پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: عربستان بحرین را تحریک برای این اخراج کاردار ایران نکرد بلکه به بحرین دستور داد. اگر دخالت نظامی عربستان نبود، حکام بحرین وجود نداشتند.

 رویا رئیسی_ یکی از سخنرانان هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزیر خارجه امارات بود که طی سخنانی در سازمان ملل متحد مدعی شد دولت امارات در کنار عربستان با قاطعیت در برابر هر گونه تلاش ایران برای مداخله در امور کشورهای عربی ایستادگی می کند. عبدالله بن زاید در ابتدای سخنان خود گفته بود: پس از شنیدن سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر این باورم که پرونده و سابقه ایران به این کشور اجازه نمی دهد درباره سلامت حجاج و حقوق بشر سخن بگوید. همچنین بار دیگر ادعای های امارات در مورد مالکیت جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابو موسی را تکرار کرد.

صوت مصاحبه

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با مهام نیوز ارزیابی خود را از اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه امارت گفت که مشروح این پرسش و پاسخ در ادامه آمده است.

ارزیابی شما از سخنان توهین آمیز وزیر خارجه امارات چیست؟

این اولین بار نیست که وزیر خارجه یک کشور سلطنتی عربی که در تجاوز به حقوق بشر و در مشارکت با دشمنان جهان اسلام نقش دارند، علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می کند. یکی از صحبت های این وزیر در خصوص فاجعه منا بوده مبنی بر که ایران با توجه به وضعیت حقوق بشری که دارد، اجازه صحبت در این رابطه را ندارد. زمانی که عربستان را رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بدانند، این صحبت ها تعجب بر انگیز نیست. امارات کشوری است که در تجاوز و کشتار به مردم مسلمان یمن مشارکت داشته است. البته ضرب شصت لازم را هم از یمنی ها گرفته است. امارات حکومتی است که در راس آن شیوخ فاسد را می بینیم. آنها دستشان در خون مردم مصر، فلسطین و لبنان در مشارکت با رژیم صهیونیستی و امریکا خونین است. فعلا از ثروت باد آورده نفتی استفاده می کنند. آنها تا ابد نمی توانند، به اتکا هم پیمانان صهیونیستی، امریکایی و در آمد نفتی احساس قدرت کنند.

نظر شما در خصوص ادعای تکراری امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران چیست؟

ادعای آنها در خصوص جزایر سه گانه بی اساس است و این جزایر از نظر تاریخی به ایران تعلق دارد. در حال حاضر هم در اختیار ایران است و تا ابد در اختیار ایران خواهد بود. اگر قرار باشد کسی ادعای تاریخی داشته باشد، ایران باید در رابطه با همین کشورهای عربی موجود چنین ادعایی را مطرح کند که زمانی، خیلی از این ها جز ایران بودند. ایران ادعای ارضی نسبت به کشورها ندارد اما از تمامیت ارضی خود دفاع می کند.  امارات کشوری نیست که جز حرف بتواند، عملا کاری کند.

امارات ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورها کرده است، در شرایطی که اماراتی ها در خصوص جزایر سه گانه ما دخالت می کنند. این گونه صحبت ها از کجا نشات می گیرد؟

معمولا کشور های مرتجع منطقه که با مردم خودشان مشکل دارند، سعی می کنند فرافکنی کنند و مشکلات داخلی خود را به کشور های دیگر نسبت بدهند. این اتهامات بی اساس در همین راستا است، کشورهای عربی و از جمله آنها امارات به پشتوانه تروریست های داعش در کشورهای دیگر دخالت های جنایت کارانه دارند. از آدم خواران تروریست در کشورهای عراق و سوریه حمایت می کنند و دست به کشتار مردم می زنند. مداخله امارات در یمن را هم شاهد بوده ایم. در رابطه با ایران ادعای امارات ارزشی ندارد.

بعد از فاجعه منا شاهد اخراج کاردار ایران از بحرین بودیم به نظر شما این موضوع تا چه اندازه ناشی از تحریک عربستان است؟

عربستان بحرین را تحریک برای این کار نکرد بلکه به بحرین دستور داد. اگر دخالت نظامی عربستان نبود، حکام بحرین وجود نداشتند و مردم حکومت می کردند. عربستان و کشورهایی مانند امارات و بحرین در یمن هم دخالت می کنند که مردم به حکومت نرسند. این دخالت ها کاملا بی جا است و کار را به جایی نخواهد، برد. حتی در کودتا علیه دولت مرسی و انقلاب مصر هم امارات هزینه زیادی پرداخت. ادامه این روند وضعیت را برای امارات دشوار خواهد کرد. عربستان جنایت و بی کفایتی را در منا مرتکب شده است که باید پاسخ گو باشد. اداره حج باید به دست مجموعه کشورهای اسلامی باشد. تعداد کشته های منا 2 برابر کشته های برج های دو قلو است که 11 سپتامبر منفجر شد. راه فراری جز پاسخ گویی برای عربستان وجود ندارد.

http://mahamnews.com/detail/88662/politics/Foreign-policy

۹۴/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">