پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶ ب.ظ

۰

با توجه به موقعیت مصر در منطقه،تحول در این کشور به معنی تحول در کل جهان عرب می باشد.

سرویس سیاسی رویداد، در خصوص آخرین تحولات مصر و سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور گفتگویی با دکتر قدیری ابیانه انجام دادیم.

مشروح سخنان ایشان به شرح زیر است:

تحول در این کشور به معنی تحول در کل جهان عرب

نیمی از کل جمعیت اعراب جهان در مصر زندگی می کنند،مصر مهمترین کشور عربی است و با جمعیت حدود 85 میلیون نفری در یکی از نقاط استراتژیک جهان، مسلط بر کانال استراتژیک سوئز ،به عنوان هالیود جهان عرب و مرکز رسانه های عربی به شمار می رود .

دانشگاه الازهر در مصر مهمترین مرکز دینی اهل سنت و تربیت کننده عمده علمای جهان اهل سنت است و تحول در این کشور به معنی تحول در کل جهان عرب می باشد.

از این جهت سقوط مبارک و به حکومت رسیدن مرسی نقطه عطفی در کل کشورهای عربی و نیز جهان اسلام است. به همین لحاظ حکومت های مرتجع کشورهای عربی، آمریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را برای ممانعت از حاکمیت اسلام در مصر بکار بسته اند و بکار خواهند بست.

ممانعت از تبدیل مصر به یک نظام اسلامی و ضد صهیونیستی

آمریکا نیز در راس استکبار غرب و به عنوان حامی منافع رژیم صهیونیستی بیشترین دخالت ها را در امور مصر انجام داده است، کما اینکه آمریکا همه تلاش خویش را برای حفظ مبارک به کار بست، اقدام برای انحلال پارلمان منتخب و محدود کردن اختیارات به ریاست جمهوری و در قدرت نگه داشتن شورای نظامی و نظامیان بدون هماهنگی با آمریکا انجام نشده است.

و اینک که علی رغم صدها میلیون دلار هزینه از سوی آمریکا و میلیاردها دلار هزینه از سوی مرتجعین عرب، مرسی و جریان اسلام گرایان به قدرت رسیده است،سعی در مهار او و ممانعت از تبدیل مصر به یک نظام اسلامی و ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی دارند.

اما با توجه به شکست در انتخابات و پیروزی مرسی به ناچار از در تطمیع در آمدند و قطعاً سفارت آمریکا در مصر به عنوان مرکز جاسوسی و توطئه علیه ملت مصر و حکومت منتخب عمل خواهد کرد.

ارسال هزاران سری از اسناد لانه جاسوس به مصر

مطابق با اسناد لانه جاسوسی چنین نقشی را سفارت آمریکا در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

مناسب است اسناد لانه جاسوسی و بخصوص ترجمه عربی آن برای مصری ها ارسال شود تا آن ها به نقش و عملکرد سفارت آمریکا در کشور خویش پی ببرند و بتوانند بهتر با این توطئه ها مقابله کنند. ارسال هزاران سری از اسناد لانه جاسوس به مصر برای دانشگاه ها و مراکز سیاست توصیه می گردد.

شورای نظامی عینا دستورات آمریکا را اجرا می کند

دکتر قدیری ابیانه در خصوص دیدار اخیر کلینتون با ژنرال طنطاوی در مصر بیان کردند: مطابق با اسناد لانه جاسوسی، سیاست اصلی مقامات آمریکایی با آنچه در رسانه ها منعکس می سازند تفاوت دارد. خانم کلینتون هر چند با لحن ظاهرا آمرانه و دور از شئونات دیپلماتیک برای ارتش مصر تعیین تکلیف می کند اما در ملاقات های خصوصی و محرمانه از آن ها می خواهند که در مقابل ملت مصر بایستند و اجازه ندهند مردم در مصر به حاکمیت برسند و شورای نظامی نیز عینا دستورات آمریکا را اجرا می کند.

در حقیقت این مردم مصر هستند که باید تعیین کنند چه کسانی در مصر حکومت کنند و هر گروهی را که اکثریت مردم مصر اراده کنند حکومت را به دست گیرد، بنابراین موضع شورای نظامی مصر مبنی بر ممانعت از حاکمیت یک گروه بر مصر در حقیقت به معنای ممانعت حاکمیت مردم در مصر است.

شورای نظامی باید توضیح دهد چگونه اجازه می داد یک نفر بر مصر حکومت کند اما با حکومت گروه یا گروه های مورد حمایت مردم مخالفت می کند و اصولا نظامیان که منسوب به مبارک هستند وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور را در برابر بیگانگان بر عهده دارند خود را در موقعیتی برتر از ملت مصر می پندارند.

اگر شورای نظامی توانایی داشت، مانع سقوط مبارک می شد و اگر مردم مصر همواره بیدار و در صحنه باشند شورای نظامی ناچار به عقب نشینی های بیشتری خواهد شد.

۹۱/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">