پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ق.ظ

۰

کارشناسان سیاسی در گفت وگو با «حمایت» مطرح کردند
شاخصه مکتب امام خمینی مقابله با زیاده‌خواهی و بدعهدی شیطان بزرگ است

  در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برخی فعالان سیاسی با یادآوری بدعهدی های آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی ‌با تاکید بر اینکه زورگویی  و زیاده‌خواهی های کاخ سفید  در جریان گفت وگوهای هسته‌ای نیز ادامه دارد، شاخصه مکتب امام را نپذیرفتن ذلت و ایستادگی در برابر زورگویی‌های استکبار عنوان کردند.
 امام خمینی(ره) بنیانگذار مبارزه با استکبار جهانی در عصر ماست و شرط رهایی و رسیدن به آزادی و کرامت انسانی، را از همین مسیر میسر می دانست. در همین زمینه فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «حمایت» با تبیین رویکرد استکبار ستیزی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بهره گیری از منطق عزت و استقلال مسلمین را در شرایط فعلی و با توجه به سیاست های خصمانه غربی ها در قبال مسئله هسته ای مورد تاکید قرار دادند.
در همینه رابطه،‌ حسین شیخ الاسلام مشاور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  هشدار نسبت به شیطنت‌های آمریکای جنایتکار همواره از رهنمودهای امام راحل(ره) به مردم و مسئولین بود، اظهار داشت: ایشان در برهه‌های گوناگون خواستار هوشیاری در برابر خدعه‌های استکبار به رهبری شیطان بزرگ بودند. اطلاق صفت شیطان بزرگ به ایالات متحده، بار معنایی زیادی به همراه دارد که از جمله آنها بدعهدی و زورگویی است. 
وی در ادامه فزود: مجموعه‌ای از خصلت‌های غرب و آمریکا را می‌توان در صفت «شیطان بزرگ» خلاصه کرد. شیخ الاسلام گفت: اولین بدعهدی آنها در جریان ماجرای گروگان‌گیری جاسوسان آمریکایی نمود پیدا کرد. بعد از تسخیر سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، ایالات متحده اقدام به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران نمود و اموال و دارایی‌های ایران را بلوکه کرد و کلیه محموله‌های تسلیحاتی خریداری شده توسط ایران که بهای آنها نیز پرداخت شده بود و هنوز در آمریکا بودند را به ایران تحویل نداد. کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت:‌ بیانیه‌های الجزایر با میانجی‌گری الجزایر، میان نمایندگان نظام ایران و آمریکا در سال ۱۹۸۱ به امضا رسید و ماجرای گروگانگیری پایان یافت، به موجب این عهدنامه آمریکا متعهد شد در امور داخلی ایران (چه از لحاظ سیاسی و چه نظامی) مداخله ننماید، مجازات‌های تجاری و اقتصادی را لغو و دارایی‌های مسدود شده  ایران را آزاد کند. اما به هیچکدام از وعده‌هایش عمل نکرد.  وی خاطرنشان کرد: ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با هدف قدرت‌نمایی، نمونه دیگری از زورگویی آمریکاست و سریال زیاده‌خواهی آنان در جریان گفتگوهای هسته‌ای ادامه دارد. 
شیخ الاسلام تاکید کرد: لازم است این روز‌ها به ادبیات امام رجوعی دوباره شود تا به یاد آوریم چه ظلم‌هایی به ما رفته و چرا باید در برابر زورگویی‌ها بایستیم و تسلیم و ذلت را نپذیریم. همچنین
محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در   مکزیک با اشاره به اینکه دشمن به انحاء گوناگون سعی در وارد انواع و اقسام فشار به کشور ما را دارد.، گفت: فشارهای اقتصادی تا تهاجم فرهنگی و سیاسی در دستور کار دشمن است.وی افزود:  اگر کشوری به لبخند دشمن فریفته شود، بازنده جنگ خواهد بود،  زورگویی دشمن را کشوری می‌پذیرد که آماده تهاجم دشمن نباشد.
قدیری ابیانه اظهار داشت: اگر از لحاظ اقتصادی مقدمات تهاجم و تسلط دشمن فراهم باشد و آنان قصد تحقق بخشیدن به تهدیدات را داشته باشند، به خودی خود زورگویی را خواهیم پذیرفت.این کارشناس سیاسی تاکید کرد: امروری دوباره  ادبیات استکبار ستیزی امام خمینی باید در ستور کار مسئولان باشد.وی خاطر نشان کرد: امام، خودکفایی را عامل دفع خدعه‌های گوناگون دشمن می‌دانستند و در حال حاضر، رهبر معظم انقلاب هم همگان را به مقاوم کردن اقتصاد برای مقابله با هجمه اقتصادی دشمن فرا می‌خوانند. سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: امام خمینی(ره) به وعده‌های الهی ایمان راسخ داشت و فریب وعده‌های دروغی که بارها تکرار گردیده بود را نخوردند. محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل بین الملل نیز در  این گفت وگو با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی، پربسامدترین واژه مورد تاکید امام (ره) را واژه «استقلال» دانست و گفت: ایشان به عنوان یک مجتهد، مرجع تقلید و یک رهبر دینی زمانی که وارد عرصه سیاست می‌شوند، استقلال به معنای جامع خود اعم از مقابله با زیاده‌خواهی و هوشیاری در برابر بدعهدی را سرآمد تمام مفاهیم می‌دانند. وی افزود: از نظر حضرت امام(ره) بدون استقلال همه‌جانبه، هیچ کشوری نمی‌تواند به اسلام و حقیقت آن دست پیدا کند. با توجه به این مفهوم، در اندیشه ایشان، عزت و استقلال مسلمین بر هر انگاره دیگری برتری و رحجان دارد و بدین ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت بدون استقلال و عزّت، حکومت و جامعه دینی محقق نخواهد گردید.همچنین مصطفی میر‌سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در مراسم بزرگداشت پیشکسوتان نهضت انقلاب اسلامی در خصوص سیاست استکبارستیزی امام راحل گفت: امام ملت ما را که زیر چکمه آمریکا و قدرتهای بزرگ بود از ذلت وابستگی به عزت و عظمت و سربلندی رساند. ایران به تعبیر نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا «کلید توازن قدرت در منطقه و جهان است»؛ امام این کلید را از دست آمریکا و قدرتهای بزرگ خارج کرد و به دست ملت داد. امروز ایران و ملت ایران متغیر اصلی در منطقه و جهان اند. این که قدرتهای بزرگ در مذاکرات هسته‌ای پیش پای نمایندگان سیاسی ما زانو زده‌اند و ۱۰ سال است التماس می‌کنند که پیشرفت علمی نکنید برای این است که امام کشور را در مسیر پیشرفت، ترقی، رفاه، استقلال و آزادی و آزادگی قرار داد.
 
