پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ق.ظ

۱

دکتر قدیری ابیانه: انقلاب اسلامی به عنوان تنها انقلاب دینی دوران معاصر، واجد ویژگی هایی منحصر به فرد است و همین خصیصه‌های استثنایی آن تحیر بسیاری از متفکران و اندیشمندان جهان و به خصوص غرب را برانگیخته است. انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ به وقوع پیوست که اندیشه لیبرال سرمایه داری با شکست دادن و به حاشیه راندن رقبای خود در عصر مدرنیته همچون نازیسم، فاشیسم و در رقابتی نفس‌گیر با ایدئولوژی مارکسیسم، خود را برای سروری و فرمانروایی مطلق بر جهان آماده می‌کرد.
پایگاه بصیرت / گفتگو با دکتر قدیری ابیانه

دکتر قدیری ابیانه در این باره اظهار داشتند: انقلاب اسلامی به عنوان تنها انقلاب دینی دوران معاصر، واجد ویژگی هایی منحصر به فرد است و همین خصیصه‌های استثنایی آن تحیر بسیاری از متفکران و اندیشمندان جهان و به خصوص غرب را برانگیخته است. انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ به وقوع پیوست که اندیشه لیبرال سرمایه داری با شکست دادن و به حاشیه راندن رقبای خود در عصر مدرنیته همچون نازیسم، فاشیسم و در رقابتی نفس‌گیر با ایدئولوژی مارکسیسم، خود را برای سروری و فرمانروایی مطلق بر جهان آماده می‌کرد. انقلاب اسلامی در چنین شرایطی با به چالش کشیدن اندیشه مادی و ضددینی غرب پا به عرصه نهاد و به عنوان تنها انقلاب دینی بر پایه دعوت انسان‌ها به راه انبیاء و پیروی از آموزه‌های الهی آنان بنا نهاده شد.گروه سیاسی / بهار انقلاب اسلامی در حالی از راه رسیده که علی رغم فتنه ها و توطئه ها و فراز و نشیبهایی که تاکنون بر سر راهش سر برآورده، به فضل الهی انقلاب دهه چهارم عمر با برکت خود را نیز با موفقیت در حال سپری کردن است. در این میان شناخت رمز ماندگاری انقلاب، مولفه‌ای است که رمز تداوم آن نیز خواهد بود. در این باب با آقای دکتر محمدحسن قدیری ابیانه عضو نظام مهندسی، مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام و سفیرسابق در مکزیک و استرالیا به گفتگو نشسته ایم.

وی افزود: با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی، حرکت بالنده و پیش رونده آن و ناکامی و ناتوانی نظام سلطه از طراحی‌ها، فشارها و توطئه‌ها علیه آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، آنان را دچار نوعی سردرگمی در تحلیل کرده است، به گونه ای که با مشاهده وضعیت کنونی جامعه ایران دچار سوء فهم در تحلیل می‌شوند.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به عوامل ماندگاری انقلاب بیان کرد: هدایت‌های انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) و پس از ایشان توسط رهبر معظم انقلاب بر اساس رهنمودهای قرآن، برقراری نظام اسلامی با هدف پیاده‌سازی اسلام در حکومت اسلامی، مشارکت مردم در امور و حمایت آنان از ولایت فقیه در عرصه‌های مختلف نه تنها عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است، بلکه موجب پیشرفت همه‌جانبه در عرصه‌های گوناگون علی‌رغم همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و جنگ تحمیلی هشت ساله می‌باشد.

هدایت‌های انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) و پس از ایشان توسط رهبر معظم انقلاب بر اساس رهنمودهای قرآن، برقراری نظام اسلامی با هدف پیاده‌سازی اسلام در حکومت اسلامی، مشارکت مردم در امور و حمایت آنان از ولایت فقیه در عرصه‌های مختلف نه تنها عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است، بلکه موجب پیشرفت همه‌جانبه در عرصه‌های گوناگون علی‌رغم همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و جنگ تحمیلی هشت ساله می‌باشد.

وی افزود: اگر نظام اسلامی ایران یک نظام ولایی نبود، رهبری نظام بر عهده حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نبود، همچنین اگر هدایت‌های عالمانه و مبتنی بر قرآن رهبری نظام نبود، قطعا دستاوردهای موجود حاصل نمی‌شد. در عین حال اگر رهبری این نظام با امام معصوم هم بود اما مردم به وظایف خود عمل نمی‌کردند، باز هم حکومت پایدار نمی‌بود، کما اینکه حکومت امام علی(ع) به دلیل عدم مشارکت مردم پایدار نماند و نهج البلاغه شاهدی بر این مدعاست که از گلایه امام علی (ع) از مردم زمان خودش بسیار فراوان آمده است. همچنین یکی از عمده ترین دلایل اینکه بقیه ائمه اطهار علیهم السلام نتوانستند حکومت تشکیل دهند عدم همراهی امت بوده است.

