پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۵۳ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا - سفیر اسبق جمهوری اسلامی در استرالیا و مکزیک گفت: آمریکا هیچ وقت جرأت استفاده از سلاح هسته ای در برابر ایران را نخواهد داشت اما ما می توانیم از نفس چنین تهدیدی استفاده کرده و به دنبال انزوای آمریکا باشیم.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق جمهوری اسلامی در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تحلیل مهم ترین نکات مطرح شده در نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور پیرامون تأیید مشروط برجام پرداخت.

 

وی ابتدا به تأکید رهبر معظم انقلاب بر خصومت ورزی دیرینه و پیوسته آمریکا نسبت به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا برای خود منافعی را در قبال ایران، منطقه حوزه خلیج فارس و جهان اسلام تعریف کرده که این منافع نامشروع بوده و با منافع مشروع ایران و جهان اسلام در تضاد است.

 

این کارشناس عالی علوم استراتژیک خاطرنشان کرد: آمریکایی ها خوی نژادپرستی در خون شان جاری است و برای خودشان حق سلطه بر جهان قائل هستند و برای این سلطه حاضرند دست به هر جنایتی بزنند؛ فریب کاری، خلف وعده، دروغ و تزویر چیزهایی است که آمریکایی ها در سیاست های خود به کار می گیرند.

 

وی با بیان این که آمریکا سلطه بر جهان با جنایت را حق خود می داند، افزود: هر جا ملت ها خواستار استقلال، آزادی، حق حاکمیت ملی، دفاع از تمامی ارضی باشند، با فشار های آمریکا روبرو می شوند.

 

تمرکز دولت بر حصول توافق، علت وجود نقاط ابهام در برجام است

قدیری ابیانه تمرکز ویژه دولت بر حصول توافق در مذاکرات هسته ای و استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی را علت وجود نقاط ضعف و ابهام در برجام دانست و اظهار کرد: به رغم تلاش های هیأت ایرانی، متأسفانه «فشارهای دولت»، «عدم استفاده از کلیه ظرفیت های کارشناسی کشور» و «عدم اعتماد به نفس ملی» موجب شد که آمریکایی ها و غربی ها روی بسیاری از مواضع خود ایستادگی کنند و هیأت ایرانی هم مقاومت لازم را نداشته باشد.

 

سفیر اسبق جمهوری اسلامی در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی در میانه مذاکرات رییس جمهور از پشت تریبون اعلام می کنند که حتی آب خوردن ما هم به عملی شدن این توافق بستگی دارد، این مسأله دشمن را راسخ می کند که امتیازات نداده، عقب نشینی نکند و یا کمتر عقب نشینی کند.

 

وی افزود: متأسفانه دولت در مسأله برجام فشار زیادی هیات ایرانی آورد تا هر چه زودتر به توافقی دست یابند و از آن در راستای منافع حزبی و جناحی خود در انتخابات استفاده کنند و اگر نبود این انگیزه، نتیجه بهتری رقم می خورد اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نقاط منفی قابل توجهی در برجام وجود داردکه راه نفوذ و رخنه دشمن را چه در زمان حال و چه در آینده فراهم می کند.

 

قدیری بیانه راه جلوگیری از ضربه نقاط ضعف برجام به حال و آینده کشور را اجرای دستورات رهبر انقلاب که در نامه تأیید مشروط برجام قید شده، دانست و گفت: دولت باید تمام شرایطی را که رهبر معظم انقلاب در نامه خود روی آن ها تأکید فرمودند، رعایت کند.

 

تأکید رهبر انقلاب بر جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی، هشداری فراگیر است

این کارشناس عالی علوم استراتژیک در پاسخ به سؤالی پیرامون تأکید رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی در دوران پسا تحریم، خاطرنشان کرد: اصولا غربی ها صادرات کالاهای مصرفی را نوعی آلوده سازی ارزیابی می کنند که اثرات منفی آن حتی از تحریم هم بدتر است؛ آن ها سعی می کنند کالاهای خود را به دیگر کشورها بفروشند تا ارزهای این کشورها را به جای سرمایه گذاری در تولید، عمران، آبادانی و اشتغال، وارد و مشکلات آن ها را حل کند.

 

وی یادآور شد: واردات بی رویه کالاهای مصرفی از دیگر کشورها باعث می شود ما نتوانیم از سرمایه های خود استفاده کنیم؛ هشدار رهبر معظم انقلاب فراگیر است و ما کلاً نباید از هر فرصتی برای مصرف گرایی استفاده کنیم.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: این خطر وجود دارد که دولت برای کسب آرا و فتح مجلس، سرمایه ها را به سمت یک رفاه زودگذر عمومی سوق داده و در همین راستا راه را برای مصرف کالاهای خارجی باز کند اما ما باید سعی کنیم کالای خارجی، خصوصا کالاهای آمریکایی نخریم.

 

این کارشناس عالی علوم استراتژیک مقابله با واردات کالاهای آمریکایی را وظیفه دولت و ملت دانست و اظهار کرد: این اقدام دو بخش دارد، دولت و دستگاه های مختلف موظف به ممانعت از ورود رسمی یا قاچاق کالاهای مصرفی آمریکایی هستند و مردم نیز موظفند که حتی اگر کالای آمریکایی با قیمت ناچیز به در منازل آن ها آمد، از خرید آن اجتناب کنند.

 

لزوم پیگیری حقوقی و قضایی تهدید هسته ای اوباما علیه ایران

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تهدید هسته ای اوباما علیه ایران که رهبر معظم انقلاب از آن پرده برداشتند و با تأکید بر این که رهبری این اقدام اوباما را قابل پیگرد حقوقی و قضایی دانسته اند، گفت: دستگاه های حقوقی و حقوقدان های بین الملل ما باید آمریکا را به خاطر تهدید به استفاده از سلاح هسته ای که به عبارتی یکی از گزینه های روی میزشان هم حساب می شود، مورد مؤاخذه قرار دهند چرا که تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای خودش جرم است، هرچند آمریکا هیچ وقت جرأت چنین کاری را نخواهد کرد اما ما می توانیم از نفس چنین تهدیدی استفاده کرده و به دنبال انزوای آمریکا باشیم.

 

قدیری ابیانه با بیان این که «تهدید به استفاده از سلاح هسته ای، نوعی تروریسم عمومی محسوب می شود»، افزود: این تهدید مختص مقامات آمریکایی نیست، گاه مقامات فرانسوی و دیگران هم چنین تهدیدی را مرتکب شده اند و چه خوب است که از نظر حقوقی و قضایی، در دستگاه قضایی خودمان و یا سازمان های بین المللی تحت تعقیب قرار گیرند.

 

این تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری حقوقی تهدید هسته ای، می توان از سازمان های صلح طلب و ضد جنگ جهان هم کمک گرفت و آن ها را تشویق به شکایت از مقامات کشورشان به خاطر تهدید هسته ای دیگر کشورها کرد./

http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=297733

۹۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">