پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۱۰ ب.ظ

۰

نامه محرمانه به میر حسین موسوی در سال 1360

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۱۰ ب.ظ

این نامه را در زمانی که رایزن مطبوعاتی بودم به میر حسین موسوی که نخست وزیر و وزیر خارجه بوده نوشته ام.
  

بسم الله الرحمن الرحیم

12 آبان 1360


برادر میر حسین موسوی نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما در پیشبرد اهداف اسلامی و آرزوی موفقیت کامل خط امام بر خط کفر و نفاق، لازم میدانم مطالبی را بعرض برسانم.

گویا سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم نفرین شده است. از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون هیچگاه فرد صالحی در راس این نمایندگی قرار نگرفته است.

پس از ده روز اول پیروزی انقلاب اسلامی که سفارت در اشغال انجمن اسلامی بود، بمدت یک سال آقای پرویز زاهدی پسر عمومی اردشیر زاهدی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم بود و بالاخره پس از بارها تذکر و اعتراض به ایران احضار شد، که البته به آمریکا فرار کرد، در حالیکه بیش از صد پاسپورت را با خود برد. سپس آقای اسکندر رستگار بعنوان کاردار منصوب شد که نامبرده نیز از طرز تفکر اداری قبل از انقلاب برخوردار است.

در دوران آقای قطب زاده، آقای باقر نصیرالسادات سلامی به سفیری منصوب شد. وی در ایتالیا تحصیل کرده بود و نه تنها در دوران تحصیل هیچگونه فعالیت اسلامی نداشت، بلکه در دوران سفارت خود نیز یک ضد انقلاب بود.

به هنگام سفیری ایشان بارها اعتراض کردم و برادران انجمن اسلامی نیز اعتراض خود را اعلام داشتند ولی فقط چند روز قبل از عزل بنی صدر و وقتی شهید رجائی مسئولیت وزارت امور خارجه را عهده دار شدند، سلامی عزل گردید و همانطور که پیش بینی می شد به ایران باز نگشت.

امید بود که اینبار با تسلط برادران مکتبی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اینبار سفیری و یا کارداری مکتبی از ایران تعیین شود، لیکن متاسفانه مشاهده شد که کسی را به عنوان نماینده دولت مکتبی در ایتالیا انتخاب کرده اند که مزیتی بر مسئولین سابق این نمایندگی ندارد بلکه از جهاتی نقایص بیشتری نیز دارا می باشد.

تکلیف شرعی خویش می دانم که مسئولین امر را در مورد آقای محمد حسین نقدی کاردار فعلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جریان بگذارم.

آقای محمد حسین نقدی قبل و بعد از انقلاب در ایتالیا به تحصیل مشغول بوده و با وجود اینکه هفت سال از تاسیس انجمن های اسلامی دانشجویان ایتالیا وابسطه به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا می گذرد هیچگونه تماسی با انجمن های اسلامی نداشته و بنا به گفته خود او که قبل از عزیمتش به ایتالیا در وزارت خارجه ایران در تهران بمن گفت که مسئولین سندیکاهای کارگری را می شناسد. حال این سوال مطرح است که با توجه به اینکه ایشان در ایتالیا فعالیت اسلامی نداشته اند و با انجمن های اسلامی در تماس نبوده اند، از طرف چه گروهی و یا به نمایندگی از کدام سازمان، حزب سیاسی با سندیکا آشنایی و ارتباط پیدا کرده است؟!

(لازم به تذکر است که در  ایتالیا معمولا احزاب و سندیکاها فقط مسئولین و نمایندگان گروه ها را به ملاقات می پذیرند).

آقای نقدی در اولین روز ورودش به ایتالیا به عنوان کاردار خطاب به برادران انجمنهای اسلامی که در مراسم روز قدس گرد آمده بودند در هنگامی که شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی را سر دادند، اعتراض نموده و گفت که: "مرگ بر شوروی نگوئید، در ایران هم نمی گویند. ما به شوروی احتیاج داریم."

آنچه مسلم  است اینست که پایه سیاست خارجی ایران بر مشی نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی" استوار است. این سوال مطرح است که چه گروهی معتقد به احتیاج ایران به شوروی است؟ جالب است که آقای نقدی به کنسول جمهوری اسلامی ایران در رم گفته است که به مارکسیسم آشنایی دارد ولی از اسلام و تشیع شناختی ندارد.

از این مسئله که بگذریم زبان  ایتالیایی ایشان ضعیف است و رفتارشان بسیار عصبی و با کارمندان "ایرانی" سفارتخانه خیلی ناشایسته است. و حتی در برخورد با حجت الاسلام خسروشاهی و برادران انجمنهای اسلامی بسیار تند و غیر اسلامی بوده است و یکبار یکی از برادران انجمنهای اسلامی را تهدید به فرستادن گزارش علیه وی نموده است که باعث تعجب همگی برادران اسلامی گشته است. از مدیریت برخوردار نیست و متاسفانه در صحبتها و گزارشات خود غیر صادق است.

با توچه به تکلیف شرعی خود ظن خود را با شما در میان میگذارم. با توجه به برخی از اظهارات آقای محمد حسین نقدی و برخورد ایشان این احتمال میرود که آقای نقدی از حزب توده باشد. ان شاءالله اینطور نباشد، ولی اگر اینچنین باشد باید خیلی متاسف بود و باید دقت کرد که آیا عناصر نفوذی دیگری از حزب توده بر سر کارها هستند یا نه. در هر حال چه ایشان از حزب توده ایباشد، چه نباشد، به هیچوجه صلاحیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

کسی که در اوج انقلاب اسلامی هیچگونه تماسی با انجمنهای اسلامی نداشته و هیچ نوع فعالیت اسلامی نداشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشته چگونه نماینده جمهوری اسلامی میشود؟ من نظر خود را اعلام کردم و تکلیف شرعی خود را بجا آوردم.

از شما می خواهم نظر انجمنهای اسلامی و حجت الاسلام خسروشاهی را نیز در باره ایشان جویا شوید و تصمصم لازم را اتخاذ کنید.

رایزن مطبوعاتی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا

محمد حسن قدیری ابیانه

--------------------------

ملاحظات: بعدها نقدی به منافقین پیوست و سخنگوی شورای به اصطلاح مقاومت ملی در ایتالیا شد و در نهایت نیز توسط افراد ناشناس ترور شد.

۹۰/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">