دیدگاههای حضرت امام خمینی (ره (در مورد ارباب رجوع / از فصل دوم کتاب "برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع" نوشته دکتر قدیری ابیانه
شرافت در خدمت
شرافت همه ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم.([1])
تحول اداری
ما میخواهیم ادارات را متحول کنیم، مردم محقند و مسئولان مکلف.
مردم را از خود دانستن
به مجلس و دولت و دستاندرکاران توصیه مینمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزارى به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیاء نعم همه هستند و جمهورى اسلامى رهآورد آنان و با فداکاریهاى آنان تحقق پیدا کرد و بقاء آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگزار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید.([2])
شریک در مشکلات محرومان
هر قدر کشور ما به طرف فقرزدایى و دفاع از محرومان حرکت کند، امید جهان خواران از ما منقطع و گرایش ملتهاى جهان به اسلام زیادتر میشود... وظیفه ما و همه دستاندرکاران است که به مردم خدمت کنیم و در غم و شادى و مشکلات آنان شریک باشیم که گمان نمیکنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.([3])
برای دانلود کل کتاب روی لینک زیر کلیک فرمایید: