پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۷:۳۰ ب.ظ

۰

گروه ویژه نامه ماه مبارک رمضان - حوزه: سی روز - سی چهره حمایت از "بیداری اسلامی"

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگوی تفصیلی با «نسیم»: جهان تک قطبی به پایان رسیده و دنیا وارد فاز جهان چند قطبی شده است/ آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه جدید اسلامی نفوذ خود را کاملا از دست داده اند/ پایگاه های آمریکا در خاورمیانه جدید برچیده خواهد شد.

تاریخ : ۱۳۹۱/۴/۳۱

محورهای گفتگوی تفصیلی «نسیم» با محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر سابق ایران در مکزیک به شرح ذیل است:

نقاط ضعف و قوت طرح کوفی عنان درخصوص سوریه

پیش بینی آینده بحران در سوریه

نقش جمهوری اسلامی ایران در صیانت از انقلاب های منطقه

ریشه یابی تحولات عربستان

آینده ی منطقه خاورمیانه

جایگاه کشورهای غربی در خاورمیانه اسلامی

 

*نقاط ضعف و قوت طرح کوفی عنان درخصوص سوریه

-  با توجه به اینکه طرح کوفی عنان از سوی نماینده سازمان ملل ارائه شده است منطبق با خط مشی آمریکایی‌ها نبوده و نمی تواند خواستار سرنگونی نظام حاکم برسوریه شود.

-  ضعف عمده طرح کوفی عنان این است که به دلیل نفوذ قدرت‌های غربی از صراحت لازم برخوردار نیست و همچنین ممانعت از انجام اعمال تروریستی توسط مخالفین در آن درج نشده و منعی از مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی سوریه در این طرح صورت نگرفته است.

*پیش بینی آینده بحران در سوریه

-  تمامی قدرت های استکباری، آمریکا و اسرائیل و سایر دولت‌های عرب در ابتدا برای حفظ حکومت‌های مزدور و دست‌نشانده تلاش می‌کنند اما اگر موفق به حفظ آنها نشوند انقلاب‌ها را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند تا نظام‌های تحت سلطه را حفظ کنند.

-  اگر در برخی کشورهای منطقه همچون مصر حکام از افراد غیر وابسته به حکومت‌های سلطه‌گر باشند آمریکا و اسرائیل سعی در محدود کردن آنها دارند تا در نهایت حکومت انقلابی به شکست منتهی شود.

-  تنها راه مقابله با اهداف امریکا و اسرائیل برای به انحراف کشاندن انقلاب‌ها ادامه مبارزات و حضور در صحنه است.

 - ایران در صدد کمک به دولت و مردم سوریه برای حل عادلانه موضوع اختلافات است به نحوی که موضع ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی در سوریه حفظ شود و این کشور در جبهه مقاومت باقی بماند.

* نقش جمهوری اسلامی ایران در صیانت از انقلاب های منطقه

-  جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش افشاگرانه از توطئه‌های غرب داشته باشد و با نشان دادن راهکار و در اختیار گذاشتن تجربیات خود در اختیار انقلابیون و مسلمانان به عنوان یک الگوی تاثیر گذار، انقلاب ها را صیانت کند.

-  تشکیل جمهوری همانندی جمهوری اسلامی ایران آرزوی ملل مسلمان است لذا عملا نگاه ملت ها به تجربیات و رهنمودهای ملت ایران که در راس آن از زبان رهبر معظم انقلاب بیان می شود کمک زیادی به کشور های منطقه خواهد کرد.

-  افشای توطئه های غرب در زمینه دخالت‌های خارجی در فضای سیاسی کشورها، دیدگاه مسلمانان انقلابی را وسعت می بخشد.

-  مطرح کردن تجربیات مدیریتی جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری نظام دموکراسی، به صورت مقالات و کنفرانس ها می تواند راهگشا و حافظ مبارزان انقلابی منطقه باشد.

*ریشه یابی تحولات عربستان

-  با توجه به اینکه مکه قبله مسلمین جهان است، عربستان مهد اسلام در کشور های منطقه محسوب می شود و دارای اهمیت بالایی است اما این امر در حالیست که این کشور از یک نظام فاسد و عقب مانده تشکیل شده که پاسخگوی نیاز های امروز مردم این کشور نیست.

-  عربستان با اتکا به ثروت های کلان خدادادی و سرکوب وحشیانه و حمایت های بیگانگان و در راس آن استکبار غرب و آمریکا در قدرت باقی مانده و با هر تحول مثبتی در جهان اسلام مخالفت می کند.

-  عقب افتادگی حکومت پوسیده سلطنتی، پیروی و اطاعت مطلق از بیگانگان و غیر مسلمان‌ها، ارتکاب به جنایات سنگین نسبت به شیعه‌ها و سنی‌ها در مقابل سایر مسلمان‌ها حتی بحرین و مصر از جمله موارد مورد اعتراض مردم عربستان است و آنان خواهان برخورداری از حداقل حقوق حقه خود در کشورشان هستند.

-  حکومت‌هایی همچون عربستان در دراز مدت موفقیت نخواهند داشت چرا که ایستادگی در برابر تحولاتی که در جهان در حال تحقق است، ممکن نیست.

*آینده ی منطقه خاورمیانه

-  مراحل شکل گیری تمدن اسلامی و سرنگونی حکام ظالم به رهبریت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه مشاهده می‌شود.

-  جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای انقلابی در بهترین وضعیت نسبت به قبل هستند و بهتر خواهند شد اما جهان غرب در بدترین موقعیت ممکن قرار دارند و بدتر نیز خواهند شد.

-  جهان تک قطبی به پایان رسیده و دنیا وارد فاز جهان چند قطبی شده است.

*جایگاه کشورهای غربی در خاورمیانه اسلامی

 - آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه جدید اسلامی نفوذ قبلی خود را از دست داده اند و امکان استثمار ملت های مسلمان و غارت منابع طبیعی آنها کم شده است.

-  پایگاه های آمریکا در خاورمیانه جدید برچیده خواهد شد.

 - رکورداری سفر کلینتون به دلیل تغییر اوضاع جهانی است چراکه آمریکا امروز به جای دستور دادن و اطاعت محض کشور ها ناچار به لابی کردن شده است.

-  کاخ سفید به جای تحمیل سیاست های خود به دنبال جلب توافق سایر کشور ها شده است و این نشان دهنده ی از دست رفتن نفوذ آمریکا و افول قدرت این کشور در منطقه است.

۹۱/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">