پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ق.ظ

۰

مناظره ای باحضور محمدحسن قدیری ابیانه و صادق زیباکلام با موضوع رابطه با آمریکا در دانشگاه آزاد مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از شیراز، شب گذشته مناظره ای باحضور محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیم و صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با موضوع «رابطه با آمریکا» در دانشگاه آزاد مرودشت برگزار شد.

 

در ابتدای برنامه رئیس دانشگاه آزاد مرودشت با تشکر از برگزار کنندگان برنامه از تمام شرکت کنندگان خواست با استفاده هر چه بهتر از برنامه حرمت ماه محرم را نگه داشته و از فضای موجود کمال استفاده را ببرند.

 

قدیری ابیانه در ابتدای شروع مناظره گفت: اینکه فکر کنیم در مذاکراتی که بین ایران و آمریکا در جریان بود، منطق حکفرمایی می کرد، کاملا اشتباه است، اگر غنی سازی ۲۰ درصدی و دیگر دستاوردهای هسته ای نبود ما با چه چیزی بر سر میز مذاکره حاضر می شدیم؟ پس اگر می خواهیم دولتی را نقد و یا قضاوت کنیم، باید تمام نکات منفی و مثبت آن را در کنار یکدیگر ببینیم و عدالت و انصاف را رعایت کنیم.

 

قدیری ابیانه در جواب زیبا کلام با اشاره به کتاب خاطرات هیلاری کلینتون گفت: پس از فتنه ۸۸ خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود بیان کرد ما حدود ۵۰۰۰ نفر از ایرانیان را با صرف میلیون ها دلار آموزش داده و وارد عرصه کرده ایم.

 

وی در ادامه گفت: این نکته را نمی توان فراموش کرد که در حال حاضر هم از هر روشی برای تضعیف اصولگرایان استفاده کرده تا اصلاح طلبان بر اریکه قدرت بازگردند؛ باید از دوستان این سئوال را پرسید مگر آمریکا در اصلاح طلبان چه نکاتی را دیده است که اینگونه برای بازگرداندن آنها تمام تلاش خود را می کند؟

 

قدیری ابیانه بیان کرد: متاسفانه آقای زیباکلام از آمریکا ستیزی ما صحبت می کنند؛ اما از ایران ستیزی و اسلام هراسی که در آمریکا و سیاست های او دنبال می شود حرفی به میان نمی آورند؛ مصدق هم با همین اعتماد به آمریکا ضربه خورد. آیا این آمریکا نبود که در کودتای ۲۸ مرداد نقش موثری را ایفا کرد؟


وی گفت: بزرگترین سفارت در ایران پس از انقلاب به آمریکا تعلق داشت، ما پس از انقلاب هم به آمریکا فرصت دادیم و حتی در مذاکرات رسمی با مقامات وزارت خارجه ما آن‌ها بارها عنوان کردند که قصد جبران گذشته را دارند؛ اما پس از ۱۳ آبان ۵۷ اسنادی از این سفارت خانه خارج شد که تمامی گفتار آنها را نقض می کرد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: اسناد لانه جاسوسی اثبات می‌کرد که در همین مدت کوتاه پس از انقلاب، آمریکا علیه نظام انقلاب و ملت ایران توطئه های فراوانی را کرده بود؛ از تجهیز تجزیه طلبان در ایران، ناامن کردن مرزها تا انواع صدمات اقتصادی بر پیکره انقلاب اسلامی ایران.

 

وی بیان کرد: آیا کشور ما آنها را تحریم کرد یا آمریکا تحریم های ظالمانه ای را علیه ایران وضع کرد؟ آیا ایران بود که به هواپیمای مسافربری آمریکا حمله کرد یا آمریکا؟ ما در این سال‌ها جنگ افروزی کردیم یا آمریکا؟ چگونه می توان چشم را براین حقایق بست و آنها را نادیده گرفت؟

 

قدیری ابیانه گفت: چرا از دشمن شناسی ایران صحبت نمی کنیم؛ ما اگر مرگ برآمریکا می گوییم یعنی مرگ بر سیاست های آمریکا، این کشور حتی پس از امضای برجام هم هیچ تغییری در سیاست های او ایجاد نشده است. بارها و بارها عنوان کرده اند که این توافق نامه راه های تغییر در نظام ایران را هموارتر می کند؛ اصلا به آمریکا چه مربوط که می خواهد در ایران تغییر حکومت دهد.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: به نظر شما  آمریکا مدافع حقوق بشر است ،پس چرا از ترویست های سوری تا زمانی که خون بیگناهان را بر زمین می ریختند حمایت کردند ولی همین که چند موضع گیری در مخالفت از آمریکا داشتند با آنها به مبارزه پرداختند؟ طالبان تا زمانی که به کشتار شیعیان  می پرداختند مبارز تلقی می شدند؛ اما همین که در برابر توسعه طلبی آمریکا نقدهایی کردند مورد خشم این کشور قرار گرفت. 

