پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۱:۴۱ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه: مشکل کشور "خود تحریمی" است.

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۱:۴۱ ق.ظ

قدیری ابیانه در شورای اداری استان خراسان که شنبه 29 تیرماه برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: ایران می تواهند تحریمها، تهدیدات و توطئه های خارجی را به فرصت تبدیل کرده و راه را برای پیشرفت کشور هموار نماید و تا کنون نیزچنین کرده است.

وی افزود تحریم خرید نفت را نیز می توانیم برای تحقق آرزوی مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور برای رهایی اقتصاد از وابستگی به فروش نفت خام تبدیل کنیم، زیرا با تحریم نفتی عزم ملی دراین رابطه تقویت می گردد.

وی گفت مشکل ما "خودتحریمی" است و در این رابطه توضیح داد که سرمایه گذاری و تولید در زمانی ممکن است که محصولات آن مشتری داشته باشد. وی ترجیح خرید کالای خارجی بر داخلی را که به نشانه تشخص اجتماعی نزد عده کثیری از افراد تبدیل شده مهمترین مانع پیشرفت کشور تلقی کرد و از آن به عنوان "خود تحریمی" یاد کرد.

وی گفت کسی که خرید کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می دهد عامل کاهش قدرت اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی و نیز موجب افزایش مشکل بیکاری دانست و این اقدام را بزرگترین مانع برای تولید کشور دانست.

وی ترجیح خرید کالای ایرانی به کالای خارجی را راهکار عملی حل مشکلات کشور از جمله تورم و بیکاری دانست و تاکید کرد بجای اینکه خرید و مصرف کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی باشد باید نشانه خیانت و بی توجهی به مصالح کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه ظرف یک سال ده میلیارد دلار ارز مسافرتی به مسافران خارج کشور داده شده است خواستار قطع ارز ترجیحی مسافرتی شد و سفرهای تفریحی به خارج را به زیان اقتصاد کشور دانست و گفت چرا با دادن ارز ترجیحی از سفرهای خارجی حمایت می شود. وی گفت این سرمایه باید در جهت پیشرفت کشور هزینه گردد و نه خوشگذرانی اقشار برخوردارتر کشور.

قدیری ابیانه به فرهنگ کار در کشور نیز اشاره کرد و آن را ضعیف ارزیابی کرد و بر ضرورت اصلاح فرهنگ عمومی هم در بخش تولید و هم در مصرف تاکید نمود.

دکتر قدیری ابیانه یک نسخه از کتاب خود تحت عنوان "عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و پیشرفت" را به حضار هدیه نمود.

آقای صلاحی استاندار خراسان رضوی در ادامه جلسه بر ضرورت مقابله با خود تحریمی در جهت حمایت از تولید ملی تاکید نمود.

۹۱/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">