پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۰۳ ب.ظ

۰

اتاق تهران: کارگروه جهاد اقتصادی در اتاق تهران تشکیل شد

تحقق جهاد اقتصادی با توان بخش خصوصی امکان پذیراست

عصر روز سه شنبه 30 اردیبهشت چهره هایی در طبقه هشتم اتاق تهران جمع شدند که شاید کمتر بتوان همه آنها را یک جا جمع دید. در یک طرف سالن ، محمد حسن قدیری ابیانه نشسته بود و متن سخنرانی اش را مرور می کرد. و اما در گوشه ای دیگر از سالن، محسن رفیق دوست نشسته بود. در جایگاه هیأت رییسه نیز علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در کنار یحیی آل اسحاق نشسته بود. از اتاق بازرگانی تهران نیز یحیی آل اسحاق و سید حمید حسینی در این نشست شرکت کردند و محمدرضا صدر هاشمی نژاد عضو هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین و عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق تهران نیز در این نشست فرصت سخنرانی پیدا کرد.

قدیری ابیانه: به کارخانه های جدید که با قیمت های واقعی سوخت اقتصادی هستند مجوز بدهید

دبیر کارگروه شورای عالی هم اندیشی جهاد اقتصادی در این نشست با اشاره به اینکه جلسه قبل کار گروه در دانشگاه تهران برگزار شد و نتایجی نیز در بر داشته است، نیاز به جهاد اقتصادی را در شرایط امروز کشور متوجه این نکات دانست که کشور با توطئه های دشمنان مواجه است و برای مقابله با آن باید استراتژی جهادی در حوزه اقتصادی داشت.

قدیری ابیانه، یکی دیگر از ضرورت های جهاد اقتصادی را رقابت سازنده ایران با کشورهای جهان و به خصوص کشورهای منطقه دانست تا به زعم وی چشم انداز 1404 در ایران محقق شود.

به اعتقاد این استاد دانشگاه، از دیگر عواملی که باعث شد رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادی اعلام کنند، نیازهای اقتصادی در داخل کشور اعم از اشتغال و رشد اقتصادی است.
قدیری ابیانه از نخبگان کشور خواست برای تحقق اهداف جهاد اقتصادی راه را به مسوولان نشان دهند.
او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که "در تمام دنیا بابت سوخت از مصرف کننده مالیات می گیرند در حالی که ما یارانه می دهیم."

دبیر کارگروه جهاد اقتصادی با بیان اینکه "بسیاری از کارخانه ها و واحد های تولیدی کشور و نیز پالایشگاه ها زیان ده هستند،گفت: "باید به طور جدی ارزیابی کرد که آیا صنایع ما در مقایسه با قیمت واقعی سوخت سودده هستند یا زیان ده؟"

قدیری ابیانه این نکته را نیز یادآور شد که هدفمند سازی یارانه ها در مجالس قبلی تصویب شده بود و قرار بود طی 10 سال اجرا شود، لیکن 10 درصد را بدون در نظر گرفتن تورم که بیش از این رقم بود تصویب کردند که به معنی افزایش یارانه ها و در نتیجه افزایش مصرف و اسراف بود اما در این دوره تصمیم گرفته شد که هدفمند سازی طی 5 سال انجام شود و افزایش 20 درصدی را برای قیمت ها در نظر گرفتند که متاسفانه باز هم تورم را در نظر نگرفتند.

او گام نخست در جهاد اقتصادی در رابطه با صنایع کشور را این دانست که ارزیابی سودده بودن تمام کارخانه ها و واحدهای تولیدی باید در مقایسه با قیمت واقعی سوخت بازبینی شوند و بر این اساس ادامه داد: "به هیچ کارخانه و واحد صنعتی جدید نباید مجوز داده شود مگر آنکه نسبت به قیمت واقعی سوخت مزیت داشته باشد که فعالیت کند."

قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله عدالت پرداخت و تصریح کرد که "عدالت این نیست که به ماشین های کهنه و پر مصرف و دود زا به این بهانه که متعلق به فقرا است بنزین یاران های بیشتری بدهیم." او این نکته را نیز یادآور شد که در کشورهای غربی و توسعه یافته تخفیفی که برای صنایع قائل می شوند، کمتر مالیات گرفتن از برق و سوخت مصرفی است. ولی به هر حال مالیات را می گیرند.

دبیر کارگروه جهاد اقتصادی همچنین از تعطیلات زیاد در ایران انتقاد کرد و گفت :"روز ملی شدن نفت نباید تعطیل رسمی باشد." وی گفت: "نفت را ملی نکردیم تا کار را تعطیل کنیم."

مشاهده اظهارات بقیه مدعوین

۹۰/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">