پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ب.ظ

۳

سخنرانی دکتر محمدحسن قدیری ابیانه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک

 به زبان اسپانیایی در

اجلاس بین المللی زنان و  تبعیض

9 مهر 1388

مشاهده فیلم


به نام خداوند بخشنده مهربان

خدا آفریدگار همه هستی است. آدم و حوا را هم خدا آفرید. همه ما فرزندان آن دو هستیم. خدا اول آدم را آفرید و سپس حوا را آفرید. وقتی آدم را آفرید به خود گفت که خیلی خوشش نیامد. حوا را آفرید بهتر از آدم!

اجازه دهید ابتدا از زنان در ایران صحبت کنم.

4 میلیون دانشجو دانشگاهی داریم که 64 درصد آنها زن هستند. 80 درصد معلم ها زن هستند. 35 درصد اساتید دانشگاه و 30 درصد کارکنان دولت و 60 درصد دانشجویان پزشکی زن هستند

چون هم اکنون 64 درصد دانشجویان دانشگاهها زن هستند. در آینده تعداد زنان در مواضع مختلف بیشتر خواهد بود.

تبعیض و ظلم علیه زنان امر جدیدی نیست. تاریخی است. تقریبا همیشگی بوده. موضوع بسیار مهمی برای بحث است.

من می خواهم در این رابطه صحبت کنم. اما بحث من از دیدگاه یک مسلمان است. شاید تا به حال نظر یک مسلمان را به طور مستقیم در این رابطه از زبان یک مسلمان نشنیده باشید.  لذا بحث من یک مقداری متفاوت، منتقدانه و قدری تحریک آمیز خواهد بود

برای صحبت از زن باید از روابط مرد و زن نیز صحبت کرد. در اسلام روابط زناشویی که امر بد مجاز با هدف بقای نسل نیست. یک امر خوب و ضروری محسوب می گردد. یک ضرورت بیولوژیک و انسانی محسوب می گردد.

به همین دلیل پیامبر اسلام (صلوات بر او) می فرماید "ازدواج نیمی از ایمان است".

همچنین حق لذت بردن. لذا جذاب بودن از نظر سکسی و فیزیکی برای مرد و زن یک نعمت الهی محسوب می گردد. در اسلام یک ارزش است. ولی در اسلام جذابیت فیزیکی یک ارزش خلوت زناشویی است و نباید به یک ارزش اجتماعی و یا تجاری تبدیل گردد. به همین دلیل هم زنان مسلمان در خانه خود را نمی پوشانند. به همین دلیل اگر در خلوت با همسرش به سر می برند، اگر زن خود را به جذابترین حالت ممکن برای شوهرش درآورد و مرد با جذاب ترین حالت ممکن نزد همسرش حضور یابد و تلاش کنند برای یکدیگر بیشترین لذت آفرینی را بنمایند پاداش الهی دریافت می کنند ولی وقتی از خانه خارج می شوند نباید از جنبه جذابیت فیزیکی و سکسی خارج شوند. به همین خاطر وقتی از خانه خارج می شوند خود را می پوشانند.

نه مرد و نه زن بر اساس اسلام حق ندارند از جنبه جذابیت قیزیکی وارد روابط اجتماعی شوند. در اسلام ارزش اجتماعی یک زن به اندازه کمرش بستگی ندارد، بلکه به اندازه دانایی اش؛ به اندازه قدش بستگی ندارد بلکه به ایمانش بستگی دارد؛ به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد؛ بلکه به توانایی کار کردنش، به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی اش بستگی دارد.

ما توهین به زن تلقی می کنیم که برای فروش تلفن همراه و کالاها به نمایش اندام زنان روی بیاورند. ما توهین به زنان تلقی می کنیم اینکه اگر بخواهند جایی کار کنند باید اندام خود را به نمایش بگذارند.

اگر سکس یک ارزش اجتماعی یا تجاری باشد عامل تبعیض است. زیرا کسی که فاقد این جذابیت باشد باید خیلی از فرصت ها را از دست بدهد، یا احترام کمتر. به همین دلیل در اسلام پورنوگرافی ممنوع است.

ما تفاوت بین زن و مرد را در خلقت بشر قائلیم. نمی توان تفاوت بین آن دو را نفی کرد. زن است که می تواند مادر باشد لذا نیازهای خود را دارد. متفاوت از مردان. در خیلی از چیزها شبیه به هم هستند و در برخی چیزها با هم متفاوت هستند. زن و مرد مکمل یکدیگرند. لذا در ایران زنان اگر بخواهند می توانند تصمیم بگیرند که نیمه وقت کار کنند. مردان این حق را ندارند. برای اینکه اگر زن باشد، کودکانی دارد، و نیازهای دیگر. او می تواند خودش تصمیم بگیرد که نیمه وقت کار کند. به همین دلیل ما از حقوق برابر صحبت نمی کینم بلکه از عدالت  در حقوق صحبت می کنیم. این تفاوت ها را لحاظ می کنیم.

این تفاوت ها را لحاظ نکردن و مطلقا از برابری صحبت کردن یعنی مرد نباید مسئولیت هزینه های خانواده را بر عهده داشته باشد. د راسلام اگر جنگی ضرورت پیدا کرد وظیفه مردان است. به همین لحاظ دوره اجباری سربازی برای زنان نیست. برای مردان اجباری است. ولی اگر زنان هم بخواهند در دستگاه نظامی خدمت کنند خواست خودشان است. هیچکس نمی تواند آنها را مجبور کند.

لذا این تفاوت را به رسمیت نشناختن و حقوق خاص و متفاوت برای زن ها طلب نکردن و فقط از برابری صحبت کردن به نظر ما به نفع زنان نیست. همیشه باید این تفاوت ها را در نظر داشت.

