پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۳۱ ب.ظ

۰

پیشنهاد تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران
انتخاب خبر: مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی جاری و مقابله با توطئه های اقتصادی خارجی است.
محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: تحقق خواسته های مردم در زمینه پیشرفت های اقتصادی، مبارزه با تورم و گرانی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید، کاهش وابستگی به خارج، توسعه صادرات، بهبود وضعیت مردم همگی در گرو اقدام و عمل آحاد مسئولین و مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
این دکترای مدیریت استراتژیک در ادامه با بیان اینکه مرم باید از مسئولین، پیگیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشند، تأکید کرد: اما مطالبه گری مردم کافی نیست و خود ملت نیز باید نقش خود را ایفا نمایند.
این دیپلمات پیشین ایران اشاره کرد: مشارکت مردم یک اصل است و در طول انقلاب هر جا که مردم مشارکت کردند موفقیت حاصل شد، همانطور که پیروزی انقلاب و موفقیت در جنگ هم بدون مشارکت مردم ممکن نبود.
قدیری ابیانه عنوان کرد: هر ایرانی ضمن مطالبه گری از دولت مبنی بر اینکه دولت چه اقداماتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی صورت داده است باید از خود این سؤال را بپرسد که نقش هر ایرانی و اقدام و عملی را که هر ایرانی باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد چیست؛ به معنای دیگر، هیچکس نباید اقدام و عمل خویش را در تحقق این مهم نادیده بگیرد.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دولت است و نیاز است برای تحقق این کار، قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و امور به نحو مطلوبی فرماندهی شود، زیرا ملت و کشور اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار داشته و دشمن تلاش می کند از طریق اقتصادی به کشور ضربه بزند.
وی ضمن انتقاد از ایجاد امیدهای کاذب در خصوص انجام توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها تصریح کرد: اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 که در آن عنوان شد که چرخ های سانترفیوژها بچرخد به شرطی که چرخ کارخانه ها بچرخد باعث شد تا دولتمردان آمریکا تحریم ها علیه کشورمان را بیشتر کنند و اکنون باید زحمتی دو چندان کشید تا این تصور را در ذهن دشمن از بین برد.
این کارشناس عالی امور استراتژیک تأکید کرد: اینکه دولت تصور کند از طریق توسعه روابط خارجی می تواند مشکلات را برطرف نماید، تصور غلطی است و کشور را به بیراهه می برد.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه این رویکرد دولتی از ابتدا تصور غلطی بود، ادامه داد: تلاش برای رفع تحریم ها و گسترش روابط با سایر کشورها امری مطلوب است، اما به شرطی که در جهت منافع ملی باشد نه اینکه باعث مصرف زدگی بخاطر واردات کالاهای مصرفی شود.
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی باید تلاش گسترده ای صورت گیرد تا مردم به نقش خود در توسعه اقتصادی کشور واقف شوند، تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ کار در کشور ایران بسیار ضعیف است، به نحوی که ساعات مفید کاری در کشورمان جزو پایین ترین ها در دنیا است و میزان تعطیلات مناسبتی کشور نیز جزو بالاترین ها در دنیا است، از نظر تنبلی اجتماعی هم ایران بعد از اعراب، مقام جهانی را به خود اختصاص داده است.
سفیر سابق کشورمان در استرالیا و مکزیک تأکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی امروز ایران، تجمل گرایی چه در دستگاه های دولتی و حکومتی و چه در بسیاری از طبقات ثروتمند کشور بیداد می کند و این در صورتی است که اقتصاد کشور امروز با مشکلات عدیده ای رو به رو است و در این شرایط، سرمایه های زیادی برای گردشگری به خارج از کشور هزینه می گردد، که همه این موارد نشان می دهد کشور، نیازمند یک تحول فرهنگی در درون خود می باشد.
وی ضمن انتقاد از رسانه ها عنوان داشت: رسانه ها بجای اصلاح فرهنگ عمومی مبنی بر تلاش جمعی ملت در کار و عمل در راستای اعتلای اقتصادی کشور و پیشرفت ایران به فرهنگ غلط "تکیه بر بیگانگان" دامن می زنند، این در حالی است که امام علی علیه السلام می فرماید: بهترین تفریح کار است، پس باید آن را با باور عمومی که معتقد استبهترین کار، تفریح است جایگزین کرد.
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه در آمریکا تعطیلات مناسبتی ٧ روز و در انگلستان ٨ روز و در آلمان و فرانسه ١٠ روز است، تصریح کرد: در ایران صرفاً تعطیلات نوروز دو برابر تعطیلات مناسبتی این کشورها است و در آغاز سال نو که آب و هوا مطلوب کار و تلاش و سازندگی است عملاً کشور ایران تعطیل می باشد و تولید در حداقل ممکن است و این در صورتی است که مصرف در حداکثر ممکن به سر می برد، و این خود، باعث ایجاد تورم است.
وی، رعایت انصاف و اخلاق در روابط بین دولت و مردم و نیز بین گروه ها و احزاب را یک امر ضروری خواند و اظهار داشت: دولت باید تحمل انتقادهای سازنده را داشته باشد و مردم و گروه های سیاسی و اجتماعی و رسانه ها هم باید دولت را یاری رسانند.
این کارشناس عالی امور استراتژیک تأکید کرد: البته این به معنای عدم انتقاد نسبت به عملکرد دولت نیست، بلکه طرح انتقادها به نحو سازنده باید تداوم داشته باشد و نیز از عملکرد مثبت دولتی که می تواند وجود داشته باشد باید دفاع کرد.
وی تصریح کرد: دولت و ملت و جریان های سیاسی علیرغم گرایش های متفاوت باید در تحقق اقتصاد مقاومتی و در مقابله با دشمنان حول محور ولایت متحد باشند.
محمد حسن قدیری ابیانه همچنین با اشاره به پیام نوروزی رئیس جمهور مبنی بر سردادن سرود وحدت ملی گفت: رمز وحدت، عمل به فرمایشات رهبری و سیاست های اعلام شده توسط ایشان می باشد.
گفتگو از: علیرضا دادگر حسینی

۹۵/۰۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">