پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۱۰ ق.ظ

۶

http://media.isna.ir/content/1432724634293_ISNA-22.jpg/4در مناظره دانشگاه فردوسی مشهد مطرح شد-۲

مناظره قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران امروز با موضوع «ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر» توسط انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزری دانشجو» از مشهد، مناظره قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران امروز با موضوع «ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر» توسط انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد

 قدیری ابیانه با بیان اینکه ما می‌توانستیم از جنگ اجتناب کنیم، تصریح کرد: صدام می‌گفت اروند رود باید از آن عراق باشد و یا اینکه به خوزستان می‌گفت محمره، حال ما باید می پذیرفتیم صدام عنوان می‌کرد طی یک هفته به ایران خواهد رسید،آیا ما باید می‌گفتیم خوش آمدید؟!!!!.

 سفیر سابق ایران در مکزیک ضمن تاکید بر اینکه زیباکلام معتقد است تمام اشتباهات عالم تقصیر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شما صدام را نشناخته اید. کویت از صدام حمایت کرد، پس چرا صدام به این کشور نیز حمله ور شد همچنین صدام به مردم خود نیز رحم نکرد به طوری که مشاهده می‌کنید حلبچه را مورد حمله شیمیایی قرار داد.

 وی یادآور شد: چنانچه انرژی هسته ای را کنار بگذاریم و بالاتر از آن دین مان را ترک کنیم آمریکا باز هم به دشمنی خود ادامه خواهد داد مگر آمریکای لاتین، جمهوری اسلامی ایران است که آمریکا در آنجا کودتا انجام می‌دهد؟ بنابراین مشاهده می‌کنید که موضوع بر سر مسئله هسته ای نیست.

 

چنانچه از زیباکلام بپرسید خواهد گفت باید با اسرائیل هم پیمان شویم!!!

 

این کارشناس امور استراتژیک ادامه داد: اسناد جاسوسی از دولت بازرگان بود به این معنا که در دولت بازرگان اسناد جاسوسی آمریکا به دست ایران رسید و مشاهده می‌کنید در آن دوره نیز که ما هنوز به انرژی هسته ای دست نیافته بودیم، آمریکا به دنبال حمایت تروریست‌ها علیه ایران بود این گونه نیست که بگوییم این اقدامات پس از دولت موقت رخ داده است.

 

وی یادآور شد: این گونه تحلیل هاست که باعث می‌شود بگویند با طالبان هم پیمان شویم؛ البته زیباکلام این را نگفته؛ اما چنانچه از وی بپرسید خواهد گفت با اسرائیل نیز باید هم پیمان شویم.

 

پوپولیسم مملکت ما را بدبخت کرده است

 

در ادامه مناظره زیباکلام با بیان اینکه زمانی که انقلاب در حال تثبیت شدن بود به فکر صدور آن برآمدید، تصریح کرد: البته زمینه‌های دشمنی بین ایران و عراق قبل از انقلاب نیز وجود داشت مانند دشمنی بر سر شط العرب.

 

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه اروند رود کلمه جعل شده شط العرب است، گفت: پوپولیسم این ممکلت را بدبخت کرده است همان طور که خلیج فارس، خلیج عربی نیست شط العرب نیز اروند رودنخواهد بود.

 

وی ادامه داد: چنانچه اختلافات مرزی بین دو کشور باشد این دو کشور تا با هم دشمن نباشند مشکلی ایجاد نخواهد شد؛ اما در زمان جنگ این امر مشکل ساز خواهد بود.

 

زیباکلام یادآور شد: نخستین جایی که این امر مشکل ساز بود در زمان شاه اتفاق افتاد تا اینکه قرارداد ۱۹۷۵ بسته شد زمانی که پس از انقلاب منازعات بین ایران و عراق بالا گرفت این منازعات منجر به حمله عراق به ایران شد به گمان من رهبران عراقی همان مشکلی را انجام دادند که هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم نسبت به شوروی انجام داد.

