پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۲ ق.ظ

۰

... با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مدیریت استراتژیک و سفیر سابق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا هم صحبت می‌شویم.

 قدیری ابیانه به گزارشگر کیهان می‌گوید: «در این سال‌ها ما در معرض شبیخون وسیع فرهنگی بوده‌ایم تا ایمان از مردم و جوانان ما گرفته شود زیرا ایمان منشا ایثار است و ایثار توان بخش قدرت دفاعی کشور است و هدف این تهاجم فرهنگی نیز دقیقا همین موضوع است تا با تضعیف روحیه ایثار در صورت حمله نظامیبه کشورمان، ایران نتواند از خود دفاع کند.

این شبیخون موفقیت‌هایی نیز داشته است اما اگر بر فرض جنگی رخ دهد و دشمنان جنایاتی را مرتکب شوند باز هم آن روحیه ایثارگری در مردم و جوانان ما غلیان خواهد یافت و این توطئه‌های فرهنگی خنثی خواهد شد و آن روحیه ایثار حتی در بین کسانی‌که تحت تاثیر شبیخون فرهنگی بوده‌اند نیز بازسازی خواهد شد.»
قدیری ابیانه تصریح می‌کند: «خوشبختانه در نظام اسلامی ما قوای نظامی و انتظامی مستقیما تحت فرماندهی رهبری قرار دارند و این مانع از این می‌شود که روحیه ضعیف برخی از دولتمردان بخواهد نیروهای مسلح ما را تحت تاثیر قرار دهد. در زمان جنگ نیز ابتدا بنی‌صدر ریاست جمهوری را برعهده داشت که نه تجربه جنگی داشت و نه موضع قاطعی علیه استکبار ولی به هرحال برای مدتی فرماندهی کل قوا را در دست داشت. لذا روحیه غرب گرایانه و منفعل برخی از مسئولان و دولتمردان هرچند به ضرر کشور است اما در مبارزه با استکبار تعیین‌کننده نخواهد بود.»
سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا ادامه می‌دهد:« این نفرات نیز در صورت بروز جنگ چاره‌ای جز پیروی از رهبری نخواهند داشت اما باید مراقب باشیم و به دو اصل از اصول حضرت امام (ره) عمل کنیم. اصل اول پشتیبانی از ولایت فقیه است و اصل بعدی مراقبت از نشستن نامحرمان در مصادر کشور.

رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که "استکبار می‌خواهد در مسائل سیاسی کشور نفوذ کند" و بنده معتقدم که در حقیقت باید گفت که نفوذ کرده است. وقتی افرادی که در فتنه 88 دخیل بوده‌اند برای تصدی مصادر حساس معرفی می‌شوند و حتی تعدادی از این نفرات مناصب مهم حکومتی را در دست می‌گیرند یعنی این نفوذ صورت گرفته است.»
وی می‌افزاید:« باید مراقب باشیم تا در انتخابات بعدی راه نفوذ را بر آنها ببندیم. وقتی آقای صادق خرازی می‌گوید لیستی از اصلاح طلبان را در جیب دارد که در زمان اصلاحات به دشمنان گرا می‌دادند، یعنی چنین افرادی در مصادر امور بوده‌اند و این همان نفوذ است. راه‌های مختلفی هم برای نفوذ وجود دارد و وقتی شخصی مثل خرازی که در آن زمان سفیر بوده است به جای افشای نام خائنین آن را در جیب خود می‌گذارد یعنی اجازه می‌دهد که این نفوذ و خیانت ادامه پیدا کند.»
این کارشناس ارشد امور استراتژیک بیان می‌کند:«در هر حال واقعیت این است که باید برای استحکام جبهه خویش نفوذی‌ها را از قدرت برانیم. اگر داعش توانست به سرعت بر استان‌های مختلف عراق حاکم شود به دلیل مسئولیت داشتن افرادی نظیر همان‌هایی که نامشان در جیب خرازی است در کشور عراق بود.»

الگوبرداری در اقتصاد
قدیری ابیانه بیان می‌کند: «یکی از اشتباهاتی که بعد از پیروزی در جنگ صورت گرفت این بود که برخی مسئولان اعلام کردند که بعد از جنگ حالا زمان رفاه است، درحالی‌که باید می‌گفتند حالا زمان کار است. اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت می‌شد امروز مشکلات ما حل بود. آن زمان رزمندگان احساس تکلیف می‌کردند و از جان خویش مایه گذاشتند. امروز نیز تکلیف ما تحقق اقتصاد مقاومتی است. هم دولت، هم مردم وظیفه دارند با اصلاح سبک زندگی خویش در این جهت اقدام کنند، اما متاسفانه شاهد اقدام هیچ کدام در این مسیر نبوده ایم.»
وی در ادامه می‌گوید: «آمریکایی‌ها پی برده‌اند که ایران نسبت به گذشته قدرتی بسیار بیشتر دارد و حتی نفوذ منطقه‌ای آن نیز تقویت شده است و در مقابل نیز آمریکا خود قدرت گذشته‌اش را ندارد و با بحران‌های اقتصادی شدیدی مواجه است، لذا می‌دانند که نمی‌توانند در شرایط فعلی دست به اقدام نظامی علیه ایران بزنند. شکست‌های آمریکا در عراق و افغانستان، شکست عربستان در یمن و شکست اسرائیل در حمله به غزه و لبنان همگی آمریکا را متقاعد کرده است که با قدرت نظامی نمی‌توان بر ایمان ملت‌ها مسلط شد و همین شد که آنها شبیخون فرهنگی را راه‌اندازی کردند. اصولا راه اندازی فتنه 88 نیز با همین تفکر براندازی از درون و سپس حمله نظامی راه اندازی شد.»
مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح می‌کند:«آمریکایی‌ها که از حمله نظامی به ایران ناامید شده‌اند به توطئه از درون روی آورده‌اند. هیلاری کلینتون می‌گوید ما پنج هزار نیروی ایرانی را با صرف میلیون‌ها دلار آموزش داده‌ایم و حتی پس از فتنه 88 این نیروها در ایران با استفاده از دلارهای آمریکایی در صدد تضعیف اصولگرایان و تقویت مخالفان اصولگرایی هستند و از هم اکنون برای پیروزی غرب زدگان در انتخابات تلاش می‌کنند.»

توجه در مراکز آموزشی
قدیری ابیانه دقیقا به نکاتی اشاره می‌کند که در بخش نخست گزارش مطرح شد. یعنی لزوم بکارگیری فرهنگ و تفکر بسیجی مبتنی بر روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در میان مردم و مسئولان کشور برای رسیدن به کامیابی در مسائل مختلف کشور. موضوعی که این روزها به نظر می‌رسد بیش از پیش باید در عرصه توجه به تولیدات داخلی و البته اعتماد به درون کشور مورد توجه قرار بگیرد. در این میان یکی از راهکارها توجه هرچه بیشتر به موضوع دفاع مقدس در مراکز آموزشی کشور است.

http://kayhan.ir/fa/news/56334/%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%87%D8%A7%D8%AC%D9%85-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%B2

۹۴/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">