پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۶ ب.ظ

۰

گروه سیاسییک شنبه 22 آذر 1394: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ورود نظامی عربستان و استفاده آل سعود از سلاح برای مقابله با جریان‌های انقلابی گفت: با اقداماتی که حاکمان جدید عربستان انجام می‌دهند، ریشه آل سعود از عربستان زودتر برچیده خواهد شد.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا(، با اشاره به اوضاع جهان اسلام طی سال‌های گذشته اظهار کرد: جهان اسلام به شدت در حال تحول است و این تحول ناشی از بیداری اسلامی است که به سمت تشکیل تمدن بزرگ اسلامی پیش می‌رود و طبیعتاً در مقابل آن مقاومت صورت خواهد گرفت اما این مبارزه علی‌رغم فراز و فرودهایی که دارد، مسیر خود را در سختی‌ها ادامه خواهد داد.

وی افزود: این تحول در جهان اسلام در حالی‌است که تحول دیگری در جهان در حال شکل‌گیری است که بر اساس آن جهان تک‌قطبی به سمت جهان چندقطبی در حال حرکت است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که باید تلاش کنیم با امنیت و اقتدار و به درستی از این پیچ عبور کنیم که در این صورت خواهیم توانست از این تحول به نفع خود در جهان اسلام استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی عربستان گفت: آل سعود که قبلاً صدها میلیارد دلار علیه تشیع و برای ترویج وهابیت هزینه کرده بود، امروز موقعیت خود را در جهان اسلام به‌ویژه در میان اهل تسنن از دست داده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه داد: وقتی مردم مصر و تونس و یمن و بحرین و سایر کشورهای اسلامی به دنبال انقلاب بودند، شاهد بودیم که عربستان با دلارها و توطئه‌های خود تلاش کرد که انقلاب‌ها را به شکست بکشاند و با خواست ملت‌ها مقابله کند؛ این تقابل، تنفر از آل سعود را در بین ملت‌ها ایجاد کرده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه امروز آل سعود بین مسلمانان به ویژه اهل تسنن منفور است، اظهار کرد: اینکه در یمن در کنار شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، شعار «لعن بر آل سعود» داده می‌شود، نشانه‌ای از گسترش نفرت از آل سعود در میان مسلمانان است.

وی با اشاره به ورود نظامی عربستان و استفاده آل سعود از سلاح برای مقابله با جریان‌های انقلابی گفت: این مسئله نشان می‌دهد که عربستان نفوذ کلام و اعتبار خود را از دست داده و ناچار است به عرصه نظامی وارد و مرتکب جنایت جنگی شود.

قدیری ابیانه گفت: من فکر می‌کنم آینده روشنی در مقابل انقلاب اسلامی و مؤمنان وجود دارد و ما شاهد شکست‌های بیشتری برای آل سعود خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این نظام عصر دایناسوری که در عربستان حاکم است کشش ندارد و الان به زور پول و اسلحه خود را حفظ کرده است و به محض اینکه کوچک‌ترین بحران مالی در این کشور ایجاد شود، شاهد تحولات و تحرکاتی در عربستان خواهیم بود.

قدیری ابیانه در مورد اشتباهات مکرر عربستان در اعلام مواضع خود به ویژه در هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی و مقابله با جبهه مقاومت گفت: پادشاه عربستان دچار آلزایمر است و حتی در یکی از سخنرانی‌هایش به ریشه یهودی آل‌سعود هم اشاره می‌کند؛ در حالی که این جزو سری‌ترین مسائل این کشور است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی فرزند جوان پادشاه سعودی روابط و تعاملات را در دست دارد و خام بودن او باعث شده که دست عربستان برای ملت‌ها رو شود وگرنه در دولت قبلی دشمنی با جریان مقاومت به ویژه ایران وجود داشت در حالی‌که آنها سیاستمدارانه عمل می‌کردند و اینها ناشیانه پرده‌ها را کنار زده‌اند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه حماقت‌های سران آل سعود به زیان آنها تمام خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد با اقداماتی که حاکمان جدید عربستان انجام می‌دهند، ریشه آل سعود از عربستان زودتر برچیده خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه گفت: هرچند داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق توسط آمریکا، انگلیس و اسرائیل ایجاد شده‌اند اما ملت‌ها به مقابله با آنها پرداخته‌اند و ما شاهد شکست‌های پی‌در‌پی این گروه‌ها هستیم که منجر به شکست غرب در منطقه خواهد شد.

قدیری ابیانه در مورد ورود روسیه به درگیری‌های منطقه و حمایت از جبهه مقاومت گفت: البته روسیه همواره منافع خود را در نظر گرفته بوده  و می‌گیرد و خواهد گرفت اما در مقطع فعلی با دولت سوریه بر علیه تروریست‌ها همراه شده و ما به این همراهی خوش‌آمد می‌گوییم.

وی با بیان اینکه ضمانتی برای ادامه این همراهی وجود ندارد، اظهار کرد: مردم سوریه مقاومت خود را ادامه خواهند داد و ادامه مقاومت در برابر تروریست‌‌ها برای حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه موکول به حمایت قدرت‌ها و کشورها نبوده است؛ اما روسیه در حال حاضر موضع خوبی گرفته و در حال بمباران تروریست‌ها و مواضع آنهاست.

قدیری ابیانه به ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش و بمباران مواضع آنها پرداخت و گفت: ایالات متحده نیز این ادعا را مطرح کرده اما قرائن نشان می‌دهد که برعکس عمل می‌کند؛ به عنوان مثال چندی پیش در عراق یک گروه از سران داعش مورد حمله موشک‌های آمریکایی قرار گرفت که معلوم شد اینها در پی کودتا علیه البغدادی بودند؛ بنابراین آمریکایی‌ها برای حفظ البغدادی که مأمور خودشان است آنها را از بین برده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: برخی معتقد بودند که باید ما با آمریکا در مبارزه با داعش هم‌پیمان شویم؛ در حالی‌که این ناشی از عدم شناخت دقیق از آمریکاست؛ اگر فرض کنیم آمریکایی‌ها موقعیت نیروها و مواضع ما را بشناسند، ابتدا مراکز ما را بمباران خواهند کرد، البته خواهند گفت این اقدام به صورت اشتباهی رخ داده است کمااینکه تاکنون جنایت‌های زیادی از این دست انجام داده‌اند و آن را به اشتباه نسبت داده‌اند.

محمود قره‌داغی

http://www.iqna.ir/fa/print/3462343

۹۴/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">