پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ب.ظ

۰

پاسخ دکتر قدیری ابیانه به سوال محمد هاشمی رفسنجانی از آرمان پرس :

محمدهاشمی رفسنجانی از آرمان پرس خواست تا تفاوت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را بیان کنیم/ در همین زمینه دکتر قدیری ابیانه پاسخ می دهد:برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران به معنای پایان انقلاب نیست/ این انقلاب تا انقلاب حضرت مهدی(عج) جهت برقراری تمدن و قطب بزرگ اسلامی ادامه خواهد داشت/ اهداف انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی محدود نمی شود/تلاش برای گسترش انقلای اسلامی در سطح جهانی باید ادامه داشته باشد

آرمان پرس – گروه سیاسی : اگرچه شاید همه چیز با یک پیامک از سوی رئیس اسبق صدا و سیما آغاز شد اما برنامه ریزی گسترده روی مفهوم پردازی های تفاوت واژه های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی که از ابتدای روی کار آمدن آرمان پرس جزو اهداف اصلی این سایت بود باعث شد حتی چهره هایی مانند محمد هاشمی رفسنجانی نیز نتوانند به راحتی از کنار این موضوع مهم عبور کنند. هاشمی که این روزها ریاست دفتر برادرش را در مجمع تشخیص مصلحت نظام یدک می کشد در پیامی به سایت آرمان پرس تاکید کرده بود که فرق واژه های فوق را مطرح کنیم و در ادامه نیز به صورت تلفنی درخواست کرد این موضوع به صورت علنی پرداخته شود. قصد داریم در سلسله مطالبی از دیدگاه خود و کارشناسان خبره سیاسی به بیان این تفاوت ها بپردازیم تا شاید افرادی نظیر محمد هاشمی رفسنجانی که راه را خلاصه در جمهوریت نظام می بینند سر سوزنی به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی باز گردند .

در همین زمینه دکتر محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن مهم ارزیابی کردن ابهامات محمد هاشمی رفسنجانی به موضوع مهم تفاوت های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و لزوم توجه بیشتر به آنها اشاره کرد .

* البته این دیدگاه لزوما دیدگاه کامل سایت خبری تحلیلی آرمان پرس نیست اما از جهات مختلفی به بررسی این تفاوت پراخته است .

قدیری ابیانه که از روزگار سخت نهضت و در پاریس در کنار امام حضور داشته و از نزدیک شاهد بسیاری از ایده پردازی های انقلاب توسط امام راحل عظیم اشان بوده است می گوید : "جمهوری اسلامی محصول انقلاب است و در واقع آرمان ها و اهداف انقلاب به طوری در ظرف جمهوری اسلامی گنجانده شده است تا ظرفیت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب را در خود داشته باشد."

این دیپلمات کشورمان در خصوص ماهیت تفاوت این دو واژه تاکید کرد: "همانطور که حضرت امام فرمودند حفظ جمهوری اسلامی ایران همواره از اوجب واجبات است اما برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران به معنای پایان انقلاب نیست بلکه این انقلاب تا برقراری تمدن و قطب بزرگ اسلامی ادامه خواهد داشت. در حقیقت اهداف انقلاب اسلامی اولا به جمهوری اسلامی محدود نمی شود و تلاش برای گسترش آن در سطح جهانی از اهداف و آرمان های انقلاب باید ادامه داشته باشد ."

قدیری ابیانه البته تاکید داشت که این صرفا نظرات شخصی وی است و نباید آن را پاسخی به سوالات معاون اسبق اجرایی ریاست جمهوری دانست اما با اینحال ادامه داد :" ضمن این که باید تلاش داشت تا در درون جمهوری اسلامی روز به رو به اهداف والای اسلامی نزدیک تر شود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این انقلاب ما پویا و رو به حرکت سازنده تمدن اسلامی است و البته این موضوع هیچ مغایرتی با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و نخواهد داشت. نگاه انقلاب همواره رو به آینده بوده و بر مبنای رهنمود های الهی استوار است."

قدیری ابیانه در خصوص تشریح جایگاه رهبری در نظام مبتنی بر انقلاب اسلامی و تفاوت مبنایی جایگاه آن نیز افزود :" رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران با ولی فقیه است. جمهوری اسلامی ایران هم از سه موقعیت ژئواستراتژیک ،ژئو پلتیک و ژئواکونومیک برخوردار است که این سه همیشه بر هم منطبقند. این یعنی ایران از ویژگی های فوق العاده جغرافیایی،سیاسی و اقتصادی برخوردار است. لذا جمهوری اسلامی ایران رهبری طبیعی بیداری اسلامی و تمدن اسلامی را برعهده دارد. به همین لحاظ نیز رهبر جمهوری اسلامی ایران رهبریت انقلاب را نیز چه در تحول درونی برای اسلامی تر شدن هر چه بیشتر جامعه و نظام و حکومت و چه رهبریت جامعه جهانی اسلامی و نهضت بیداری اسلامی را باید بر عهده داشته باشد که دارد." 

۹۴/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">