 دعوت گروه‌ها برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره)
در آستانه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) احزاب،‌تشکل ها و نهادهای مختلف کشور با صدور بیانیه های جداگانه ای، آحاد ملّت قدرشناس ایران را به شرکت در آئین‌های بزرگداشت این ایّام فراخواندند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی  از جمله این تشکل ها هستند.
 
 تشریح اقدامات بسیج در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل
سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه هم با تشریح اقدامات و برنامه‌های سپاه و بسیج در گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: سپاه و بسیج به عنوان دو میراث ارجمند و راهبردی امام راحل(ره) با درک تعلق و باور عمیق خود نسبت به معمارکبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران همواره زنده نگه داشتن تفکر و راه ایشان در جامعه را برای آحاد ملت و به ویژه پاسداران انقلاب و بسیجیان عزیز مصونیت آفرین می‌دانند. وی خاطر نشان کرد: اعزام کاروان پیاده‌روی عاشقان حسینی زائران خمینی (ره) متشکل از دانشجویان مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان به تهران و شرکت در مراسم سالگرد امام از دیگر برنامه‌های سپاه است که بطور مستمر در سال‌های گذشته و سال جاری به مرحله اجرا در آمده است.مسئول روابط عمومی کل سپاه،‌ راه‌اندازی ستاد پشتیبانی مراسم در محل حرم مطهر و رفع نیازمندی‌های مهندسی را از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه توصیف کرد و افزود: سپاه با ایجاد ظرفیت و پُست‌های امداد و اورژانس و خدمات پزشکی در محدوده حرم مطهر و آماده سازی بیمارستان در سپاه تهران آماده پذیرش بیماران احتمالی بوده و به امنیت مواد غذایی زائران نیز نظارت خواهد داشت.
۹۴/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">