پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۱، ۰۷:۳۶ ب.ظ

۰

گفت وگوی «خبرگزاری دانشجو» با قدیری ابیانه - 2

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا در مورد مذاکرات ایران با عراق و هیئت سازمان ملل در جریان قطعنامه 598 گفت: ما آنها را لایق خطاب قراردادن نمی‌دانستیم؛ اما آنها مستقیماً ما را خطاب قرار می‌دادند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد کشورمان به منطقه اقیانوسیه با توجه به اینکه آمریکا نیز رویکرد خود را متمرکز بر این منطقه کرده اینگونه پاسخ داد که جمهوری اسلامی ایران طبیعتاً سعی می کند که با کشورهای مختلف از جمله کشورهای این منطقه که منطقه وسیعی است و استرالیا کشور مهمی محسوب می‌شود روابط داشته باشد و  سعی می کنیم در راستای مصالح و منافع ملی کشور خود حرکت کنیم.

 وی گفت: آنجایی که کشورها زمینه آن را داشته باشند، ما هم آمادگی داریم براساس احترام متقابل و منافع متقابل با آنها به رابطه بپردازیم اما به هر حال برخی از این کشورها تحت نفوذ غرب هستند و اگر در آنجا حکومت‌های مستقل و مردمی بر سر کار بودند، روابط ما می‌توانست بسیار بیشتر از اینها باشد و جالب اینجاست که استوارنامه یک سفیر در استرالیا، خطاب به ملکه انگلیس (البته با عنوان ملکه استرالیا) صادر می‌شود.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا ادامه داد: روابط ما با همه دنیا (البته به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی) برقرار است و سعی ما در گسترش آن براساس اصل عزت حکمت و مصلحت است که به دنبال این هستیم که در روابط خارجی خود منافع و قدرت خود را افزایش دهیم.

قدیری ابیانه که بنیانگذار اولیه انجمن اسلامی دانشجویان در سال 1353 در ایتالیا بوده‌ است با بیان اینکه این تشکل، تا قبل از پیروزی انقلاب به بزرگترین تشکل دانشجویی در ایتالیا تبدیل شده بود، در مقام مقایسه با فعالیت‌های دانشجویی قبل و بعد از انقلاب، فعالیت در دوره قبل از انقلاب را سخت‌تر و خالصانه‌تر خواند و گفت: در دوره قبل از انقلاب اسلامی، هم دولت ایران و هم سفارتخانه ایران در ایتالیا، مخالف فعالیت‌های مذهبی بودند و خود ایتالیا نیز دارای جو ضد دینی و ضد اسلامی بود و برای کسانی که فعالیت اسلامی را آغاز می‌کردند، امکان برگشت به ایران نبود و بنده نیز تا 5 سال یعنی تا زمان پیروزی انقلاب به ایران نتوانستم بیایم..

رایزن فرهنگی سابق کشورمان در ایتالیا افزود: البته در آن دوران چشم‌انداز سقوط شاه تیره بود و کسی گمان نمی کرد که به این زودی این حکومت فرو بریزد و من خود نیز در فکر این بودم که پس از پایان تحصیلات در ایتالیا به لبنان بروم و به مبارزه بپردازم اما انقلاب خوشبختانه به پیروزی رسید و به کشور بازگشتیم.

وی در ادامه گفت:  البته الان نیز در خارج از کشور دانشجویان مسلمانی هستند که به اینگونه فعالیت‌ها می‌پردازند اما تعداد آنها بسیار نسبت به قبل کمتر شده زیرا در درون کشور فرصت تحصیل به اندازه کافی فراهم است و تقریباً به جز در مدارج بالا، نیازی به خروج از کشور برای تحصیل نیست.

قدیری ابیانه ابیانه افزود: به هر حال اکنون چنین فعالیت‌هایی با توجه به حمایت‌های حکومت ایران و نیز سفارتخانه‌های خارج از کشور بسیار راحت‌تر است.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا که از اعضای تیم مذاکره کننده در مورد قطعنامه 598 هم بوده‌ در خصوص روند این مذاکرات و مسائل پیرامون آن گفت: من در طول این مذاکرات حضور داشتم و عضو ستاد 598 در تهران بودم و البته باید اشاره کرد که این مذاکرات حتی قبل از این قطعنامه با مجامع بین المللی وجود داشت اما در مقطعی این مذاکرات سه جانبه بود یعنی بین تیم ایرانی، عراقی و هیات سازمان ملل متحد بود.

این دیپلمات با سابقه کشورمان با ذکر خاطره‌ای در این مورد ادامه داد: در طول این مذاکرات که ریاست هیئت ایرانی را دکتر ولایتی برعهده داشت، هیات ایرانی اصلاً هیات عراقی را مخاطب قرار نمی‌داد و مستقیماً هیات سازمان ملل را خطاب قرار می‌داد زیرا آنها را لایق خطاب قراردادن نمی‌دید اما جالب اینجا بود که هیات عراقی ما را مخاطب قرار می‌دادند و این نکته جالبی در این مذاکرات بود.

۹۱/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">