پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ

۲

http://media.snn.ir/original/1393/08/10/IMG12594194.png

 1 - جهت دانشجویان: بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه هنر اصفهان نشست تخصصی پیرامون «ابعاد سیاسی- حقوقی بیانیه لوزان» را با حضور محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک برگزار می‌کند. در سالن اجتماعات توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود.

2 - جهت اساتید ساعت 20:30 

۹۴/۰۳/۰۲

نظرات  (۲)

آقای قدیری ابیانه به عرض می رسانم که یکی از بزرگترین آرزوهای جنابعالی  محقق یافت آرزویی که همیشه در سایت و تلویزیون بر زبان می آوردید 

از امروز بنزین تک نرخی و الان قیمت بنزین دقیقا برابر با فوب خلیج فارس هست 

از اینکه آرزویتان برآورده شده چه احساسی دارید ؟؟


پاسخ:
سلام.
اولا بنزین هنوز به فوب خلیج فارس نرسیده است.
هزینه تمام شده بنزین با احتساب هزینه حمل و نقل و توزیع بیش از 2000 تومان در هر لیتر است. بنده معتقدم قیمت تمام شده بنزین باید از مصرف کننده دریافت گردد و وچه آن صرف امور بهتر در کشور شود. 
شایسته نیست از بیت المال یعنی جیب همه مردم یارانه برای بنزین پرداخت گردد.
بنزین تولید شده به همه مردم تعلق دارد.
یارانه ای بودن قیمت بنزین یعنی از سهم افراد فاقد خودرو در بیت المال برداشته شود و به صاحبان خودرو پرداخت گردد. و در نتیجه هر کس مصرف بیشتری دارد برداشت بیشتری از بیت المال داشته باشد و این عادلانه نیست.
امیدوارم روزی برسد که نه تنها بابت بنزین یارانه ای پرداخت نشود بلکه بابت مصرف بنزین و در نتیجه الودگی های ناشی از آن مالیات نیز مثل همه کشورهای جهان گرفته شود و این مالیات ها در مسیر رفع الودگی های تحمیل شده به محیط زیست و کمک به درمان کسانی که بر اثر این آلودگی ها دچار بیماری و آسیب شده اند هزینه گردد.
لذا بنده از اقدام دولت در این رابطه حمایت می کنم و البته این افزایش را ناکافی می دانم.
هنوز هم سهم ثروتمندترها زا بیت المال بابت یارانه سوخت چندین برابر سهم فقرا است. و این عادلانه نیست.
توجه شما را به فصل یارانه های سوخت در کتاب زیر جلب می نمایم:

اقتصاد کشور وابسته به نفت است. اما وخیم‌تر از این وابستگی، وابستگی ذهنی مردم به نفت می‌باشد که باعث گردیده کشور در وضعیت «اقتصاد استراحتی» گرفتار شود.

تصور مردم از میزان درآمدهای کشور از نفت و نیز در مورد کل بودجه کشور، ده‌ها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است!

این توهّمات موجب بروز مطالباتی در میان مردم شده است که برآوردن آن نه تنها در توان اقتصادی کشور نیست، بلکه به جای تلاش برای افزایش تولید، باعث بروز پدیده‌ای به نام «تنبلی اجتماعی» در میان مردم گردیده و ایرانی‌ها را پس از اعراب در دومین جایگاه در جهان از این حیث قرار داده است.

این کتاب برنامه‌ها، راهکارها و استراتژی‌های رهایی از وابستگی ذهنی و اقتصادی به نفت را مطرح کرده.

نسخه PDF این کتاب را می توان اینجا دانلود کرد. هزینه نسخه دیجیتال هزار تومان است که باید به صندوق صدقات کمیته امام خمینی (ره) ریخته شود.

در این کتاب قیمت سوخت، یارانه ها و بودجه کشور بر اساس نفر ماه تومان یعنی به ازای هر ایرانی در هر ماه مشخص شده است تا افراد از اندازه واقعی آن مطلع گردند، زیرا تشخیص اندازه ارقام نجومی برای افرادی که با درآمد ماهیانه سر و کار دارند مشکل است.

این کتاب دارای فصل تحت عناوین زیر می باشد:

فصل اول :توهم نفتی

فصل دوم: توطئه های خارجی

فصل سوم: اقتصاد استراحتی

فصل چهارم: یارانه ها

فصل پنجم: دیدگاههای اسلام

فصل ششم: استراتژی ها

فهرست مطالب کتاب

مقدمه کتاب

تقدیمی متفاوت (درج شده در کتاب)

