پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲ ق.ظ

۰

قم فردا: کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهای غربی از این ماجرا بسیار خوشحال هستند که مجلس ایران برجام را تصویب کرده است و باید منتظر بمانیم تا واکنش های غربی ها از این به بعد در خصوص این ماجرا چه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری ثامن اظهار داشت: جدا از این موضوع که آیا  تصویب برجام به نفع ایران است یا به نفع نیست و این حق نمایندگان است که به آن رای دهند، اما اینکه در مجلس فرصت به بیان نظرات در خصوص جزئیات داده نشود و به صورت ناپلئونی این فرصت را از نمایندگان موافق و مخالف گرفتند کار درستی نبوده هر چند خوشایند دولت باشد هر چند توجیح این کار این باشد که به خاطر مصالح کشور انجام شده باشد.

دکترای علوم استراتژیک بیان داشت: اگر فردی که چنین تدابیری را می اندیشد به دنبال این باشد که  یک مصلحت در کشور انجام شود و رای به حق داده شود باز هم کار صحیحی نکرده است.  فرصت برای اظهار نظر موافق و مخالف  جزء ضرورت های اداره مجلس است و به نظر یک امتیاز بسیار منفی باید به رئیس مجلس داد برای اینکه بدون دادن فرصت به اظهار نظر بقیه در یک ربع! چنین مصوبه مهمی را به رای گذاشت.

قدیری افزود: البته یک جلسه  کوتاه غیر علنی در مجلس شورای اسلامی پیش از جلسه علنی برگزار شد که محتوای آن برای بنده معلوم نیست. شاید اگر محتوای آن مشخص شود بتوان قضاوت نهایی را انجام داد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پاسخ به این سوال که گفته می شود اتفاق دیروز مجلس بنا به تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی صورت گرفته است آیا این دلیل منطقی است؟ گفت: آقای حجازی  معاون  دفتر مقام معظم رهبری است باید مشخص شود ایشان نظر شخصی خود را اعلام  کردند که قابل قبول نیست یا نظر مقام معظم رهبری را در این زمینه اعلام کردند زیرا این دو با هم متفاوت است، البته اگر آقای حجازی نظر مقام معظم رهبری را هم اعلام می کردند باز هم می توانستند فرصت اظهار نظر را به نمایندگان بدهند. در نهایت نیروهای وفادار به ولایت و اصولگرایان در نهایت تسلیم نظر رهبری هرچه باشد هستند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نمایندگان مجلس می توانستند به این مصوبه رای ندهند و بگویندلازم است صحبت ها ادامه پیدا کند، به خاطر ندارم در طول تاریخ انقلاب چنین مصوبه مهمی در عرض یک ربع تصویب شود. معمولا در کلیات زمان کمتری از مجلس گرفته می شود اما در خصوص جزئیات زمان بیشتری در خصوص مصوبات لازم است.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی از این ماجرا بسیار خوشحال هستند که مجلس ایران برجام را تصویب کرده است و باید منتظر بمانیم تا واکنش های غربی ها از این به بعد در خصوص این ماجرا چه خواهد بود.

قدیری در پایان خاطر نشان کرد: اگر مجلس برجام را تصویب کند دست خودمان را  بند می کند زیرا آن را به قانون تبدیل می کند و فرصت چند و چون ایران را در مقابل کارشکنی های غربی ها در اجرای برجام را می بندد، اما اگر این مسئله به شورای امنیت ملی واگذار شود البته مشروط بر این که شورای عالی امنیت ملی منافع ملی را در نظر بگیرد نه منافع حزبی و جناحی را بهتر خواهد بود، البته یک اطمینان خاطری در این جا وجود دارد  که مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید مقام معظم رهبری برسد.

۹۴/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">