 

وی تاکید کرد: صدام یک اشتباه کرد و آن این بود که روی حمایت ملت ایران حساب نکرده بود و این شد که مردم ما در زمان جنگ اسلحه به دست گرفته و به میدان جنگ آمدند.

 

چنانچه در زمان جنگ زیباکلام در راس امور بود امروز ایرانی وجود نداشت

 

قدیری ابیانه گفت: در انقلاب مصر مرسی نخستین سفر خارجه خود را به عربستان انجام داد؛ اما آیا این امر مانع از کنار گذاشتن مرسی شد؟ خیر امروز حکم اعدام وی را صادر کرده اند.

 

وی تصریح کرد: جنگ ادامه پیدا کرد و ملت ایران حمایت کردند و با توجه به اینکه دشمن به انقلاب ما حمله کرد شکست خورد؛ بنابراین چنانچه این انقلابی بودن نبود قطعا شکست می‌خوردیم و ایران تجزیه می شد.

 

قدیری ابیانه ضمن اشاره به اینکه این مسائل سبب می‌شود ما عمق دشمنی، دشمن را بشناسیم، خاطر نشان کرد: ما کشوری هستیم که پس از چندین قرن که هر بار جنگی می‌شد یک تکه از خاک خود را از دست می دهیم این بار نگذاشتیم چنین اتفاقی رخ دهد اگر چنانچه فردی مانند زیباکلام در زمان جنگ، در راس امور بود امروز  ایرانی وجود نداشت.

 

هیچ کس باور نمی کرد ایران در سه خرداد ۶۱ خرمشهر را فتح کند

 

زیباکلام گفت: هیچ کس باور نمی کرد ما در سال ۶۱ بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم؛ زیرا دفاعی که ارتش عراق برای محافظت از خرمشهر در نظر گرفته بود آن قدر زیاد بود که هیچ کس باور نمی‌کرد ما بتوانیم در آن تاریخ خرمشهر را بگیریم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تصور نمی‌کردیم خرمشهر را به این آسانی فتح کنیم بنابراین فکر پس از فتح خرمشهر نیز وجود نداشت.

 

این استاد دانشگاه تهران یادآور شد: در آن دوره نظرات بسیاری در رابطه با ورود و یا عدم ورود به خاک عراق مطرح بود هنگامی که اعلام شد به خاک عراق حمله خواهیم کرد، امام فرمودند« با مردم به درستی رفتار کنید».

 

زیباکلام بیان داشت: در داخل خاک عراق، عراقی ها تا آخرین فشنک مقاومت کردند و پس از آن تسلیم شدند باور ما این بود که شیعیان عراق به استقبال ایران خواهند آمد؛ اما آنان از وجب به وجب خاک عراق دفاع کردند و ما تلفات بسیاری را در خاک عراق متحمل شدیم.

 

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: یکی ازنخستین افرادی که فهمید ما در خاک عراق به پیروزی نخواهیم رسید هاشمی رفسنجانی بود؛ اما یک عده آرمان گرا که می‌گویند جنگ جنگ تا پیروزی، جنگ جنگ تا رفع فتنه، برای آزادی قدس از کربلا باید گذشت حرف دیگری باید می‌زدند.

 

با دست خالی نمی‌توان وارد مذاکره شد

 

در بخش دیگری از این مناظره قدیری ابیانه ضمن بیان اینکه در زمان فتح خرمشهر تنها خرمشهر آزاد شد نه دیگر نقاط ایران، گفت: چنانچه ما در جنگ به پیروزی دست نمی یافتیم نمی توانستیم وارد مذاکره شویم امروز نیز همین گونه است، در رابطه با مسئله هسته ای چنانچه به غنی سازی ۲۰ درصد دست نمی‌یافتیم هیچ گاه نمی توانستیم پای میز مذاکرات برویم.

 

این کارشناس امور استراتژیک گفت: امام فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» در محاسبات امام خدا جای دارد؛ اما متاسفانه در محاسبات آقای زیباکلام خدا هیچ جایی ندارد.

 

وی تصریح کرد: از نظر قانونی قابل توجیه است که وقتی عراق وارد خاک ما شده ما نیز وارد خاک او شویم.