این کتاب را تقدیم می‌کنم به کارگران افغانی مقیم ایران، که بدون مجوز کار، بدون هیچ حمایت و پشتیبانی و علی‌رغم همه موانع، با همت و کار و تلاش شبانه‎روزی خویش همگی شاغل بوده و بسیاری از آنان از کارگر ساده به استاد کار و پیمانکار تبدیل شده اند و حجت را بر جوانان ایرانی که در انتظار حمایت و امکانات، بیکار نشسته‎اند، تمام کردند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به آن دسته عظیم از کارکنان دستگاه‎های حکومتی که مطابق با آخرین ارزیابی منتشره از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط ساعت مفید کاری در ادارات را به 22 دقیقه در روز کاهش داده‎اند و بدون اینکه توجه کنند، در حالی که حقوقشان از جیب ملت تأمین می‎شود، از انجام وظیفه خویش طفره می‎روند و ارباب‌رجوع را در ادارات سرگردان و از انجام سریع امور آنان پرهیز و کارهای امروز را به فردا موکول می‎کنند، تا شاید با مطالعه این کتاب دچار وجدان درد شوند و تغییر مثبتی در رفتار کاری‎شان حاصل شود.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به تهیه‎کنندگان، کارگردانان و نویسندگانی که از کار و تلاش به عنوان "خرکاری" و "سگ‌دویی" و "جان کندن" نام می‎برند تا یا حرفه خود و یا سبک ضدفرهنگی نویسندگی و تولیدات خویش را تغییر دهند.

این اثر را تقدیم می‎کنم به مسولان حکومتی و نیز به دولت مردان و نیز نامزدهایی که در ایام انتخابات، بی‌جهت بر توقعات مردم از بودجه عمومی دامن می‎زنند و وعده‌های نشدنی می‎دهند، بدون اینکه بگویند هزینه‎های تحقق چنین وعده‌هایی از کجا تأمین می‎گردد، تا شاید از توهم خود و یا فریب مردم دست بردارند و به جای دادن وعده‎های خدمات از منابع خیالی، برنامه‎هایی را برای تولید ثروت در کشور و افزایش اقتدار ملی ارائه کنند..

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانشجویانی که خود را بخشی از «صورت مسئله» دانسته، انتظار دارند که برایشان شغل ایجاد شود تا شاید خود را به جای «صورت مسئله»، «بخشی از راه ‏حل» بدانند و طوری درس بخوانند که بتوانند بدون انتظار کمک و امکانات دولتی برای خود و برای آنان که به دانشگاه راه نیافته‏ اند، شغل ایجاد کنند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به اساتیدی که دانشجویانی را تربیت می‌کنند که بعداً از ضعف آنان در مصادر مدیریتی و کارشناسی انتقاد می‌نمایند تا شاید همت بیشتری در آموزش و تربیت نیروها به کار گیرند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانش‎آموختگانی که به محض پیشنهاد بهتر کاری از سوی کشورهای خارجی، حتی از سوی دشمنان ملت ایران، به آن لبیک گفته، ملت خویش را از خدمات خویش محروم می‎کنند و مسبب عقب‎افتادگی‎های کشور می‎شوند تا شاید عرق ملی و دینی آنان به جوش آید و خدمت به ملت و کشور خویش را بر خدمت به دشمنان بیگانه ترجیح دهند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به صاحبان سرمایه که به جای سرمایه‎گذاری در اموری که ثروت جدیدی برای کشور تولید کند، سرمایه خود را در "دلالی‎های بی‌جا" و «جابه‎جایی ثروت» به نفع خویش هزینه می‎کنند تا شاید به خود آیند و راه و روش خویش را تغییر دهند و سرمایه‎های خویش را در جهتی به کار گیرند که هم خود از آن منتفع شوند و هم کشور را از واردات بی‌نیاز کرده، بر تولید ملی بیفزایند.

و در پایان این کتاب را تقدیم به مردمی می‎کنم که تصور می‎کنند با اتکا به درآمدهای عمومی کشور می‏ توان معیشت، مسکن، اشتغال و رفاه عمومی را تأمین کرد، تا از این توهّم خارج شوند و ایران را از مقام دومی تنبلی اجتماعی جهان بعد از اعراب خارج کنند.


این کتاب در 168 صفحه در آذر 1392 در 10000 نسخه توسط انتشارات بنیاد بعثت به چاپ رسید. قیمت کتاب 60000 ریال تعیین شده است.

امکان دانلود کتاب در سایت قدیری ابیانه فراهم شده است. هزینه دانلود هر کتاب 1000 تومان تعیین شده است که دریافت کننده آن مکلف است شرعا وجه آن را از طرف مؤلف به صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) بریزد.

این کتاب و سایر کتب و دی وی دی های قدیری ابیانه را می توانید از انتشارات بنیاد بعثت به آدرس تهران - خیابان سمیه پلاک 173 تلفن 88822374 تهیه فرمایید.


۰۳ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۴ محمد صاحبقرانی وزوانی
سلام خسته نباشید
مقدمتان را به نصف جهان گرامی میدلریم.
منتظر خبر سخنرانی هستم.راستی نوه تان چطوره؟موفق باشید
پاسخ:
سلام و تشکر.
الحمدلالله سالم است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">