پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۲۲ ق.ظ

۰

گفت وگوی تفصیلی «خبرگزاری دانشجو» با قدیری ابیانه -1

تغییر در حکومت‌های کشورهای آمریکای لاتین از اصلی‌ترین دلایل روابط ما با آن هاست

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا طی گفت وگویی به دلایل رابطه ایران و آمریکای لاتین و پاسخ به نقدهای صورت گرفته در این مورد پرداخت.


به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در مورد رابطه ایران و آمریکای لاتین گفت: کسانی که می‌گویند با این کشورها رابطه نداشته باشیم همان‌هایی هستند که خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستند، حال آنکه فاصله ایران با هر دو این مناطق و کشورها به یک اندازه است و در ضمن قرابت فرهنگی ایران با مردم آمریکای لاتین به مراتب بیشتر از با مردم ایالات متحده است زیرا مردم آمریکای لاتین مانند ایرانی‌ها خونگرم هستند.

 سفیر سابق کشورمان در مکزیک عنوان کرد: همیشه از ابتدای انقلاب سیاست کلی نظام گسترش روابط با همه کشورها و در همه مناطق جهان بوده است اما در مورد آمریکای لایتن باید گفت که یکی از اصلی‌ترین دلایل برقراری چنین رابطه‌ای در سالهای اخیر تغییر در خود حکومت‌های کشورهای حکومت‌های لاتین بوده است. مثلاً پس از روی کارآمدن چاوز در ونزوئلا، رویکرد دو طرف به هم بیشتر شده و همگرایی بیشتری به وجود آمده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اتفاقاً اولویت ما، همیشه کشورهای همسایه بوده است اما گاهی اوقات با توجه به تغییرات صورت گرفته در همین کشورها، روابط به صورت نوسانی در می‌آمد و گاهی اوقات کمتر و گاهی بیشتر می‌شد.

قدیری ابیانه در مورد نوع تعامل ایالات متحده با کشورهای آمریکای لاتین، با اشاره به موضوع ممانعت صدور تکنولوژی به این کشورها و وابسته نگه‌داشتن آنها به خود گفت: آمریکا نفت خام خود را از این کشورها تهیه می کرد و بهتر می‌دید که از صدور صنایعی مانند پتروشیمی و فن‌آوری‌های پالایشگاهی جلوگیری کند و این در حالیست که این کشورها مشاهده کردند که ایران پس از انقلاب رشد چشم‌گیری داشته و آنها مایل هستند که از تجربیات و فن‌آوری‌های ایرانی استفاده کنند و از طرفی هم، سیاست ما برخلاف ایالات متحده، کمک به این کشورها برای تولید ثروت در آنهاست و تجربیات خود را به آنها صادر می‌کنیم و به این ترتیب معامله‌ای شکل می گیرد که ما هم از آن سود می‌بریم.

وی به شعار ایران در قبال کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها آنجا را حیات خلوت خود می‌دانند در حالیکه ما می‌گوئیم «آمریکای لاتین خانه لاتینی‌هاست».

سفیر سابق ایران در مکزیک، با توجه به اینکه مدتی رایزن فرهنگی ایران در اروپا هم بوده‌اند در پاسخ به پرسشی در مورد رشد اسلامگرایی در غرب، به خصوص در اروپا و عوامل موثر در آن و نوع تعامل کشورمان با این پدیده  چنین گفت: در مورد اینکه اروپائیان از افزایش تعداد مسلمانان نگرانند باید گفت که این افزایش تعداد مربوط به افزایش مهاجرت مسلمانان به این کشورها و نیز میزان بالای زاد و ولد در بین مسلمانان است که جمعیت خود این کشورها را تحت الشعاع قرار داده است و در مقابل نرخ رشد مردم این کشورها منفی است.

قدیری ادامه داد: اما موضوع اصلی در این مسئله این است که اگر اسلام به طور حقیقی و واقعی به این کشورها و به مردم غرب شناسانده شود، در این صورت غربی‌ها رقبت چشم‌گیری را به اسلام خواهند داشت و آنگاه ما می‌توانیم بگوییم در زمانی زودتر از آنچه آنها پیش بینی کرده‌اند، تعداد مسلمانان بر مسیحی‌ها غلبه خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به تجربیات خود در این مورد عنوان کرد: اگر ما شاهد قرآن سوزی و اهانت‌ها هستیم این به این دلیل است که حقانیت اسلام کم‌کم در نزد آنها در حال روشن شدن است و چون نمی‌توانند با حقانیت آن کنار بیایند، دست به این کارها می‌زنند.

سفیرسابق کشورمان در مکزیک در ادامه افزود: در مدتی که من در مکزیک بودم، تقریباً جلسه‌ای نبود که در آن به سخنرانی بپردازم، حقایق اسلام را بیان کنم، این حقایق را با مسیحیت مقایسه کنم و در آن جلسه کسی مسلمان نشود.

وی تصریح کرد: در حدود 300 نفر در این جلسات مسلمان شدند که تقریباً نیمی از آنها در همان جلسه اول به اسلام تشرف می‌یافتند.

قدیری ابیانه ضمن اشاره به کتابی که خود در این زمینه تالیف کرده با عنوان «کتاب مسیحیت از واقعیت تا تحریف» به چند عقیده از عقاید مسیحیان اشاره کرد و گفت: در واقع در مقابل عقلانیتی که اسلام ارائه می‌دهد نمی‌توانستند صاحب آن عقیده را راضی نگه دارد و باعث می‌شد آن فرد مسیحی به اسلام گرایش پیدا کند از جمله این عقیده مسیحیان که هر انسان در بدو تولد به علت گناهی که آدم ابوالبشر مرتکب شده، گناهکار به دنیا می‌آید در مقابل این عقیده اسلام که تمام انسان‌ها بیگناه به دنیا می آیند و هرکسی مسئول اعمال خود می‌باشد، آن هم از زمان بلوغ انسان و یا عقیده تحریف شده مسیحیان در این مورد که اگر به تو سیلی زدند اجازه بده طرف دیگر صورت تو را هم سیلی بزنند که این ظلم پذیری است و در مقابل ایده ظلم ستیزی اسلام قرار می‌گیرد که حتی اگر اجازه بدهی به تو ظلم کنند و اعتراضی نکنی، خودت هم در این ظلم شریک هستی.

 وی ادامه داد: این افراد وقتی در برابر این عقاید قرار می‌گرفتند دست تسلیم بالا می‌بردند و شهادتین را می گفتند.

قدیری در آخر این مبحث با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: فقط با چند آیه و حدیث می‌توان عقاید افراد زیادی را دگرگون کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک همچنین به ضرورت نشر و تبیین چنین عقایدی اشاره کرد و گفت: مخصوصاً در وضعیت کنونی که کمونیسم شکست خورده و لیبرالیسم هم آثار شکستش پیداست، مردم غرب به دنبال ایده‌ای هستند که بتوانند به عدالت برسند و در زندگی پیاده کنند اما متاسفانه اسلام را هم درست نمی‌شناسند و آن را تحریف شده دریافته‌اند.

۹۱/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">