پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۷ ق.ظ

۱

قدیری ابیانه : ما باید منتظر تلاش امثال کروبی و موسوی برای نامزدی و فتنه انگیزی در انتخابات سال آینده باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل رویداد، نشست کارشناسی ایران و 1+5 در استانبول هم به پایان رسید. کارشناسان این نشست را مثبت ارزیابی کرده و می گویند ساختار آن در آینده تغییر نخواهد کرد. بنابراین روند مذاکرات سابق ادامه خواهد یافت. اما اینکه تحریم ها چه تأثیری بر روند این مذاکرات بگذارد هنوز جای کارشناسی دارد.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بود، وی که دارای دکترای مدیریت استراتژیک نیز هست در گفتگو با خبرنگار رویداد در این باره گفت: گروه 1+5 در راستای تحمیل نظرات خویش همواره در اعمال فشار تأکید خواهد کرد تا زندگی و معیشت مردم دچار سختی شود و از این طریق مردم را علیه حکومت برانگیزد. هرچقدر غرب به این نتیجه برسد که تحریم ها بر اقتصاد ایران مؤثر است و وضعیت معیشت مردم بدتر شده و یا وضعیت دشوار معیشتی زمینه را برای بروز فتنه و فتنه گران آماده می سازد، بر این فشارها خواهد افزود چرا که به تأثیر آن امیدوار خواهد شد. مگر اینکه برای آنان مشخص شود که این تحریم ها اثر دلخواه آنان را ندارد.

وی افزود: اگر آنان مشاهده کنند که تحریم ها اثری ندارد و یا مردم فشارهای اقتصادی را تحمل کرده و موجب مخالفت با حاکمیت نمی شود و بلکه دشمنی مردم با استکبار جهانی تشدید شده و مردم متحدتر و همسو با نظام با استکبار مبارزه می کنند و یا تحریم ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و بر کار و تلاش خویش می افزایند و همچنین از اسراف پرهیز می کنند و با تحریم کالای خارجی و تقویت تولید ملی و تحقق شعار رهبری در سال جدید به تحریم ها پاسخ می گویند، تحریم ها را بی اثر یافته و زمینه برای حذف تحریم آماده خواهد شد.

قدیری ابیانه در ادامه خاطرنشان کرد: سودجویانی که با به نتیجه نرسیدن مذاکرات قیمت ارز را ملتهب می کنند در راستای تحقق اهداف استکبار عمل کرده و دشمن را عملاً به تشدید تحریم ها ترغیب می نمایند. بخش مهمی از افزایش قیمت ارز و گرانی ها صرفاً تأثیرپذیری از جنگ روانی استکبار و تلاش سوءاستفاده گران داخلی برای سودجویی بیشتر از این وضعیت است. به هر حال پذیرش فشار و عقب نشینی از مواضع دشمن را به ادامه تحریم ها ترغیب خواهد کرد و ما باید نشان دهیم که ملت ما یکپارچه در مقابل زیاده خواهی استکبار خواهد ایستاد و در سخت ترین شرایط نیز از حقوق خویش دفاع خواهد کرد. کما اینکه در جنگ هشت ساله آن را به اثبات رساندیم.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: با توجه به انتخاباتی که سال آینده در پیش داریم، دشمن امیدوار است بتواند در جریان انتخابات فتنه جدیدی راه بیاندازد و آنان را در جریان انتخابات فعال و تقویت کند. لذا به تحریم های خویش ادامه خواهد داد. بنابراین یکی از اهداف استکبار از تحریم ها به قدرت رساندن عوامل مستقیم و غیر مستقیم خویش در انتخابات ایران است و بر همین اساس بنده معتقدم که مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید چون مسئله آنها اصولاً نگرانی از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران نیست زیرا به خوبی واقفند که ایران به دنبال این موضوع نیست.

وی در ادامه افزود: ما باید منتظر تلاش امثال کروبی و موسوی برای نامزدی و فتنه انگیزی در انتخابات سال آینده باشیم. البته این توطئه ها شکست خواهد خورد و فتنه انگیزی ها هم به نتیجه نخواهد رسید و در نهایت نظام بیش از پیش تقویت خواهد شد . استکبار روز به روز ضعیف تر می شود و ایران در رأس جهان اسلام روز به روز قوی تر. تلاش برای تحقق شعارهای سال های مختلف مقام معظم رهبری، کلید پیشرفت روزافزون کشور و شکست توطئه های دشمن خواهد شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در پاسخ به این سوال که اگر روند مذاکرات مثبت نبود چه می شد گفت: اگر مذاکرات ادامه پیدا نکند، یعنی دو طرف روند آن را مثبت ارزیابی نکنند، آن گاه قیمت های جهانی نفت افزایش پیدا خواهد کرد لذا اگر مذاکرات مثبت نباشد طوری جلوه می یابد که گویی در حال پیشرفت است. مهم ترین نگرانی ما نباید توطئه های استکبار باشد چون با یکپارچگی و اتحاد و پیروی از رهبری بر آن فائق خواهیم آمد. ما باید مراقب سودجویان و عوامل داخلی استکبار و فتنه گران باشیم که همواره در رقابت بین ایران و استکبار در بازی سرنوشت، توپ را به دشمن پاس داده اند.

۹۱/۰۴/۱۹

نظرات  (۱)

۱۹ تیر ۹۱ ، ۱۸:۴۰ علی ارانی
باسلام خدمت اقای قدیری ابیانه عزیز و عذرخواهی به دلیل تعصبی رای دادن همشهریانم به اقای منصوری(واقعا شرمندم) یه سوال داشتم:در سایتی به نقل از شما خواندم که گفته بودید دولت باید ارز را تک نرخی کند.ایا تک نرخی کردن ارز باعت ضربه به تولید ملی نخواهد شد؟
پاسخ:
با سلام. مردم حق دارند به هر یک از نامزدها که مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفته اند رای دهند. و البته در مقابل خدا برای رایی که داده اند مسئولند. اگر نامزدی را اصلح دانستند و رای دادند ان شاء الله اجرشان نزد خداوند متعال محفوظ است.
و اما دو نرخی بودن یک رانت شدید ایجاد می کند و این رانت فساد آور است و منشاء بسیاری از مفاسد خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">