پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ

۰

در سند ویکی‌لیکس آمده است که جیلین برنز، مسوول میز ایران در کنسولگری ایالات متحده آمریکا در دبی، اواسط مارس سال ۲۰۰۷ میلادی با فردی که سابقه ۱۵ سال اقامت در آمریکا را داشته و از چهره های محافظه کار طرفدار آقای ولایتی محسوب می شود ملاقات کرده است.

بر اساس گزارشی که مسئول میز ایران در کنسولگری ایالات متحده در دبی به وزارت امورخارجه آمریکا می دهد، پیشنهاد حمایت واشنگتن از نامزدی آقای ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ از سوی طرف ایرانی مطرح می شود. ملاقات کننده ایرانی وعده می دهد که در صورت پیروزی آقای ولایتی در انتخابات، نامزد پیروز رقابت ریاست جمهوری به برقراری رابطه با آمریکا اقدام خواهد کرد. از ملاقات کننده به عنوان پزشکی ایرانی که مدیریت یک مرکز خدمات درمانی را برعهده دارد یاد شده و در این گزارش به صراحت درخواست مالی وی برای پیروزی آقای ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری ذکر شده است.

زمان عنوان شده برای این ملاقات حدود دو سال پیش از برپایی انتخابات ۱۳۸۸ است. آقای ولایتی در این انتخابات نامزد نشد. از چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آن سال، میرحسین موسوی و مهدی کروبی به دلیل اعتراض به نتیجه اعلام شده در حصر خانگی قرار گرفته و همچنان ارتباطشان با جامعه قطع است.

بخش دیگری از اسناد تازه منتشر شده در وب سایت ویکی‌لیکس حاکی است که سفیر عربستان سعودی در تهران به دولت ریاض پیشنهاد کرده است که برای براندازی حکومت در ایران ازشبکه های اجتماعی به عنوان ابزار استفاده کند. حمایت از چهره های مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها نیز پیشنهادی است که در مکاتبات سفیر عربستان به چشم می خورد. انتشار این مکاتبات واکنش وزارت امورخارجه عربستان سعودی را برانگیخته و در بیانیه ای از شهروندان این کشور خواسته است که از بازنشر این اسناد خودداری کنند. وزارت امورخارجه عربستان احتمال داده است که این استاد جعلی باشند.

مشاور رهبر جمهوری اسلامی: از اساس دروغ است

علی‌اکبر ولایتی از چهره های جناح اصولگرا که سالهاست به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در حوزه امور بین الملل مشاوره می دهد، ادعای مطرح شده از سوی سایت جنجال برانگیز ویکی‌لیکس را دروغ خواند.

دفتر رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ادعای سایت ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه در سال ۲۰۰۷ یک پزشک ایرانی (مجهول‌الهویه) در دیدار با یک دیپلمات آمریکایی از او برای فعالیت‌ انتخاباتی درخواست کمک مالی داشته است از اساس دروغ بوده و قویاً تکذیب می‌شود.»

ملاحظات: 

الف- مشاور رهبر جمهوری اسلامی: از اساس دروغ است

دفتر علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ادعای سایت ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه در سال ۲۰۰۷ یک پزشک ایرانی (مجهول‌الهویه) در دیدار با یک دیپلمات آمریکایی از او برای فعالیت‌ انتخاباتی درخواست کمک مالی داشته است از اساس دروغ بوده و قویاً تکذیب می‌شود.»

ب- در سند اشاره می کند که یک نفر رفته و برای دکتر ولایتی تقاضای کمک از آمریکا کرده است.

با توجه به اینکه در سند ویکی لیکس این متن آمده است. پس مراجعه فرد مذکور به مسئول میز ایران صحت دارد.

اما اینکه دکتر ولایتی چنین تقاضایی کرده باشد به دلایل متعدد کذب است:

1- درخواست کمک دو سال قبل از انتخابات غیر منتقی است.

2- دکتر ولایتی اصولا نامزد انتخابات در سال 88 نشدند.

3- فرد ایرانی قطعا فردی کلاهبردار بوده است و خواسته است کمک ها به نام دکتر ولایتی را به جیب بزند.

4- فرد مذکوز آدم احمقی بوده که فکر کرده ممکن است آمریکا از دکتر ولایتی در انتخابات حمایت کند. چه رسد به کمک مالی.

5- با شناختی که از دکتر ولایتی دارم مطمئنم که این ادعا صحت ندارد.

۹۴/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">