پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ق.ظ

۰

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: سعودی‌ها تلاش می‌کنند دولت پاکستان را نیز به خدمت بگیرند، اما غافل از این که هرچند دولت پاکستان نیازهای مالی دارد، اما اهمیت این کشور بسیار بالاتر از عربستان است.

محمد حسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، درباره سفرهای اخیر وزیر امور خارجه و وزیر دفاع عربستان به پاکستان اظهار کرد: عربستانی‌ها با اتکا به درآمدهای نفتی رو به کاهش خود، بر این باورند که می‌توانند دولت‌ها و مردم سایر کشورها را به خدمت بگیرند.

او با بیان این که تلاش‌ عربستان برای دولت فقیری مانند سودان جواب داده است، افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند دولت پاکستان را نیز به خدمت بگیرند اما غافل از این که هرچند دولت پاکستان نیازهای مالی دارد، اما اهمیت این کشور بسیار بالاتر از عربستان است.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با عنوان این که در گذشته نیز سعودی‌ها نتوانستند پاکستان را درگیر جنگ یمن کنند، خاطرنشان کرد: عربستانی‌ها به دنبال یارگیری هستند زیرا به شدت احساس ضعف می‌کنند. اصولا حرکاتی که عربستان انجام می‌دهد مانند بمباران‌های مکرر و مستمر یمن، دخالت در بحرین، پشتیبانی از داعش و سایر گروه‌های تروریستی و نیز حمایت از گروه‌های تروریستی در ایران، احساس ضعف شدید در خود و ناامیدی از آینده‌ی رژیم خود است.

وی با بیان این که آل سعود در باتلاق خباثت‌های خویش گرفتار شده است، گفت: عربستان هرچه بیش‌تر دست و پا می‌زند بیش‌تر در باتلاق فرو می‌رود و نه خودش آینده‌ای برای خویش متصور است و نه سایر کشورها امیدی به تداوم حکومتشان دارند.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: پاکستان نیز آینده‌ای برای آل سعود نمی‌بینند و طبیعتا خود را درگیر مسائل دردسر ساز نمی‌کند. امروز موضوع این نیست که کشوری بخواهد به عربستان تعرض کند و آن را به خطر بیاندازد، بلکه خود عربستان است که با حماقت‌ها و جنایت‌هایش موقعیت خود را به خطر انداخته است. لذا پاکستان که خود مشکل رقابت شدیدی با هندوستان در مرزهایش دارد، مایل نیست در اموری دیگر خود را درگیر کند. اگر دولت پاکستان بخواهد بازیچه‌ی دست عربستان شود دچار بحران‌های شدید داخلی خواهد شد. 

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 

۹۴/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">