پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

۰

//bayanbox.ir/view/8896036615204680942/ghadiri-emam.jpgدکتر قدیری ابیانه در گفتگو با ساحل عباسی از قدس آنلاین

به نظر می رسد ساخت مجموعه ای از اماکنی که حضرت امام در آن سکونت داشته اند در حرم حضرت امام (ره) برای جوانان جالب و به یکی از پربازدید ترین نقاط ایران تبدیل شود.

به گزارش قدس آنلاین ،مجاورت و حضور در کنار امام خمینی  برای بسیاری یک آرزو است که دیگر دست نیافتنی است  و برای آنهایی که سعادت شرفیاب شدن و بهره مندی از بیانات حضرت امام را داشته باشند جزء زیباترین خاطره هایی است که باز هم تکرار نشدنی است .بازگو کردن خاطرات بودن در کنار بنیان گذار انقلاب اسلامی و بهره مندی از دیدگاه ایشان چراغ راهی است که می تواند روشن کننده راه همه ما در برابر خطرات و تهدیدهای دشمنان و حفظ استقلال و امنیت کشور باشد.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه که در آغاز جوانی افتخار درک آن پیر فرزانه و حضور در کنار رهبر کبیر انقلاب اسلامی را داشته است در گفتگویی کوتاه خاطرات خود را از آن روزهای به یاد ماندنی و جاوید در تاریخ بشریت را بازگو می کند.

  وی با بیان یکی از خاطرات حضرت امام (ره) افزود: بنده در ایام جوانی دو بار توفیق زیارت حضرت امام (ره) را در نوفل لوشاتو پاریس داشتم .بار اول سه روز و بار دوم یک ماه به طول انجامید که جزء شیرین ترین خاطرات عمرم می باشد. یکی از این خاطرات تکیه دادن حضرت امام به درخت سیبی  بود که  ایشان با دستهای مبارک از آن  سیب ها تعارف می کردند که بنده نیز از سیب های تعارفی حضرت امام میل کردم که بسیار خوشمزه بود.به نظر می رسد می توان ازآن درخت سیب که امام به آن تکیه داده بودند را در باغچه و حرم حضرت امام و در منزل حضرت امام در خمین کاشته شود ، همچنین در خمین و حرم حضرت امام مجموعه ای  از  منازل و اقامتگاه های حضرت امام در خمین،تهران،قم،نجف ،عینا  ساخته شود تا مردم به خصوص جوانان با نقاطی که امام (ره) در حساس ترین سالهای مبارزه در آنجا اسکان داشته اند آشنا شوند بی تردید چنین مجموعه ای به یکی از پربازدید ترین نقاط  دیدنی ایران تبدیل خواهد شد.

//bayanbox.ir/view/772143167550157352/emam-khomeini-and-Ghadiri.jpg

دکتر قدیری ابیانه با بیان اینکه امام هرگز راضی به حضور و ماندن در خارج از کشور نبوده و برای استقرار نظام اسلامی در کشور تلاش می کردند افزود: در نوفل لوشاتو امام در ساختمان کوچکی زندگی می کردند که ازدحام جمعیت و بازدیدها موجب شد که منزل دیگری در روبه روی محل اقامت ایشان زندگی  اجاره شود تا ضمن استقرار در آن جا  تعدادی از ملاقات ها در منزل صورت بگیرد.  در آن زمان بنی صدر و ابراهیم یزدی و قطب زاده در آنجا حضور داشتند و مدیران  انجمن های اسلامی مناطق مختلف نیزخود را به نوفل لوشاتو رسانده بودند. گاهی برخی از این افرادمثل آقای ابراهیم یزدی مصاحبه هایی انجام می دادند که به عنوان سخنگوی امام از آن یاد شده بود که موجب شد روی کاغذی به قلم درشت بنویسند :(امام سخنگویی ندارد).

اختلافاتی بین بنی صدر،قطب زاده و ابراهیم یزدی وجود داشت که به گذشته های قبل  مربوط بود که حضرت امام می فرمودند این اختلافات را بگذارید برای بعد از سرنگونی شاه و استقرار نظام اسلامی.

