پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

۱

افزایش اندازه قلمقدیری ابیانه: بنی صدر می گفت روحانیت خلا قدرت را پر نمی کندبنی صدر یک سال قبل از انقلاب به من گفت انقلاب به پیروزی خواهد رسید و من نخستین رئیس جمهور ایران خواهم بود.

 محمد حسن قدیری ابیانه، مدیر تاسیس انجمن بین الکللی نخبگان مسلمان، در خصوص سابقه مبارزاتی بنی صدر قبل از انقلاب به خبرنگار سیاسی فرجام گفت: بنی صدر در خارج از کشور، نیروی فعال مدافع اسلام و ضد رژیم شاه تلقی می شد و کتبی را هم در زمینه اسلام تالیف کرده که از جمله آن کتاب هزار فامیل بود و در آن رابطه بین ازدواج فامیلی در بالارفتن از پلگان قدرت و ثروت را تشریح کرد.

وی گفت: بنی صدر در حالی جلساتی را در منزل خود درباره معرفی اسلام برگزار می کرد که همسر و دخترانش حجاب نداشتند و نحوه تلقی او از اسلام تحت تاثیر فرهنگ لائیک فرانسه بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک اضافه کرد: بنی صدر نشریه جبهه ملی را منتشر می کرد که شعار آن "حکومت ملی، خواست ملت ایران است" بود.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه بنی صدر از من که در آن زمان اولین انجمن دانشجویی در ایتالیا را تاسیس کرده بودم، دعوت کرد به تشکلشان بپیوندم، خاطر نشان کرد: من به او گفتم چرا شعار "حکومت ملی خواست ملت ایران است" را مطرح می کنید؛ در حالی که مردم در ایران شعار حکومت اسلامی سر می دهند. بنی صدر گفت چون مردم مسلمان هستند، عملا حکومت ملی، اسلامی هم خواهد بود.

قدیری ابیانه ادامه داد: من از بنی صدر خواستم شعار نشریه جبهه ملی را تغییر دهد و بنویسد حکومت اسلامی خواست ملت ایران است. در این صورت عملا ملی نیز خواهد بود؛ اما او گفت: شعار را رها نمی کند تا جناح های ملی ایران موضوع ملی شدن نفت را به نفع خود مصادره نکنند؛ به هر حال من از پیوستن به او اجتناب کردم.

این فعال رسانه گفت: برخی دوستان انجمن اسلامی به من که مجرد بودم پیشنهاد دادند دختر بنی صدر همان که بعدها همسر مسعود رجوی شد را به همسری برگزینم؛ اما چون بی حجاب بود اهمیتی به این پیشنهاد ندادم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بنی صدر یک سال قبل از انقلاب به من گفت انقلاب به پیروزی خواهد رسید و من نخستین رئیس جمهور ایران خواهم بود، خاطر نشان کرد: بنی صدر گفت با امام ملاقات داشته و حضرت امام وعده پیروزی انقلاب را داده است و به او گفته خود را آماده کند که البته امام این مطلب را به همه می گفتند؛ اما بنی صدر در همان ایام خود را برای اولین انتخابات ریاست جمهوری آماده می کرد.

وی با اشاره به صحبت های بنی صدر مبنی بر اینکه روحانیت نمی تواند خلا قدرت را پر کند، تاکید کرد: بنی صدر تلاش می کرد قدرت را در دستان خویش متمرکز کند؛ اما احترام حضرت امام را نگه می داشت و خود را هماهنگ با ایشان جلوه می داد و امیدوار بود با کهولت سن حضرت امام و خلا ناشی از رحلت ایشان بتواند قدرت را قبضه کند.

قدیری ابیانه در خصوص اقبال عمومی در انتخابات ریاست جمهوری سال 58 به بنی صدر گفت: بنی صدر به عنوان کسی شناخته شده بود که همراه امام در پاریس بوده و با هواپیمای ایشان و همراه امام به ایران آمده است. او خود را مطیع رهبر معرفی می کرد و همین عامل هم سبب پیروزی وی شد.

 این فعال اصولگرا ادامه داد: در همان ایام انتخابات، برخی از افراد دفتر امام هم به طور غیر رسمی وانمود کردند که نظر امام بر بنی صدر است؛ حمایت سید حسین، نوه امام خمینی از بنی صدر نیز به این شائبه دامن می زد؛ در حالی که هم حضرت امام فرمودند که از اول با بنی صدر مخالف بودند و هم بنی صدر اخیرا اعتراف کرده که حضرت امام از اول با او مخالف بود.

 وی با بیان اینکه بنی صدر پس از رسیدن به ریاست جمهوری فرماندهی جنگ را نیز به دست گرفت، خاطر نشان کرد: بی تدبیری های بنی صدر در زمان جنگ و مخالفت با سپاه و تلاش برای انزوای سپاه و بسیجیان که به نفع دشمن تمام می شد در دستور کار او بود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه بنی صدر برای کسب قدرت با گروه های مختلفی از جمله منافقین همپیمان شد، اضافه کرد:

بنی صدر به همراه منافقین در تجمع 14 اسفند در دانشگاه تهران غائله ای به پا کرد که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شد که در نهایت مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی او رای داد و حضرت امام هم منصب ریاست جمهوری و فرمانده کل قوا را از او گرفت.

وی در خاتمه گفت: در حالی که بنی صدر با آرای بسیاری به قدرت رسید به دلیل عملکردش تمام حمایت ها را از دست داد و در نهایت پس از ترور نافرجام حضرت آیت الله خامنه ای و حادثه انفجار 7 تیر از ایران فرار کرده و به فرانسه رفت.

۹۴/۰۴/۰۲

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
برای انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کاشون و ارون بالاخره جدا شد یا نه؟ *** ** ***** ****** ** ******
پاسخ:
جدا نشده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">