پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه: با حرف و شعار نمی‌توان مردم را کتابخوان کرد/ کودکان را با خاطره‌نویسی نویسنده کنیمقدیری ابیانه: با حرف و شعار نمی‌توان مردم را کتابخوان کرد/ کودکان را با خاطره‌نویسی نویسنده کنیم.

 محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و نویسنده گفت: کتابخوان کردن مردم، نیازمند اقدامی عملی است و با حرف و شعار نمی‌توان به این مهم دست یافت.
محمدحسن قدیری ابیانه، نویسنده کتاب «نیمه پنهان مسیحیت» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: وضعیت انتشار کتاب، نسبت به گذشته، بهتر شده است اما ایران دچار معضل «سرانه پایین مطالعه» است که  با شعار و حرف حل نمی‌شود بلکه نیازمند اصلاح عملی است.

وی با بیان خاطرات خود درباره اهتمام به امر کتابخوانی در کشوری مانند «استرالیا» گفت: وزارت علوم کشور استرالیا اجازه تحصیل در چند رشته مانند انرژی اتمی و  کتابداری را به ایرانی‌ها نمی‌دهند و در کتابخانه‌های آنها در حدود چهارصد کتابدار با مدرک دکترای کتابداری به کار مشغول هستند.

قدیری ابیانه با اشاره به اهمیت رشته کتابداری و آرشیو گفت: آرشیو حافظه یک کشور محسوب می‌شود که می‌تواند آن کشور را در مدیریت‌های جهانی راهنمایی کند. کشور بدون آرشیو، مانند فرد دارای بیماری آلزایمر است.
وی به لزوم کتاب‌نویسی در بین جوانان پرداخت و گفت: تحقق این امر در گرو این است که جوانان را از کودکی با «خاطره‌نویسی» آشنا کنیم تا در آینده افرادی نویسنده و کتابخوان بار بیایند.

 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴

۹۴/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">