به مناسبت کریسمس حضرت امام هدایایی را برای همسایه ها فرستاده بودند با اینکه اقامت ایشان بیش از صد روز طول کشید اما حضرت امام نمازشان را شکسته می خواندند ،شکسته خواندن نماز این بود که هیچ وقت قصد اقامت نکرده بودند و ایشان  کمتر از ده روزی یک بار از اطراف شهر خارج می شدند تا شکسته بودن نماز پابرجا باشد.

اگر امام نمازشان  را کامل می خواندند یعنی قصد اقامت دارند در حالی که امام هیچ گاه قصد اقامت نداشتند .

هنگامی که امام به درخت تکیه می دادند و سخنرانی می کردند صحبت های ایشان ضبط می شد وعده ای  که در دفترایشان مستقر بودند بیانات ایشان را برای ضبط از طریق تلفن به ایران می فرستادند که پخش و توزیع می شد و یا بیانیه های ایشان برای برخی از مراکز در تهران تلفنی قرائت می شد و در آنجا این مسئله را تکثیر تایپ و پخش می شد.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه  اتاق امام و بیانات ایشان را محل شروع طوفانی در ایران دانسته اظهار داشت: به هر حال بیانات و سخنرانی های ایشان طوفانی در ایران ایجاد می کرد یعنی اتاق حضرت امام و زیر درخت سیب مرکز آغاز طوفان بود .طوفانی که ریشه های نظام شاهنشاهی را از جا کند علی رغم اینکه نظام شاهنشاهی مورد حمایت ابرقدرتها قرار داشت.

کارشناس مسائل سیاسی نگاه نافذ امام را یکی از خصوصیات اصلی امام دانسته عنوان نمود: چهره نورانی حضرت امام (ره) همواره می درخشید .نگاه کردن در چشم حضرت امام تقریبا سخت و یا غیر ممکن بود .بنده چندین بار تلاش کردم تا به چشم ایشان نگاه کنم اما نتوانستم .صلابت و ایمان به خدا و اطمینان نسبت به پیروزی در چشم ایشان می درخشید .از اینکه توفیق یافتم در خدمت شخصیت عظیمی هم چون امام باشم شاکر خداوند متعال هستم.

وی با بیان اینکه این خاطره برای اولین بار در رسانه مطرح می شود افزود: یک بار یک بیانیه ای از حضرت امام (ره) را که آزادی خواهان را مخاطب قرار داده بودند ترجمه کرده و  آن را در پاکتی گذاشته به واتیکان مراجعه کردم و گفتم  که نامه ای از حضرت امام خمینی برای پاپ رهبر واتیکان دارم . از درهای مختلف عبور کرده تا به منشی مخصوص پاپ رسیدم.

او گفت در حال حاضر پاپ حضور ندارد نامه را از بنده گرفتند و قول دادند که آن را به پاپ بدخند. و من از انجا بیرون آمدم.

قابل ذکر است بیانیه مستقیم به پاپ نگاشته نشده بود و بنده این بیانیه را با این ترفند به دست نزدیکترین فرد به پاپ رساندم.

همچنین در این سالها تبلیغات زیادی مبنی بر اینکه امام و اسلام با زنان مخالفند صورت می گرفت در دیداری که با مرحوم  احمد آقا داشتم پیشنهاد دادم که بهتر است این تبلیغات با مواضع حضرت امام خنثی شود و لازم نیست مستقیما به این موضوع اشاره گردد. پیشنهاد دادم در یکی از پیامهای امام به فعالیت زنان و نقش زنان در مبارزات توجه شود زیرا طرح این موضوع موجب خنثی شدن تبلیغات دشمن می شود .بعد از این موضوع حضرت امام در خصوص پیشنهادهای داده شده پیامی دادند که پیشنهاد بنده را در بر می گرفت.

