پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۷ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این که شهید بهشتی در مقابله با جریان‌های انحرافی لییبرال، سکولار و عوامل بیگانه یا خودباخته نقش مهمی را ایفا کرد، گفت: به دلیل نقش محوری شهید بهشتی در شکل‌دهی به نظام اسلامی مورد هجوم همه جانبه رسانه‌های بیگانه، منافقین و منحرفین قرار گرفت.
محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی استراتژیک و تحلیل گر مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دفاع شهید بهشتی از مساله ولایت فقیه در قانون اساسی، گفت: دفاع از ولایت فقیه، دفاع از اسلام و حکومت اسلامی است زیرا در نظام اسلامی باید شخص اول مملکت اسلام شناس و در حقیقت فقیه باشد تا بتوان نظام و کشور را بر اساس اسلام هدایت کرد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی از اصل ولایت فقیه دفاع و حمایت کرده و در زمان تدوین قانون اساسی بر اصل ولایت فقیه تاکید داشته باشند.

این کارشناس عالی استراتژیک عنوان کرد: این امر بر خلاف میل لیبرال‌ها بود که تلاش می‌کردند مانع اسلامی شدن جامعه شوند؛ بنابراین شهید بهشتی که در آن زمان ریاست مجلس موسسان قانون اساسی را بر عهده داشتند در مقابله با جریان‌های انحرافی لییبرال، سکولار، عوامل بیگانه یا خودباخته نقش مهمی را ایفا کردند.

شهید بهشتی در پایه‌گذاری نظام اسلامی در ایران زحمات زیادی را متقبل شدند

قدیری ابیانه در ادامه گفت: شهید بهشتی در پایه‌گذاری نظام اسلامی در ایران زحمات زیادی را متقبل شدند که البته در نهایت نیز جان خویش را در این راه تقدیم و به خیل شهدا پیوستند.

دیپلمات کشورمان با اشاره به تخریب شخصیتی شهید بهشتی توسط دشمنان، اظهار داشت: به دلیل نقش محوری شهید بهشتی در شکل‌دهی به نظام اسلامی در ایران مورد هجوم همه جانبه رسانه‌های بیگانه، منافقین و منحرفین قرار گرفت که سبب شد شایعات زیادی پیرامون ایشان منتشر شود دشمنان تلاش کردند چهره او را تخریب کنند که البته تا حدودی نیز موفق شدند.

وی بیان داشت: شهید بهشتی که علت مخالفت‌ها و تخریب‌ها را می‌دانست بی‌توجه به این تخریب‌ها وقت خود را به پاسخگویی این موارد تلف نکرده و همه همت خود را در ایجاد ساختارهای صحیح برای نظام به کار برده و موفق شد.

بیداری اسلامی مدیون شهید بهشتی است

این کارشناس عالی استراتژیک، با اشاره به ارتباط بیداری اسلامی و شهید بهشتی، عنوان کرد: ملت ایران حتی سایر ملت‌ها که بر اثر بیداری اسلامی راه درست را یافتند مدیون این شخصیت بزرگ هستند؛ او شخصیتی بود که اگر باقی می‌ماند می‌توانست رهبر ایران باشد اما تقدیر الهی این بود که راهی بهشت شده و رهبر فرزانه انقلاب این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته و راه امام و اسلام را با صلابت بپیمایند.

این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: زمانی‌که شهید بهشتی مسؤولیت مرکز اسلامی در آلمان را به عهده گرفتند از آن طریق ارتباط گسترده با امام راحل داشتند و فعالیت‌های اسلامی در خارج کشور را هدایت می‌کردند او در این مقطع خدمات بی‌شماری را به اسلام و انقلاب و کشور ارائه دادند.

شهید بهشتی در پیشبرد انقلاب و خنثی سازی توطئه‌ها بسیار موثر بود

وی افزود: پیش از آن نیز شهید بهشتی در تربیت نیروهای حوزوی و غیرحوزی فعال بوده و کادرهای زیادی برای کمک به پیشبرد انقلاب و پس از آن برای اداره امورات کشور به کار بردند، وجود چنین شخصیت برجسته‌ای در خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌ها موثر بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به شهادت 72 تن یار امام راحل و در راس آن شهید بهشتی که مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: هنگام تشیع جنازه شهدا و به ویژه شعارهایی که مردم در تمجید از شهید بهشتی داده و بر سر خود می‌کوبیدند طوفانی ایجاد کرد که ریشه منافقین را از ایران کنده و آنها را به انزوا کشاند، در مقابل پایه‌های انقلاب اسلامی را نیز مستحکم‌تر کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به فتنه‌گران امروز، اظهار داشت: برخی از کسانی که امروز با نظام ولایی عملا مخالفت می‌کنند و در صدد تضعیف رهبری هستند از همان کسانی هستند که در آن زمان نیز به مقابله با شهید بهشتی پرداخته و تلاش برای کنار زدن او داشتند امثال موسوی خوئینی‌ها از این جریان‌ها بودند.

شهید بهشتی بر انصاف به عنوان اصول اسلامی تاکید داشت

وی با اشاره به انصاف شهید بهشتی، بیان داشت: انصاف لازمه عدالت و عدالت یکی از پنج شرط اصول مذهب تشیع است؛ اصلا بدون انصاف نمی‌توان قضاوت عادلانه داشت، عدالت اساس هستی و از صفات الهی است بنابراین شهید بهشتی بر انصاف به عنوان یکی از اصول اسلامی تاکید داشتند.

این تحلیل‌گر سیاسی افزود: یک فرد مسلمان، متدین و خداترس باید در همه امور انصاف را رعایت کند، هر شخصی باید در اقدامات، تصمیمات و قضاوت‌های خود در مورد دوست و دشمن انصاف را رعایت کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: انصاف اختلافات را دور و دلها را نزدیک می‌کند برای همدلی و همزبانی رعایت انصاف لازم است اگر هر کس در هر جا و امری انصاف را رعایت کند این مساله به پیشرفت سریع‌تر وضعیت کشور کمک خواهد کرد.

۹۴/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">