پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۸ ق.ظ

۱

در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، تلاش های خود را برای جلوگیری از تأیید توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا به حداکثر رسانده، مقامات دولت اوباما سعی دارند به هر نحو ممکن از رسیدن وی به هدفش جلوگیری کنند. در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه ضمن رد ادعای نتانیاهو مبنی بر تلاش ایران برای نابودی رژیم اسرائیل، نکاتی را در این زمینه مطرح کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ - 05 August 2015
اگر ایرانی‌ها می‌خواستند، تاکنون اسرائیل را نابود کرده بودند
به گزارش «تابناک»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفت و گویی با نشریه «آتلانتیک» ضمن دفاع از توافق هسته ای ایران، ادعاهای نتانیاهو درباره اینکه این توافق راه را برای دستیابی به سلاح هسته ای و در نهایت، نابودی رژیم اسرائیل هموار می کند، رد کرده است. 

کری در این مصاحبه اظهار داشته، هرچند برخی از نگرانی های رژیم اسرائیل را قبول دارد، با این حال، با این ادعاها که رهبران ایران واقعاً در پای نابودی این رژیم هستند، موافق نیست. وی در این زمینه می گوید: رهبران ایران، در یک تقابل ایدئولوژیک با اسرائیل هستند، اما اینکه این موضوع به اقداماتی عملی در راستای «محو اسرائیل از روی نقشه» منجر شده باشد، بحث دیگری است.

وی در این زمینه می گوید: «من چیزی که بیانگر قصد آن ها برای این کار (نابودی اسرائیل) باشد، ندیده ام. آن ها 80 هزار موشک در اختیار حزب الله گذاشته اند که به سمت اسرائیل نشانه گیری شده و هر تصمیمی در این رابطه می توانست گرفته شود. آن زمانی که مواد لازم برای ساخت 10 تا 12 بمب را داشتند، اقدام به ساخت بمب نکردند. آن ها توافقی را امضا کردند که بیان می کند، هیچ گاه برای ساخت بمب تلاش نخواهند کرد و بمب نخواهند ساخت و ما مکانیزمی داریم که می توان این امر را اثبات کند».

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه گفته، اختلافات آمریکا با نخست وزیر رژیم اسرائیل بر سر این نیست که ایران بد است یا خیر و یا اینکه اقدامات بدی انجام می دهد و رژیم اسرائیل را تهدید می کند. این اختلافات بر سر این موضوع است که آیا توافق هسته ای در عمل به نفع رژیم اسرائیل است و این رژیم را در جایگاه بهتری به منظور دفاع از خود قرار خواهد داد یا خیر. وی افزوده: «من فکر می کنم نگرش نتانیاهو به این موضوع اشتباه است».

گفتنی است، کری در بخش های دیگر این مصاحبه مفصل، به بیان مکانیزم های پیش بینی شده برای تضمین پایبندی ایران به تعهدات خود پرداخته و همچنین به مشکلاتی که در مسیر دستیابی به توافق وجود داشته و دشواری رسیدن به وضعیت کنونی اشاره کرده است. وی به ویژه با اشاره به بدبینی ایران نسبت به آمریکا، تأکید کرده در صورتی که کنگره توافق هسته ای را رد کند، این بدبینی اثبات خواهد شد و دیگر هیچ راهی برای بازگشت ایران به میز مذاکره وجود نخواهد داشت.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/522379/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF © www.tabnak.ir

۹۴/۰۵/۱۵

نظرات  (۱)

سلام بر استاد ارجمند

به نظر شما  این حرکات آمریکاییها:  «تلاش اوباما و جان کری؛ مخالفت کنگره؛ هشدار بابت اینکه اگر توافق در کنگره رد شود، ناچار به اقدام نظامی خواهیم شد» اینها چقدر واقعی است؟؟ و چقدر سیاه بازی؟؟

آیا اینا دارن این کارا رو با هماهنگی با همدیگه انجام میدن؟ آیا قصد اقدام نظامی دارن و میخوان اینجوری کم کم زمینه رو آماده کنن؟
آیا نقشه دارن که اول کنگره رد کنه، بعد شرایطی پیش بیارن و اعلام کنن ایران بخاطر رد توافق از سوی کتگره دیگه به توافق پایبند نیست، و بعد جوسازی کنن که ایران داره اقدامات نظامی غیرقانونی در حمایت از تروریستها انجام میده، و بعدم با شلوغ کردن و راه انداختن بحرانهای کاذب، به افکار عمومی القا کنن که اونا ناچارن به تأسیسات ایران حمله نظامی کنن، و اینجوری ایران رو درگیر جنگ و آشوب کنند؟؟؟

برای من واقعاً سؤاله که آیا این دوقطبی ایجاد شده در آمریکا و دعوای دو حزب و شکاف ظاهری در روابط آمریکا با اسرائیل چقدر حقیقت داره؟؟؟

آیا واقعا میشه باور کرد که اوباما، کری، مونیز، شرمن و عده ی معدود دیگری بدنبال دوری از جنگ هستند؟؟ 
آیا واقعا اوباما در مقابل جمهوری خواهان هست یا این فقط یک بازی سیاسی هماهنگ شده ست؟؟
آیا پشت پرده ی این دعوای داخلی آمریکایی با این بازتابهای گسترده، زمینه چینی برای یک نقشه خطرناکتر نیست؟؟ 
   
پاسخ:
سلام
دعوا واقعی است اما شرمن و مونیز موظفند مطابق با موضع رِیس جمهور عمل کنند.
دعوایشان واقعی است.
اما امکان عملیات نظامی علیه ما ندارند.
هر چند عقل حکم می کند که برای مقابله آماده باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">