پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ق.ظ

۳

راهکار رسانه ای برای استان شدن کاشان

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ق.ظ

در گذشته کاشان از ویژگی های بالایی برخوردار بود و به همین لحاظ نیز مبحث استان شدن کاشان در سال 1343 در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته و تصویب شده بود. گام های آخر اداری استان شدن کاشان در حال انجام بود که شهید شمس آبادی در تاریخ  21 فروردین 1344 اقدام به ترور محمدرضا شاه می کند که ناموفق بود و خود او به شهادت می رسد.

به دنبال این ترور به دلیل کاشانی بودن شهید شمس آبادی استان شدن کاشان منتفی و از دستور کار دولت خارج گردید. از طرف دیگر استان اصفهان هم برای جلوگیری از خواسته مردم برای استان شدن کاشان و تجزیه استان اصفهان به تجزیه کاشان پرداخت.

متأسفانه مردم کاشان برای انجام بسیاری از امور خود ناچار به سفرهای مکرر به اصفهان بوده و وقتشان تلف و فرصت های زیادی را از دست می دهند. چه کاشان استان شود و چه نشود باید این مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود هرچند حق کاشان است که استان شود.

برای استان شدن کاشان در کنار راهکارهای حقوقی نیاز به یک کار رسانه ای است و تأکید بر اینکه اگر قبل از انقلاب اقدام انقلابی شهید شمس آبادی در ترور شاه موجب امتناع از استان شدن کاشان گردید و مردم این منطقه جریمه شدند بعد ازانقلاب باید این ظلم برطرف شده و مردم شاهد دریافت جایزه این اقدام انقلابی باشند و این جایزه که البته حق این منطقه است همان استان شدن کاشان است.

دکتر قدیری ابیانه هم به دلیل تحصیلات و تجربه و هم توان بالای رسانه ای و چهره ملی بودن، بهتر از دیگران می تواند موضوع استان شدن کاشان را دنبال نماید و حق منطقه را ادا کرده مردم را به تحقق آرزوی دیرینه استان شدن کاشان نزدیک کند.

راهکار حقوقی استان شدن کاشان

  1.      آیا از چرایی قرارگرفتن کاشان در لیست استان دوم کشور بر اساس قانون تقسیمات کشوری مصوب سال 1316 خورشیدی اطلاع دارید؟
  2.      چرایی انتزاع شهرستان کاشان از استان مرکزی (اراک) و الحاق به استان اصفهان در پایان رژیم منحوس پهلوی چه بود؟
  3.      بر اساس قوانین و مقررات فعلی، چگونگی و شرایط تشکیل استان جدید کدامند؟
  4. .     وظایف قانونی نماینده منتخب مردم حوزه های انتخابیه کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برای استان شدن چیست؟
  5.      راهکارهای قانونی برای بسترسازی از طریق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی کدامند؟

پاسخ سوالات فوق را در یادداشت دکتر محمدحسن قدیری ابیانه (http://ghadiri.ir/post/4816) با عنوان «موانع، الزامات و راهکارهای قانونی "استان شدن کاشان"»  در سایت دکتر قدیری ابیانه (WWW.GHADIRI.IR) و در کانال تلگرام وی (@GHADIRIABYANEH984) بخوانید.

۹۴/۱۱/۲۹

نظرات  (۳)

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۳۵ عاشق رهبری
سلام برنامه های تبلیغاتی ومکان سخنرانی ستادتون رااعلام فرماییدمنتظریم این دوره کم کارشدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
درود بر دکتر قدیری ابیانه
سلام اقای دکتر اگر وقتتان اجازه داد به مساجد امام حسن (ع)وامام رضا (ع)در بلوار شهیدچمران که دوره های قبل تشریف اوردید این دوره هم تشریف بیاورید.منتظریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">