دکتر قدیری ابیانه در ادامه گفت: بنابراین شکل‌گیری ساختار حکومتی مبتنی بر اسلام و ولایت، نقش داعیانه رهبری نظام هم در زمان امام راحل و هم در زمان رهبر معظم انقلاب و نیز مشارکت مردم در امور و حمایت آنان از رهبری و نظام، عامل ماندگاری نظام و بلکه موجب بیداری اسلامی در دنیا شد، به نحوی که امروزه جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک قدرت منطقه‌ای بلکه یک قدرت تاثیرگزار در معادلات جهانی محسوب می‌شود.

وی افزود: پایبندی مسئولان به اسلام، تلاش صادقانه آنان، مشارکت مردم در امور و حمایت همگان از ولایت فقیه برای ادامه امن کشور در مسیر صحیح خود امری ضروری است همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام عنوان کرد: ما هم‌اکنون در یک پیچ تاریخی بسیار حساس قرار داریم، نظم تک‌قطبی جهان در حال تغییر شکل به نظم جهان چند قطبی است و بیداری اسلامی به رهبریت ایران می‌رود تا قطب وجود اسلامی را شکل دهد، معمولا در برهه‌های تغییر نظم جهانی بیشترین جنگ‌ها صورت می‌گیرد در این برهه خطرات و فرصت‌های عظیمی نهفته است، حرکت کشور در همه ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه همگان است تا بتوان ضمن عبور امن از این پیچ تاریخی، فرصت‌های عظیم آن را نصیب خود و موقعیت خویش را در جهان تقویت کرد.

وی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح سبک فرهنگی و اجتماعی زندگی، تلاش همگانی برای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در این برهه از اهمیت خاصی برخوردار است. اعتماد به خدا و عدم اعتماد به کدخدا می‌تواند ما را از رفتن به بیراهه مصون نماید.

دکتر قدیری ابیانه اضافه کرد: برخی در داخل به اشتباه بر این گزاره تاکید دارند که با تثبیت روزافزون جایگاه کشورمان در عرصه‌های جهانی، دوران انقلابی‌گری به پایان رسیده است. این در حالی است که با توجه به تحولات جهانی، تغییر ساختار روابط بین‌الملل و بیداری اسلامی از یک سو و شکست کمونیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر، انقلاب و انقلابی‌گری ایران وارد عرصه جدید و مهمی شده است. بیش از سه دهه پیش، ما خواستار بیداری کشورهای دیگر بودیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن، جزء بیدارترین ملت‌های جهان هستند احساس خطر غرب از گسترش انقلاب اسلامی در جهان و تلاش برای ایران‌هراسی، مؤید تاثیرگذاری این پدیده مبارک و پویا است زیرا در غیر این‌صورت نیازی به تحریف احساس نمی‌کردند.

تمام تلاشی که در این چند سال دشمنان برای مهار انقلاب به کار بردند نقش بر آب شده است و نه تنها بیداری اسلامی بسیاری از کشورهای اسلامی را دربرگرفته، بلکه زمینه برای بیداری در کشورهای غیراسلامی نیز فراهم شده است

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که بر امواج تفکر، قلب‌ها را به خود معطوف کرده و جان‌ها را جلا بخشیده است. زمانی می‌گفتیم ملت‌ها باید بیدار شوند، اما آیا بیدارتر از ملت بحرین! بیدارتر از ملت یمن! بیدارتر از ملت عراق و سوریه و بیدارتر از حزب‌ا... لبنان ممکن است؟!»

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام مطرح کرد: «تمام تلاشی که در این چند سال دشمنان برای مهار انقلاب به کار بردند نقش بر آب شده است و نه تنها بیداری اسلامی بسیاری از کشورهای اسلامی را دربرگرفته، بلکه زمینه برای بیداری در کشورهای غیراسلامی نیز فراهم شده است.»

وی افزود: امروز با مشهود شدن شکست کمونیسم و لیبرالیسم خلائی در جهان غیراسلامی ایجاد شده است که مکاتب غیراسلامی پاسخگوی آن نیست و تمام تلاش غرب برای تحریف اسلام و انقلاب اسلامی و برای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی به این دلیل است که ملت‌های سرزمین غرب و غیراسلامی که در یافتن راه حق احساس درماندگی می‌کنند، به سمت شناخت اسلام پیش نروند.»

تهیه و تنظیم: سید محمد مشکوة الممالک

منبع: سایت بصیرت

۹۴/۱۱/۲۲

نظرات  (۱)

۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۱ مدیر وبلاگ
سلام
دکتر قدیری از خداوند متعال آرزومندم که مردم متدین منطقه کاشان بخصوص مردم شهرمان نیاسر شمارا به عنوان نماینده خودشان به مجلس بفرستند انشاالله
کانون فرهنگی مسجد صادقیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">