پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی گفت: هیچ حقی برای آمریکا و عربستان درخصوص بازرسی از کشتی نجات قائل نیستیم و قرار نیست عربستان،آمریکا و جیبوتی کشتی ما را بازرسی کنند.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره موضوع کشتی نجات و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حقوق بشری ایران و سنگ اندازی آمریکا و اعراب اظهار داشت: ایران هیچ حقی برای آمریکا و عربستان در خصوص بازرسی از کشتی نجات قائل نیست و قرار نیست که عربستان و آمریکا و دولت جیبوتی کشتی ما را بازرسی کنند، بلکه از سوی سازمان ملل این کار انجام می‌شود؛ بنابر این پذیرش بازرسی کشتی به معنی تسلیم شدن زیر این فشارها نیست.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: سفر کشتی نجات به جیبوتی، پیشنهاد سازمان ملل بوده و این کار همه بهانه‌ها را از آمریکا و عربستان خواهد گرفت؛ البته که جرأت هیچ بهانه‌ای و اقدامی را نداشته و ندارند، اما با این بازرسی جامعه جهانی به صلح آمیز بودن این اقدام جمهوری اسلامی ایران و بار کشتی نجات پی برده و کار را برای آل‌سعود و هم‌پیمانانش دشوارتر می‌کند.

وی افزود: جنبش انصارالله 15 تروریست از مأموران اطلاعاتی عملیاتی عربستان را که وارد بندر شده بودند تا کشتی نجات را از درون خاک یمن مورد حمله خمپاره‌ای قرار دهند دستگیر کرده‌ و متوجه شده‌اند که آن‌ها می‌خواستند این حمله را به مردم یمن و یا مخالفان انصارالله در یمن نسبت بدهند، در حالی که این کار عربستان بوده و مناسب است که اگر کوچک‌ترین حمله‌ای به کشتی نجات صورت گیرد و یا حکم اعدام شیخ نمر اجرا شود، این 15 تن مأموران مزدور آل‌سعود اعدام خواهند شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا اشاره کرد: بازرسی کشتی نجات در جیبوتی یک تأخیری را ایجاد می‌کند و این برای مردم یمن بسیار سخت و دشوار است اما آمریکا و عربستان راضی به تأیید سازمان بین‌الملل مبنی بر صلح آمیز بودن و انسانی بودن کمک‌های این کشتی نیستند.

وی افزود: به هر حال، مسئولین جمهوری اسلامی ایران ترجیح دادند که این بازرسی در جیبوتی انجام شود؛ ضمن این که فاصله زیادی بین بندر جیبوتی و بندر الحدیده وجود ندارد و ایران با این تدبیر، خواسته که انسان‌دوستانه بودن این کمک‌ها را به جامعه جهانی ثابت کند.

۹۴/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">