 

شوروی هیچ گاه بی طرف نبوده است

 

قدیری ابیانه در ادامه در پاسخ به دانشجویی که گفت قبل از جنگ ایران بسیار ضعیف و دارای تعداد بسیار محدودی سرباز بود همچنین آمریکا و شوروی در ابتدای جنگ به ایران کمک کردند تا صدام در منطقه هژمون نشود؛ اما زمانی که ایران وارد خاک عراق شد قضیه برعکس شد، تصریح کرد: این که بگوییم در کتاب ها هر چه نوشته شده بدیهیات مطلق هستند، صحیح نیست بلکه بسیاری از این نکاتی که در کتاب آمده است نظریه می‌باشد اینکه عنوان شد شوروی نمی خواست ایران شکست نخورد، نادرست است؛ بلکه آنان می ‌واستند ایران شکست بخورد شوروی هیچ گاه نسبت به این مسئله بی طرف نبوده آمریکا نیز همیشه از عراق حمایت می کرد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: خلبانانی که پس از انقلاب اعدام شدند کسانی بودند که در کودتا نوژه شرکت کردند و درصدد بمباران خانه امام برآمدند و باید اعدام می‌شدند و اینکه گفته شد خلعتبری چون خواستار انرژی هسته ای برای ایران بوده، نادرست است زیرا وی عامل رژیم سابق بود.

 

مردم عراق پس از ورود ایران به عراق حاضر نشدند به استقبال ما بیایند

 

در ادامه زیباکلام تاکید کرد: زمانی که ما وارد خاک عراق شدیم مردم عراق اعم از شیعه و سنی و کرد حاضر نشدند به استقبال ما بیایند درست همان وضعیتی که در کشور ما رخ داد و زمانی که صدام وارد ایران شد تمامی ملت ایران به دفاع از کشور پرداختند.

 

وی تصریح کرد: همان طور که سپاه بدر عراق از ایران حمایت کرد منافقین نیز از عراق حمایت کردند.

 

دلیل بمباران شیمیایی حلبچه چه بود؟؛ نگویید مردم عراق از ایران حمایت نکردند

 

قدیری ابیانه در پاسخ به این گفته زیباکلام تصریح کرد: حلبچه چرا بمباران شد زیرا کردهای عراق از ایران حمایت کردند به همین دلیل عراق حلبچه را بمباران شیمیایی کرد بنابراین نگویید مردم عراق از ایران حمایت نکردند.

 

وی یادآور شد: سپاه در عراق که از ایران حمایت کرد یک نیروی آزادی بخش بود؛ اما منافقینی که از عراق حمایت کردند سازمانی بودند که ۱۷هزار ایرانی را به شهادت رساندند؛ این دو را نباید با هم مقایسه کرد.

 

نام خلیج فارس، خلیج فارس است

 

زیباکلام تصریح کرد: نام خلیج فارس، خلیج فارس است و هر کس که بگوید خلیج عربی جعل نام کرده است نام شط العرب نیز شط العرب است نه اروند رود این مسئله در تاریخ آمده است.

 

قدری ابیانه در ادامه خطاب به زیباکلام پاسخ داد: شما را به مطالعه دعوت می‌کنم البته خوشحالم از اینکه زیباکلام متوجه شد خلیج فارس خلیج فارس است نه خلیج عربی.

 

نامزد شدن در انتخابات اتلاف وقت است

 

زیباکلام در پاسخ به این پرسش که آیا نامزد انتخابات مجلس آینده خواهید شد؟ گفت: نامزد شدن برای انتخابات اتلاف وقت است قطعا چنانچه نامزد شوم رد صلاحیت خواهم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه به دلیل ولایت فقیه رد صلاحیت نشوم قطعا در رابطه با فتنه رد صلاحیت خواهم شد.

 

زیباکلام در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد از شور و نشاط شما دانشجویان بسیار خوشحالم و این نشان می‌دهد که شما علاقه مند به پیگیری مسائل کشورتان هستید.

