پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ب.ظ

۰

عقل و استدلال راهکار مقابله با مسیحیت ساختگی است

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ب.ظ

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی سابق ایران در مکزیک و استرالیا شناخت مبلغ و پیشینه ذهنی او را برای مبلغ در امر تبلیغ بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: کلیسا قصد دور کردن عقل و استدلال را از مردم دارد و می‌داند که با استفاده از عقل و استدلال پایه‌های ساختگی آن فرو می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ محمد حسن قدیری ابیانه سفیر و رایزن فرهنگی سابق ایران در مکزیک و استرالیا در دوره فرهنگ ملل با موضوع نیمه پنهان مسیحیت٬ شیوه‌های تبلیغ و گسترش مسیحیت در جهان در مدرسه معصومیه قم، لازمه تبلیغ صحیح را شناخت مخاطب دانست و اظهار داشت: باید با زبان مخاطب و با آنچه در پس ذهن او می‌گذرد آشنا باشیم؛ در این صورت است که تبلیغ دین مبین اسلام کار سختی نیست و به راحتی می‌توان در تبلیغ این دین موفق بود.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در سال‌هایی که خارج از کشور با مسیحیان مرتبت بودم توانستم تنها با استفاده از حدود بیست حدیث کلیدی سیصد نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مسلمان کنم؛ در بعضی موارد کسانی که به مخالفت با اسلام برخاسته بودند و با ما جلسه داشتند مسلمان شده شهادتین را در همان جلسه می‌گفتند و مسلمان از جلسه خارج می‌شدند.

 

قدیری ابیانه ابراز داشت: به کار بردن احادیث مانند طب سوزنی است؛ باید بدانید که کجا باید کدام حدیث را در تبلیغ به کار ببرید تا مؤثر واقع شود؛ تبلیغ در مسیحیت داخل و خارج از کشور متفاوت است.

 

وی گفت: مسیحیان اعتقادات خرافی عجیبی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان نقاط ضعفشان را شناخت و با روشنگری و استفاده از منطق و استدلال آنان را به راه راست دعوت کرد و در مسیر اسلام ناب محمدی آورد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان مثال‌هایی از اعتقادات خرافی و اشتباه مسیحیت ادامه داد: کشیشان مسیحی اسرار زیادی دارند که باید به کلمه نگاه کرد و هیچ مسیحی نباید در دین و آیین خود از عقل و استدلال استفاده کند؛ آنان می‌دانند که با به میان آمدن عقل و استدلال پایه‌های مسیحیتی که ساخته‌اند و توقع پیروی مردم را از آن دارند از بین خواهد رفت.

 

قدیری ابیانه افزود: اسلام رابطه مردم و خدا را مستقیم می‌داند ولی مسیحیت فعلی کلیسا را رابط بین مردم و خدا می‌داند که مردم برای غسل تعمید٬ توبه٬ ازدواج و مانند این‌ها باید از طریق کلیسا اقدام کنند که این بیشتر به خاطر حفظ قدرت کلیسا و درآمد مالی برای آنان است.

 

وی در بیان مثالی اظهار داشت: کسی به من گفت مسیح پسر خداست و من به او پاسخ دادم که پس فردی (پدر و مادر حضرت مریم (س)) بوده است که نوه او خدا می‌شده و خداوند دارای پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز بوده است؛ یعنی خداوند آدم و حوا را آفرید و در ادامه فرزند خدا از نوادگان آدم و حوا شد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: متأسفانه آنقدر عقل و تفکر را از مسیحیت دور کرده‌اند که حتی به مسائلی که منافات با عقل دارد فکر نمی‌کنند؛ در بسیاری از موارد وقتی مثال‌هایی برای مسیحیان می‌آوردم آنها به باورهای خود می‌خندیدند و در بعضی موارد نیز افراد از این‌که تا بحال با تفکراتی موهوم زندگی می‌کردند برای خود متأسف می‌شوند. (مشاهده فیلم تشرف تعدادی از مکزیکی ها به اسلام)

 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: بر سر در کلیساها نوشته است که استدلال دشمن ایمان است؛ کشیشان هم از استدلال و منطق گریزانند؛ از این رو مبلغان باید مسیحیان را وادار به تفکر کنند و عقل مسیحیان را به میدان بیاورند.

 

وی ابراز داشت: مسیحیت می‌گوید پذیرش ظلم نشانه ایمان به خداست پس باید ظلم را پذیرفت؛ ولی اسلام مشاهده ظلم و مقابله نکردن با آن را گناه می‌داند؛ بچه در بدو تولد در مسیحیت گناهکار است مگر این‌که غسل تعمید داده شود ولی در اسلام زنازاده نیز بی‌گناه است مگر این‌که در دوران بعد از بلوغ مرتکب گناه شود.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا مبلغان را به استفاده از مشترکات مسیحیت و اسلام در امر تبلیغ سفارش کرد.

گفتنی است٬ دوره فرهنگ ملل با همکاری معاونت بین الملل حوزه علمیه و به همت پایگاه تخصصی جهان اسلام و امور بین الملل بسیج مدرسه معصومیه با حضور جمعی از طلاب و فضلا در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

 (مشاهده فیلم تشرف تعدادی از مکزیکی ها به اسلام)

http://ghadiri.ir/process/link_clicked/SHwi9B7GT1I/d5ae6e4e815e38d9e0e8caac2e03683a

۹۴/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">