//bayanbox.ir/view/6800158782486302871/Ahmad-khomeini-and-Ghadiri-Abyaneh.jpeg

کارشناس مسائل سیاسی نگاه امام را به مسائل و جریانهای روز متفاوت از نگاه های دیگران دانسته و در این باره از دیدگاه متفاوت امام با ارتش گفت: هنگامی که رژیم پهلوی با ارتش خود  وارد کارزار با مردم شد، حزب توده با اطلاعیه ای از همه نیروهای مبارز خواست که در گروه های سه چهار نفری به نیروهای ارتشی مستقر در خیابانها حمله کنند، در حالی که حضرت امام بعد از این پیام حزب توده بدون اشاره به این پیام بر ضرروت همبستگی ارتش با ملت با انقلاب تاکید کرده و فرمودند :اگر کسی بخواهد به برادران ارتشی تعرض کند مردم سینه خود را سپر کرده و از برادران ارتشی خود دفاع نمایند.

دو جهان بینی در برخورد با ارتش در این دو پیام مشهود است یکی به فکر شلیک گلوله به سوی سربازان است و دیگری که گل را در لوله سرباز می گذارد. یکی خواهان کشتن سرباز است و دیگری خواهان نجات سرباز از وابستگی به رژیم شاه است تا او را برای پیوستن به انقلاب و کمک به کشور یاری برساند که اصولا این دو معیارهای محاسباتی نگاه دینی به انسان و تفاوت ماتریالیستی را نشان می دهد. کمیونیستها با ارزیابی تعداد تسلیحات یک کشور قدرتش را مورد ارزیابی قرار می دهند در حالی که نگاه دین علاوه بر ملاحظه همه عوامل درباره انسانهایی که امکان شلیک ذارند نیز می اندیشذ و امکان جذب و نجات آنها را نیز در نظر دارد و درصدد است تا آنها را از گمراهی به راه راست هدایت کنند،

لذا هنگامی که حضرت امام فرمودند سرلشگرهای ما نباید مطیع گروهبان های امریکایی باشند یا حتی از اینکه شاه ایران در حضور کارتر آنقدر ذلیلانه ایستاده بود ناراحت می شوند.

.دستورات و رهنمودهایی  که امام برای پیوستن ارتش به انقلاب دادند در جای خود قابل تامل است. ارتشی ها سوگند خورده بودند که به نظام شاهنشاهی پایبند باشند که حضرت امام فرمودند این سوگند باطل است از یک طرف به ارتش می فرمودند به ملت بپیوندند و از آن سو به ملت فرمودند ارتشی ها و سربازانی که به ملت می پیوندند مورد حمایت قرار دهند و از آن سو به ملت می فرمودند به آنها کمک کنند تا از شر رژیم فاسد شاه در امان باشند.

این استراتژیست با بیان اینکه امام هیچ گاه به غرب اطمینان نمی کرد ضمن تعریف خاطره ای گفت:  مقامات فرانسوی در هفته های نزدیک به بازگشت امام به ایران طی دیداری با حضرت امام از ایشان خواستند رفتن به ایران را به تاخیر بیندازند حضرت امام بعدها فرمودند (من از همین تقاضا فهمیدم که وقت بازگشتن به ایران رسیده است) و از این رو با اولین پرواز به ایران عزیمت می کنند. ابتدا بختیار باند فرودگاه را برای عدم فرود هواپیماها بست، اما تداوم این رویه غیر ممکن بود حضرت امام فرمودند به محض اینکه  باند فرودگاه  و فرودگاه آماده  باشد با اولین پرواز به ایران باز می گردند که همین کار را انجام دادند.

بعدها در اسنادی که از شورای عالی امنیت ملی رژیم شاه به دست آمد مشخص شد آنها گفته اند که ارتش در مقابل انقلاب در حال آب شدن است همان طور که برف در برابر آفتاب آب می شد و بر نیامدن امام به ایران تاکید کرده بودند زیرا با حضور امام در ایران روند خالی شدن پادگانها و پیوستن به جریان انقلاب و امام تسریع می یافت و آن برداشت حضرت امام را این اسناد تایید نمود.

یقینا لحظه به لحظه زندگی پربار حضرت امام سرشار از درسهای آموزنده ای است که نه تنها برای امروز بلکه برای فرداها و آیندگان انقلاب اسلامی سرشار از عبرت آموزی و تجربه های نابی است که می تواند به عنوان چراغ و نقشه راه ما را در برابر بیگانگان و دشمنان واکسینه کرده و مانع توطئه های آنها علیه نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران و سایر مسلمانان و مستضعفان جهان شود.

۹۴/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">