پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

۰

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا گفت: دشمنان می‌خواهند ما کالای خارجی مصرف کنیم و برای رسیدن به این خواسته باید استفاده از کالای خارجی تبدیل به تشخص اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از زنجان، یادواره دانشمند شهید مجید شهریاری با حضور استادان، دانشجویان و خانواده شهید شهریاری در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد.

 در این یادواره که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و ایتالیا در سخنانی تصریح کرد: تمامی پیشرفت های ما در زمینه هسته ای مرهون افرادی از جنس شهریاری هاست. این افراد خود را باور کردند و شبانه روز کار کردند. اگر ما دستاوردی در مذاکرات هسته ای برای خود قائل باشیم، مرهون شهدای هسته ای است.

 دکتر قدیری ابیانه در یادواره شهید شهریاری دانشمند هسته ای در دانشگاه پیام نور زنجان: . 22 فروردین 1395
برای شنیدن صوت سخنرانی اینجا را کلیک کنید

قدیری ابیانه با یادآوری خاطره ای از جنگ تحمیلی افزود: زمان جنگ تحمیلی وقتی صدام به شهرهای ما موشک می زد ما موشک نداشتیم تا مقابله به مثل کنیم تا اینکه لیبی حاضر شد به ما موشک بدهد و شرط گذاشت تا آن ها نخواستند ما از موشک ها استفاده نکنیم.

 

وی شهید تهرانی مقدم را نمونه ای افرادی دانست که به خود باوری رسیده بودند و خاطرنشان کرد: امثال شهید تهرانی مقدم شروع کردند به طراحی موشک ها و این در شرایطی بود که تجربه ای نداشتند و امروز ما تبدیل به یکی از قدرت های موشکی شده ایم و دشمن جرات نمی کند به ما حمله کند.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا افزود: زمانی که ما این سلاح ها را نداشتیم، پیروز شدیم و امروزه که به این سطح رسیدیم در صورتی که بخواهد جنگی اتفاق بیفتد پیروزی قطعی با ماست.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: آقای رضایی اخیرا گفتند که امریکا و اسرائیل در پنج مورد قصد حمله نظامی داشتند؛ اما نظامی هایشان آن ها را منصرف کردند. آن ها مطالعه و بررسی کردند که اگر امریکا به ایران حمله نظامی کند، روز اول تمام ناوگان امریکا در منطقه منهدم خواهد شد و 20 هزار امریکایی هم کشته خواهند شد.

 

وی با طرح سئوالی با عنوان چرا دشمنان ما با هسته ای مخالفند، ادامه داد: آن ها با هر جنبه ای از پیشرفت ما مخالفند. این مختص امروز که نظام جمهوری اسلامی وجود دارد نیست؛ بلکه در گذشته نیز همین گونه بوده است.

 

قدیری ابیانه به خدعه های دشمنان برای مقابله با پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: آنتونی پارسونز در خاطرانش می نویسد وقتی سفیر بریتانیا در ایران شد، با تجار و بازرگانان و صاحبان سرمایه انگلیسی جلسه گذاشت که مبادا در ایران سرمایه گذاری کنید و به ایران فقط جنس مصرفی بفروشید و اگر ناچار شدید سرمایه گذاری کنید فقط در صنایع مونتاژ باشد که وسایل یدکی آن از انگلستان تهیه می شود.

 

وی تلاش دشمن برای از بین بردن فرهنگ کار را جزو استراتژی های دشمنان دانست و افزود: برای اینکه ما تولید ثروت نداشته باشیم باید کار نکنیم و برای کار نکردن باید فرهنگ کار در ما وجود نداشته باشد و یکی از استراتژی های دشمنان این است که فرهنگ کار را  در ایران از بین ببرند.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک ادامه داد: متاسفانه ما جزو پر مصرف ترین, کم کارترین و پرتعطیلات ترین کشورها هستیم. از نظر تنبلی اجتماعی متاسفانه ایرانی ها بعد از اعراب مقام جهانی دارند.

 

قدیری ابیانه افزود: تعطیلات رسمی در امریکا هفت روز در انگلستان هشت روز و آلمان و فرانسه 10 روز است و در ایران این تعطیلات 25 روز است که با حساب بین‌التعطیلین ها این مقدار بیشتر هم می شود.

 

وی به تلاش دشمنان برای از بین بردن تولید داخلی اشاره و تصریح کرد: آن ها می خواهند ما کالای خارجی مصرف کنیم و برای رسیدن به این خواسته باید استفاده از کالای خارجی تبدیل به تشخص اجتماعی شود.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب ما در زمینه فرهنگ کار و فرهنگ مصرف بد کار کردیم و هر زمان در این کشور کار و تلاش شد ما پیشرفت کردیم همانند مساله هسته ای.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا گفت: چطور می شود ما موشک بسازیم که در 2000 کیلومتر آن طرف تر نقطه زن باشد؛اما خودروی ما که از کارخانه بیرون می آید دچار مشکل باشد.

 

وی افزود: مشکل کار در صنعت خودروسازی این است که آن همت و تلاش در مجموعه مدیران و کارکنان خودرو سازی نیست که اگر بود، پیشرفت کرده بودیم.

 

قدیری ابیانه افزود: یک دانشجوی صهیونیست اگر درس می خواند به فکر سلطه بر جهان است که چطور درس بخواند تا بتواند بر جهان حکومت کند. کسانی که می‌گویند چرا چین بازار ایران را قبضه کرده بدانند چینی ها بازار امریکا و اروپا را نیز قبضه کرده اند. تصویر کتابخوانه دانشگاهی را در چین دیدم که از سقف سرم آویزان بود زیرا می‌گویند باید تا رمق داری درس بخوانی و برای رسیدن به این مرحله بعضی ها با سرم در کتابخوانه حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: اما متاسفانه برخی از دانشجویان ما فقط درس را برای پاس کردن می خوانند تا بعد از گرفتن مدرک و پیدا کردن یک پارتی مشغول به کار شوند.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: پنج میلیون ظرفیت دانشگاهی ما از مجموع جمعیت کویت و بحرین و قطر امارات بیشتر است و اگر همه دانشجویان ما واقعا درس می خواندند و در رشته تحصیلی خود با همت امثال شهید شهریاری کار می کردند، ما اکنون در همه زمینه ها اوج گرفته بودیم.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا در پایان خاطرنشان کرد: دانشجوی ما باید خود را راه حل بداند و نه صورت مسئله. دانشجو باید بداند در رشته ای که درس می خواند با علمی که آموخته است می خواهد گره از مشکلات کشور بگشاید و موجب پیشرفت کشور شود. اگر دانشجویی بنشیند تا به وی امکانات بدهند و برایش کار فراهم کنند، قطعا غافل است.

۹۵/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">