 

وی گفت: دشمنی ما با آمریکا به خاطر دشمنی آنها با ماست و علت دشمنی آمریکا به خاطر منافع استراتژیکی نامشروعی است که در منطقه برای خود در نظر گرفته و در این بین هیچ تفاوتی بین نوع تفکر جمهوری خواهان و دموکرات ها وجود ندارد.

 

قدیری ابیانه اضافه کرد: اگر آقای روحانی با ۲۵۰ هزار رای بیشتر از حد نصاب رئیس جمهور شد به خاطر لباس روحانیت و دبیری شورای عالی امنیت ملی بود نه به خاطر شعار دوستی با آمریکا؛ شما می گویید اگر از ما آمریکا ستیزی گرفته شود چه چیزی باقی می ماند من در جواب می گویم اگر از شما سخنگویی آمریکا و اسرائیل بودن را بگیرند برای شما چه چیزی باقی می ماند؟

 

وی گفت: اسناد لانه جاسوسی را حتما مطالعه کنید چرا هنوز هم که هنوز است ورود این اسناد به آمریکا ممنوع است؟ به شما دانشجویان پیشنهاد می کنم حتما آنها را مطالعه کنید؛ چرا که این کشور هنوز هم به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است. در هنگام مذاکرات وزیر اقتصاد آمریکا بیان کرد شش ماه دیگر وضعیت اقتصادی ایران بدتر از اکنون شده و ما می توانیم امتیازات بیشتری بگیریم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: دولت کنونی بیان می کند ما برای جلوگیری از جنگ این مذاکرات را انجام داده و توافق را پذیرفتیم؛ باید پرسید کدام جنگ؟ همین آمریکا در افغانستان و عراق کاملا مستاصل است؛ اسرائیل از حزب الله و حماس شکست های سختی خورده. شما از کدام جنگ حرف می زنید؟

 

وی گفت: مراکز دفاعی و پژوهشی آمریکا در گزارشات خود عنوان کردند شروع هر نوع جنگی با ایران در روز اول ۲۰ هزار کشته آمریکایی و نابودی ناوگان آمریکا را در منطقه به همراه دارد، متاسفانه خیلی ها نمی‌خواهند باور کنند آمریکایی که به هم پیمانان خود رحم نکرده و از آنها جاسوسی می کنند، با ایران چگونه می خواهد از در دوستی وارد شود؟

 

زیبا کلام در ابتدا پس از خیرمقدم به دانشجویان شرکت کننده در مناظره گفت: فهم و شعور دانشجویان و کسانی که در این برنامه شرکت کردند بسیار بالا بوده و فریب شعارها را نخواهند خورد.

 

زیباکلام در جواب سخنان قدیری ابیانه بیان کرد: اصولگرایان تندرو درست از فردای توافق تاریخی ۲۴ تیرماه تمام همت خود را بر این نهادند که این نکته را بیان کنند که توافق انجام شده تنها توافق هسته ای بوده و در دیگر مسائل هنوز مقوله آمریکا ستزی به قوت خود باقی است.

 

وی گفت: بنده این نکته را بیان می کنم پس از ۱۲ سال پرونده هسته ای از چاهی که امریکا ستیزان، ایران را در آن انداخته بودند بیرون آمد و در حال حل شدن است؛ این اصراری که از سوی یک جریان تندرو سیاسی مبنی برآمریکا ستیزی در این چند ساله دنبال شد صدمات زیادی را برای کشور به دنبال داشت.

 

زیبا کلام در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا با ما دشمنی می کند بیان کرد: به نظر من اگر شما آمریکاستیزی را از این جریان تندرو بگیرید هویت آن را گرفته اید چون هویت این جریان با آمریکا ستیزی گره خورده است. آیا این گروه از اقتصاد در این ۳۶ سال حرفی برای گفتن دارند یا از در و دیوار این کشور نشانه های رشد اجتماعی می بارد یا می توانند از ساختار سیاسی خود حرفی بزنند؟

 

وی گفت: این گروه  که یک اقیلیت بسیار کوچکی هستند با غیرت سازی است که هویت پیدا می کنند چون حیات ایدئولوژیک خود را در آمریکا ستیزی می داند.

 

زیبا کلام در وقت آخر خود در مورد پرونده هسته ای ایران بیان کرد: سیاست استکبار ستیزی این افراد  تندرو و همچنین آقای احمدی نژاد بود که پرونده هسته ای ایران را از شورای حکام آژانس به سازمان ملل برد و زنجیره تحریم ها را بدنبال داشت.

 

وی در پایان با ابراز ناراحتی از حبس خانگی سران فتنه اعلام کرد: اگر این افرادی که در اینجا حضور داشتند کمی مرام معرفت داشتند به این کسانی که شش سال سکوت کرده اند هم تریبونی داده تا حرف های خود را بزنند.

 

لازم به ذکر است، این حرف زیبا کلام با اعتراض دانشجویان حاضر در سالن همراه شده و جو سالن را متشنج کرد که با توجه به پخش اذان و اعلام ریاست دانشگاه برنامه تعطیل و دانشجویان سالن را ترک کردند.

۹۴/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">