 

خدا را شکر کنید که به شما اجازه تدریس می دهند

 

در ادامه قدیری ابیانه در رابطه با عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت احتمالی زیباکلام در صورت نامزدی وی جهت شرکت در انتخابات آینده خطاب به زیباکلام، گفت: شما خدا را شکر کنید که به شما در دانشگاه های ایران اجازه تدریس می دهند زیرا با توجه به مواضعی که در رابطه با اسرائیل و فتنه دارید دانشگاه های خارج از کشور و به خصوص اسرائیل از شما استقبال بیشتری خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شما به دلیل به رسمیت شناختن اسرائیل آن هم در اوج بمباران غزه و به دلیل حمایت از یک مفسد اقتصادی باید رد صلاحیت شوید.

 

قدیری ابیانه نیز در پایان تاکید کرد: ما از اخذ غرامت از کشور عراق نگذشته ایم؛ بلکه این مسئله را به آینده موکول کرده ایم خواهش می کنم این جوسازی‌هایی که صورت می‌گیرد را مورد بررسی قرار دهید و فریب رسانه های داخلی و خارجی را نخورید.

۹۴/۰۳/۰۷

نظرات  (۶)

باسلام
پاسخ شمابرادر ودوست عزیز که میفرمایید هرکس با هر سلیقه وتفکری بتواند در انتخابات شرکت کند طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی اگرفردی اسراییل رابه رسمیت بشناسدنمیتواند نامزد ریاست جمهوری شودواما سخن شما در خصوص آقای روحانی ، هیچگاه ایشان اسراییل را به رسمیت نشناخته است وگفتمان جدیدی را مطرح کردند به نام اعتدال که مردم به این نظر رأی دادند.آیا به نظر شما هرکس می تواند رییس دولت نظام جمهوری اسلامی باشد؟ بله با هر تفکری وسلیقه ای در چارچوب نظام وقانون اساسی  می تواند نامزد شودو باز بر طبق همان قانون میشود رد یا تایید شددر ضمن ایشان خود واقف است که بر خلاف قانون صحبت کرده است وبه همین دلیل رد صلاحیت میشود...اگر به نظر امثال شما هرکس باهرسلیقه ای وتفکری .... پس مریم رجوی منافق نیز حق نامزد شدن دارد!لطفا گزینشی از سخنان امام ره انتخاب نکنید واصول امام را دوباره مطالعه کنید تا مطالب را قاطی نکنید... مرگ بر اسراییل .مرگ بر منافق(مریم رجوی)کجایید ای شهیدان خدایی..یاحق.
با سلام . بنده قصد دفاع از آقای زیباکلام را ندارم و درباره ی ایشان دیگر بحث نخواهم کرد . عرض بنده این است که همه ی سلیقه ها و تفکرات باید در عرصه ی انتخابات حضور پیدا کنند. این مردم هستند که انتخاب میکنند . به فرموده ی امام بزرگوار میزان رای ملت است . مثلا در همین انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خیلی از دشمنان قسم خورده خارجی و اپوزیسیون در تحلیل های مغرضانه خود آقای سعید جلیلی را گزینه نظام و رهبری برای ریاست جمهوری  معرفی کرده بودند و اصلا تصور نمیکردند که روحانی رییس جمهور شود . اما ملت با خلق حماسه سیاسی به گفتمان اعتدال رای دادند . از این که به انتخابات گذشته اشاره کردم هدفم این بود که بگویم که این مردم هستند که تعیین میکنند . با تشکر از این که به عرایض حقیر توجه کردید . 
پاسخ:
مردم قبلا خطوط کلی در نظام را در رفراندم قانون اساسی ذکر کرده اند.
کسی که اسارئیل را به رسمیت نمی شناسد نمی تواند نامزد شود وگرنه باید ساواکی ها و سلطنت طلبان و جانیان و زانیان هم نامزد شوند و اگر مردم خواستد به آ«ه رای بدهند.
نامزدی این افراد توهین به مردم است. همانطور که اگر چنین کسانی به خواستگاری دختری بروند آن دختر را در محل ذلیل کرده اند
با سلام

