قرار گرفت؛ اما این پایان کار نیست و ماده ۴۲ منشور اعلام می کند کشوری که تحریم موجب تغییر رفتارش نشود اعلام می کند که در یک اجماع بین المللی مورد حمله نظامی قرار بگیرد. مخالفان مذاکرات این را درک نمی‌کنند که اگر مذاکره صورت نمی گرفت مورد حمله نظامی قرار می گرفتیم و همان بلایی که سر عراق پیش آمد بر سرما هم پیش می آمد.

این استاد دانشگاه افزود: در مقابل اینان هم موافقان مذاکره وجود داشت و با درک همه مسائل و اینکه تحریم ها کمر اقتصاد را شکسته بود و شاهد این همه فقر و بیکاری بودیم و دولت هم برای اینکه تحت حمله نظامی قرار نگیریم مذاکرات را در یک چهارچوب منطقی به پیش برد. این رویکرد روحانی به مذاکرات موجب پیروزی ایشان در انتخابات ۹۲ شد و رهبری هم با بیان نرمش قهرمانانه این رویکرد را تایید کردند.

 قنبری گفت: این رویکرد دولت موجب پیروزی است و ورود به جنگ نتیجه اش از پیش برای ما مشخص است و عقل هم حکم می کند که ما نمی توانیم در جنگی که طرف مقابل اعتلاف بین المللی باشد پیروز باشیم.

 

چه طور می شود یکسری افراد به آمریکا پیام بدهند و بگویند تحریم هارو افزایش بدهید

قدیری ابیانه نیز سخنانش را با بیان اینکه قنبری بحث رو با کاسبان تحریم شروع کرد، گفت: من هم یک سئوال دارم اینکه وقتی یکی از آقازاده ها با پول بیت المال خارج می رود و در نواری که ازش پخش شده میگه ما دنبال این هستیم که تحریم تشدید بشود چه هدفی را دنبال می کرده و به دنبال این بودند که تحریم ها تشدید شود و به مردم فشار بیاید و تقصیر این ها را نیز بیندازند به گردن دولت قبل. چه طور می شود یکسری افراد به آمریکا پیام بدهند و بگویند تحریم هارو افزایش بدهید و بعد تقصیر را می اندازند گردن رقیب سیاسیشون؟

وی ادامه داد: اگر زمانی که آقای روحانی که با تفاوت کمی نسبت به رقیب در انتخابات پیروز شد، رقبا شروع  به فتنه گری و اعلام تقلب می کردند و به خیابان می ریختند آیا دیگر ایران می توانست با قدرت پای میز مذاکرات بر سر مسائل هسته ای بنشیند؟

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: یکی از کارهایی که دشمن را امیدوار کرد همین فتنه بود که آنها را امیدوار کرد که می توانند در کشور انشقاق ایجاد کند.

قدیری ابیانه افزود: فیلمی که از تاجزاده در زندان پخش شده و ایشان در گعده ای که گرفته بودند گفته ما انتخابات را باختیم و خیلی تقلب شده باشد یک میلیون رای است.

وی گفت: آقای رئیس دولت اصلاحات! شما که ۸ سال شعار جمهوریت و جامعه مدنی و مردم سالاری دادید، جمهوریت یعنی کسی که در انتخابات حتی با یک رای بیشتر برنده می شود باید به آرا احترام گذاشت و تمکین کرد، می آیید به بازنده انتخابات تبریک می گویید؟ درحالی که وی در نواری که ازش پخش شده گفته من اعتقادی به تقلب نداشتم. شما که همچین اعتقادی داشتی چرا گفتی تقلب شده و کشور را به هم ریختید؟

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: همین آمریکایی که از کشتار مردم یمن حمایت می کند و از کشتار مردم فلسطین حمایت می کند و به غاصبان اسلحه هم می دهد ، می گوید حصر باید شکسته شود.

 قدیری ابیانه افزود: ما در طول انتخابات مجلس یک ترس و نگرانی بزرگ داریم و آنن اینکه بخاطر پیروزی در انتخابات از منافع ملی بگذرند و بیایند یک توافقی درست کنند و به وسیله آن یک موجی ایجاد کنند و مجلس را بگیرند و منافع ملی را فدای منافع جناحی بکنند وگرنه این مذاکرات با اجازه رهبری و در چهارچوب خطوط قرمز انجام می شود و ما هم از هیات مذاکره کننده حمایت می کنیم و می خواهیم پیروز بشود.

