پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ

۰

تاریخ انتشار: 1395/01/12

کارشناس سیاسی گفت: بی‌نیاز نشان دادن کشور به موشک‌ها با ذکر این عنوان که عصر موشک گذشته است، قطعا در جهت اهداف دشمن است و کشور را از دفاع در مقابل تجاورات تضعیف می‌کند.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: آمریکایی‌ها تاکنون به وعده‌هایی که برای رفع تحریم‌ها داده‌اند عمل نکردند.

وی افزود: تحریم‌های بانکی و دیگر تحریم‌ها عملا برداشته نشده است و در نتیجه معاملات در تجارت خارجی چه در زمینه صادرات و چه در زمینه واردات با مشکل مواجه شده است ضمن اینکه این تهدیدات برسر شرکت‌های خارجی که بخواهند با ایران معامله کنند نیز برقرار است.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های اقتصادی خارجی که متعلق به بخش خصوصی است عملا نگران تهدیدات آمریکا علیه خود هستند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: هرچند روی کاغذ مواردی نوشته شده است اما عملا تحریمی برداشته نمی‌شود و این از فریب‌کاری آمریکایی‌ها و متأسفانه فریب‌خوردن ایرانی‌ها است که خطوط قرمز مقام معظم رهبری را رعایت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: تا چند ماه آینده دولت آمریکا تغییر خواهد کرد و به خصوص نامزدهای جمهوری‌خواه وعده داده‌اند که با پیروزی خود حتی این توافق کتبی را پاره خواهند کرد.

کارشناس عالی امور استراتژیک اضافه کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که به هیچ وجه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد چراکه خلف وعده توسط آمریکا یک امر عادی در سیاست خارجی است.

قدیری‌ابیانه متذکر شد: کشوری که برای رسیدن به اهداف خود دست به جنایت جنگی می‌زند پرهیزی از خلف وعده ندارد.

وی تأکید کرد: برجام‌های دیگر با آمریکا معنا ندارد به خصوص وقتی آمریکایی‌ها به این وعده‌های خود که به تأیید همپیمانان آمریکا نیز رسیده است، عمل نکردند.

کارشناس سیاسی گفت: در رابطه با برجام داخلی نیز لازم به ذکر است که در حالی که دولت تلاش می‌کند افراد فتنه‌گر را به بهانه آشتی ملی در مناصب حکومتی دخیل و منصوب کند، افراد مؤمن به انقلاب اسلامی را از حاکمیت خارج می‌سازد و این نشان می‌دهد که دولت به استفاده از همه نیروها با گرایش‌های مختلف در حکومت اعتقاد ندارد بلکه به سمت افراد مسئله‌دار غش می‌کند.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: درحالی که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و همپیمانانشان و نیز کشورهای با خوی تجاوزگری در منطقه ما مانند عربستان دائم بر سلاح‌های خود می‌افزایند و بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهند و در عین حال تهدید نظامی را مطرح می‌سازند، بی‌نیاز نشان دادن کشور به موشک‌ها با ذکر این عنوان که عصر موشک گذشته است، قطعا در جهت اهداف دشمن است و کشور را از دفاع در مقابل تجاورات تضعیف می‌کند.

وی افزود: ما اگر موشک داشتیم، صدام به خود اجازه بمباران شهرهای ایران را نمی‌داد و توان موشکی ما امروز جنبه بازدارندگی دارد تا دشمن به خود اجازه ندهد به کشور تجاوز کرده و امنیت کشور را مورد هجمه قرار دهد.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمنان سعی می‌کنند در اذهان مردم و مسوولان اینگونه القا کنند که عصر موشک و جنگ گذشته است لذا چنین بیاناتی اگر ناآگاهانه باشد نشان دهنده عدم درک استراتژیک از وضعیت جهانی است و اگر آگاهانه باشد خیانت به کشور و خدمت به دشمنان است.

قدیری‌ابیانه گفت: مطابق با خبری که منتشر شد مطلب منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی مطابق با نظر دفتر ایشان اشتباه بوده است و توئیتر منتشرکننده مطلب به ایشان تعلق نداشته است.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از به اصطلاح روشنفکران که غرب‌زده هستند تحت تأثیر القائات غربی‌ها عنوان می‌کنند که عصر جنگ و کشورگشایی گذشته است اما این درحالی است که بیشترین جنگ‌ها در دوران گذار رخ می‌دهد و هم اکنون جهان در حال گذار از جهان تک قطبی به چند قطبی است.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: وضعیت سوریه، عراق، لبنان و یمن نشان می‌دهدکه این تصورات، تصورات غلطی است.

قدیری‌ابیانه گفت: کشور باید از همه جهت تقویت شود و تقویت کشور در همه جهات ازجمله در بعد نظامی با هدف بازدارندگی و دفاع در برابر تجاوزات ضروری است.

وی بابیان‌اینکه تقویت کشور، منحصر به تقویت نظامی نیست و تقویت گفتمان جهانی نیز هست افزود: نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی و شمال آمریکا در حقیقت در راستای این گفتمان است.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: طرح جهانی گفتمان انقلاب اسلامی و نیز تقویت نظامی و موشکی کشور در تقابل با هم نیستند بلکه به موازات یکدیگر و مکمل یکدیگر هستند.

http://khavarestan.ir/news/59788

۹۵/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">