پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

۰

با توجه به ثروت ایران، بیکاری معنا ندارد

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک ایران گفت: ما بیش از چهار میلیون پانصد هزار نفر دانشجو داریم که از مجموع کشورهای قطر، کویت و امارات بیشتر است و اگر این دانشجوها خوب درس بخوانند و فرهنگ کار داشته باشند باعث پیشرفت ایران می شوند و به همین جهت با توجه به ثروت ایران اصلا بیکاری در کشورمان نباید معنا داشته باشد.

برنامه "گفت‌وگوی اقتصادی" با موضوع ارتقاء جایگاه اقتصادی ایران با شناسایی چالش ها و ظرفیت های اقتصادی ایران و با حضور دکتر ساسان شاه ویسی کارشناس مسائل اقتصادی، دکتر مصطفی پناهی کارشناس اقتصاد محیط زیست و دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک ایران روانه آنتن شد.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به سیاست های استعمار، اظهار داشت: یکی از سیاست هایی که استعمار برای جلوگیری از پیشرفت ما خرج کرد، این بود که به ما گفتند نیاز به کار ندارید و سعی کرد تنبلی را در ایران ترویج دهد. یکی از دلایل آن نیز این مسئله بود چون کشور ثروتمندی از نظر منابع طبیعی مانند گاز و نفت هستیم، نباید کار کنیم!

وی با بیان اینکه استعمارگران دو استراتژی را در پیش گرفتند، اظهار داشت: یکی از استراتژی ها این بود که نباید تولید ثروت داشته باشیم و برای این منظور نباید کار کنیم! برای اینکه کار نکنیم فرهنگ کار را خراب کردند.

این کارشناس عالی امور استراتژیک ایران اضافه کرد: دومین استراتژی این بود که ثروتی که از محل فروش نفت خام به دست می آمد را در مصرف گرایی استفاده می کردند نه در زمینه عمران و آبادی کشور و برای این کار سعی کردند ما را مصرف زده بار بیاورند و برای بازگشت پول به کشورشان سعی کردند مصرف کالای خارجی را در ایران افزایش دهند و برای این کار از نظر فرهنگی کاری کردند که مصرف کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ثروت کشور ما فقط منوط به منابع زیر زمینی نیست، اظهار داشت: آفتاب و باد و از همه مهمتر منابع انسانی جزو سرمایه ها و منابع ما هستند. البته نیروی انسانی باید کار کند و برای این منظور باید کارآفرین بار بیاید و کار را عزت بداند ولی متاسفانه ما هنوز درگیر سیاست های استعماری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که بخاطر ضعف فرهنگ کار و اشتباه در فرهنگ مصرف، فرصت ها را از دست می دهیم.

این کارشناس عالی امور استراتژیک ایران به موضوع موقعیت ایران اشاره کرد و گفت: وسعت ایران به تنهایی بزرگتر از مجموع کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا است. منابع نفت و گاز مجموعا نیز از منابع مشترک هر کشوری بیشتر است. معادن غنی نیز داریم و تنوع آب و هوایی نکته مهمی است که از آن بهره می بریم. اگر روی این امکاناتی که خدا به ما داده است، کار کنیم می توانیم تبدیل به یکی از ثروت مندترین و پیشرفته ترین کشورها شویم.

وی به تعداد دانشجویان در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما بیش از چهار میلیون و پانصد هزار نفر دانشجو داریم که از کل جمعیت بومی مجموع کشورهای قطر، کویت، بحرین و امارات بیشتر است و اگر این دانشجوها خوب درس بخوانند و فرهنگ کار داشته باشند باعث پیشرفت ایران می شوند و به همین جهت با توجه به ثروت ایران اصلا بیکاری در کشورمان نباید معنا داشته باشد.

برنامه "گفت‌وگوی اقتصادی"، هر روز از ساعت 14:30 الی 15:30 از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می شود.

۹۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">