آیا کسی  که از اسراییل حمایت میکندیعنی از دشمن قسم خورده ما ایرانیان .....را به رسمیت میشناسد میتوان گفت ان فرد عاشق انقلاب ونظام اسلامی وامام ورهبراست ؟ آیا فردی که صراحتا از دیکتا توری مثل رضا شاه حمایت میکند واز او تعریف وتمجید میکند میتواند رییس دولت نظام جمهوری اسلامی شود....ولطفا بفرمایید نظریات و پیشنهاداتی که میدهید طبق چه قانونی است؟ قانون اساسی نظام اسلامی یا قانون بشریت؟ با کدام قانون  می خواهید فردی را که حکومت کودک کش اسراییل را به رسمیت میشناسدتایید صلاحیت شود؟یاد شهدا بخیر آنهایی که صف به صف به حمایت از امامشان تاپای جان ایستادند واجازه ندادند نظریه پردازان پوچ وتوخالی در دانشگاهها اظهار وجود کنند...إن شاءالله خدا شما (زیبا کلام )ودوست داران شما را هدایت کندوهمه ما را با حقیقت دین  وایمان آشنا نمایدوالسلام
سلام . بنده هم با بعضی از افکار آقای زیباکلام موافق نیستم. مثلا به رسمیت شناختن اسراییل کاملا اقدام اشتباه و غلطی بود . یا مثلا تعریف و تمجید ایشان درباره ی رضا شاه نیز کار درستی نیست . اما تفکرات و نظرات ایشان را در دو حوزه ی اقتصاد و سیاست خارجی کاملا قبول دارم . اینکه حضرتعالی میگویید اگر نتانیاهو یا نامزدهای آمریکایی به نفع ایشان انصراف دهند مناسب تر است حرف درستی نیست و یک نوع توهین است که بقول عامیانه تیکه انداختن است . آقای زیباکلام هم فرزند همین نظام و انقلاب است . من قبول دارم که تفکرات ایشان 180 درجه با تفکرات اصولگرایان و انصار حزب الله فرق دارد اما شک ندارم که در عمق وجود ایشان عشق به اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری وجود دارد . آرزوی هر ایرانی اعتلا و پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران است . در پایان نیمه شعبان را خدمت حضرتعالی و ملت ایران و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای تبریک و تهنیت عرض میکنم . 
پاسخ:
سلام
در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی هم نظرات غیر علمی دارند و دردی از کشور دوا نمی نماید.
به هر حال نظر شما و ایشان محترم است. عید بر شما هم مبارک
آخه چرا باید آقای دکتر صادق زیباکلام رد صلاحیت شوند ؟ به نظرم باید ایشان را تایید صلاحیت کنند . به نظرم کلید حل مشکلات کشور به دست دکتر زیباکلام است . ایشان اگر رییس جمهور شوند دیگر شاهد فقر و گرانی و بیکاری در جامعه نخواهیم بود . به نظرم اصلاح طلبان و اعتدالگرایان باید در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از ایشان حمایت کنند و از جناب دکتر روحانی خواهشمندم به نفع ایشان از انتخابات آینده انصراف دهند . اگر تحمل نظر مخالف را دارید این نظر را چاپ کنید . باتشکر از حضرتعالی . 
پاسخ:
نتانیاهو و یا نامزدهای آمریکایی به نفع ایشان استعفا دهند مناسب تر است.
با سلام

خرمشهر را خدا آزاد کرد .هنوز ما سخن امام ره را تکرار میکنیم .را ه  قدس از کربلا می گذرد.جنگ جنگ تا رفع فتنه ویا تا پیروزی.
وخدارو شکر که ایشان فهمید ه است که رد صلاحیت میشود قابل توجه فتنه گران وحامیان انها اگر خدای نکرده امثال این اقا در انتخابات مجلس انتخاب شوندبدانند ما تا اخر ایستاده ایم.. پای ارمانهایمان تا آخرین نفس ایستاده ایم واجاز ه نخواهیم داد......یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">