پیامبر اسلام (صلوات بر او) می گوید: "یک ساعت عدالت بهتر از 79 سال عبادت است". این عدالت را باید در رابطه با همه اعمال کرد بخصوص با زنان و کودکان. پیامبر ما می گوید: "زنان شبیه گل هستند با آنها با خشونت رفتار نکنید".

از کودکان پسر و دختر صحبت شد [قبل از بنده]. قبل از اسلام کودکان دختر را زنده بگور می کردند. زیرا داشتن دختر ننگ بود برای خانواده محسوب می شد. پیامبر ما گفت: پسران نعمت های خداوند هستند و دختران نتیجه رحمت و بخشندگی خداوند هستند. وقتی خداوند می خواهد با یک حانواده ای خیلی رحمان و بخشنده باشد به آنها دختر می دهد. و وقتی میخواهد به آنها نعمت عطا کند به آنها پسر می دهد.

ظلم علیه زن فقط ظلم علیه زن نیست. مردی که به زنش ظلم می کند به خودش هم ظلم می کند. مرد و زن باید یک زندگی سالم با هم داشته باشند. ظلم به دیگری ظلم به خود هم هست. برای اینکه ارزشی را که در احترام به زنان باید داشته باشد از دست می دهد.

امام علی (ع) نفر دوم اسلام می گوید: کسی که ظلم را بپذیرد شریک ظالم است. یک مسلمان نه حق دارد ظلم کند و نه ظلم را بپذیرد. به نظر ما زنانی که می پذیرند که از بابت جذابیت جنسی شان در روابط اجتماعی و یا تجاری حضور یابند، شریک کسانی هستند که آنها را مورد سوء استفاده قرار می دهند.

اسلام طرفدار ارضاء جنسی در روابط زناشویی و پرهیز از تحریک جنسی در روابط اجتماعی است. وقتی تحریک جنسی وجود داشته باشد به عنوان نتیجه آن تجاوز هم وجود دارد. تجاوز. در ایران اگر در یک شهر یک میلیون نفری در طول یکسال یک تجاوز وجود داشته باشد یک فاجعه بزرگ محسوب می گردد. اگر با برخی از کشورهای غربی مقایسه شود کاملا متفاوت است.

اما در برخی از کشورها به زنان اجازه می دهند که هر طور بخواهند از خانه خارج شوند. همجنس گرایی بین مردان و بین زنان را اجازه می دهند. اما اگر یک زن نخواهد اندامش را در معرض دید عمومی قرار دهد حق ندارد. باید به نمایش بگذارد. در فرانسه اگر دانش آموزان دختر نخواهند اندامشان را به نمایش بگذارند حق رفتن به مدرسه را ندارند. اخراج می شوند. حق تحصیل ندارند، حق کار ندارند. اگر مریم مقدس امروز زندگی می کرد از این حقوق در فرانسه محروم بود.

و علی رغم آن هرگز نشنیدیم که سازمان های زنانی که بر علیه تبعیض صحبت می کنند از حقوق زنان مسلمان دفاع کنند در عدم نمایش اندامشان دفاع کنند.

از همجنس گرایی صحبت شد [قبل از من]. نمی خواهم وارد این بحث شوم. ولی با همان منطقی که روابط همجنس گرایانه را به عنوان یک رابطه بین دو فرد بالغ توجیه می کنند می توان رابطه بین محارم را نیز توجیه کرد. این دو مرد می توانند پدر و پسر باشند. یا می توانند بین پدر و دخترش باشد. یا دو بین برادر و اینگونه در ادامه در آینده اجلاسیه هایی برگزار خواهد شد با عنوان "روابط بدون تبعیض"! حتی روابط بین محارم. به نظر ما هیچیک از ادیان توحیدی آن را اجازه نمی دهند.

بعض ها از مادر طبیعت صحبت می کنند. مادر زمین. ولی ما این موضوع [همجنس گرایی] را در بین سایر مخلوقات خدا نمی بینیم. به نظر ما اینها انحرافات هستند. همچنین در ایالات متحده آمریکا مطالعات نشان داد که همجنس گرایان 25 سال کمتر از نرمال زندگی می کنند.

می خواهم به صحبت هایم پایان دهم.سوالاتی وجود دارد در رابطه با تعدد زوجات در اسلام که فرصت برای طرح آن ندارم. یک دی وی دی بیرون جلسه هست در مورد حقوق بشر و حقوق زن در اسلام

اجازه بدهید که صحبت هایم را اینگونه تمام کنم که در همه جهان حرف آخر با مردان است و فرق نمی کند در کدام کشور یا کدام مذهب؛ این مردان هستند که همیشه حرف آخر را می زنند. و آن این است: چشم همسر عزیزم. هر چه تو بگویی!

۹۵/۰۱/۰۵

نظرات  (۳)

با سلام و تشکر لذت بردم و برای شما دعا می کنم . سال پربرکتی داشته باشید. در پناه حق
سلام
احسنت
ولی
یه سوالی که هسهت :اینه که واقعا شما حرف آخرتون اونیه که اونجا گفتید ؟
بنظرم این نظر اسلام نیست !!!
پاسخ:
جمله اول و آخر شوخی و طنز بود
۰۶ فروردين ۹۵ ، ۰۳:۵۸ مصطفی نیکومنش
بسیار عالی بود، لذت بردم از سخنرانی پرمحتوا و منطبق بر اسلام که حرتعالی با کلامی دلکش و فن بیانی جسورانه با ادغامی از شیرینی کلام ارائه کردید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">