اگر دستاورد های هسته ای نبود الان برسر چه چیزی می خواستند مذاکره بکنند

 وی گفت: آقای روحانی گفته بودند که ما داریم از سیاست به اقتصاد یارانه می دهیم؛ اما امروز شاهد هستیم که از اقتصاد داریم به منافع جناحی یارانه می دهیم. اینها دارند ده ها هزار میلیارد تومان یارانه در جیب ثروتمندان می ریزند تا در انتخابات پیروز بشوند؛ درحالی که عده ای هستند در فقر به بسر می برند و این یکی از جرم های بزرگی است که دولت انجام داده. این خدمت به آمریکاست که شرارت هایی که انجام داده را به پای جناح سیاسی رقیب خود در داخل کشور بگذاریم. قطعنامه از این جهت کاغذ پاره است که حقوق ما را در نظر نمی گیرد و ما برای آن ارزشی قائل نیستیم.

 سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: تمام ملت دنیا باید بدانند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید به دلیل شرارت های آمریکاست و آنها نخواستند حقوق ایران را درنظر بگیرند. اینها شعار دادند که هم باید چرخ صنعت بچرخد و هم چرخ راکتورها اما الان نه چرخ هسته ای می چرخد و نه چرخ صنعت.

 

تنها ابر قدرت جهان آمریکا است. آیا با وجود توانایی این ابرقدرت ها ما در برابر حمله نظامی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم

 در ادامه قنبری گفت: یه جناحی سر کار بود تحریم گرفت و الان یه جناح دیگر سر کار است دارد تحریم ها رو برمی دارد اینها فقط نگران این هستند که نکند اصلاح طلبان مجلس آینده را بگیرند و تتمه قدرتشان را هم از دست بدهند.

وی ادامه داد: اگر ادبیات رئیس دولت اصلاحات نبود الان سربازان آمریکایی به جای عراق در ایران حضور داشتند، ادبیات خاتمی ایران را از حمله بوش به ایران نجات داد. فعالیت های هسته ای ما زیرزمینی بوده و با دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته ای نبوده؛ اما امروزه غنی سازی شفاف و با کمک سایر کشور ها صورت خواهد گرفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها ابر قدرت جهان آمریکاست. آیا با وجود توانایی این ابرقدرت ها ما در برابر له نظامی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نیروی دریایی آمریکا در زمان جنگ در یک ساعت نیروهای ما را زمین گیر کرد

 قنبری گفت: بعضی ها فکر می کنند صدای خود را در نماز جمعه بالا ببرند آمریکا می ترسد، با حمله آمریکا ایران چند شقه می شود، با کدخدا در افتادن ور افتادن دارد.

 

دشمن از روحیه شهید همت و شهید خرازی می ترسد و نه از حرف‌های اصلاح طلبان

قدیری ابیانه در پیایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا حمله می کرد، گورستان های ایران پر بود از سرباز های آمریکایی این قدرت خداست که لبنان در برابر اسرائیل و افغانستان در برابر روسیه پیروز می شود این قدرت خدا و اراده ملت است که در جنگ هشت ساله برابر عراق پیروز شدیم دشمن از روحیه شهید همت و شهید خرازی می ترسد و نه از حرف های اصلاح طلبان.

قنبری نیز در پایان گفت: با تفکر لاف زنانی امثال شما در گذشته تحت حمله انگلیش و روسیه قرار گرفتیم.

۹۴/۰۲/۳۱

نظرات  (۲)

چرا این را جواب ندادید
پاسخ:
چی را؟
با سلام

همت همت خرازی خرازی!!!!!!!!!!!!!!!! .آقایان این شهدا لاف نزدند عمل کردند عزیزترین چیزی را که خدا به آنها داد یعنی جانشان رادادند وزیر بار ذلت نرفتند وبا ادبیات ذلت از ترس جان ومالشان با کفار سخن نگفتند..آمریکا برای چه به ایران حمله نظامی کند تا خوش خدمتان ترسو یی مثل شما دارد که سرا پا به خاطر لذتهای دنیوی وقدرت زیر بار هر معاهده وهر حرف ناروایی میروید.خیالتان راحت با ان چراغ سبزی که دولت اصلاح طلب ودولت به اصطلاح تعادل به امریکا داده ومیدهند چرا به ایران حمله کند وهزینه نظامی بدهد.................. همت باکری خرازی اگر همکنون بودند امثال شما نمی توانستید عرض اندام کنید وبیانیه بدهید ...........خیالتان راحت به یاری امام خامنه ای وشهیدان نخواهیم گذاشت کارتان پیش برود.......یاحسین......(دویست وهفتاد شهید به تازکی از انسوی مرزها به یاری رهبر امدند)اللهم احفظ امام خامنه ای.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">