پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۰ ق.ظ

۰

گروه سیاسی: یک کارشناس عالی مدیریت استراتژیک معتقد است ایران باید علیه نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اقدام کرده و از همه توان خود برای بسیج جهان اسلام علیه این جنایت استفاده کند و با را‌یزنی‌ زمینه تشکیل جلسه ویژه سازمان کنفرانس اسلامی را فراهم کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اشاره به اقدام وحشیانه و قرون‌وسطایی بودایی‌های میانمار علیه مسلمانان اظهار کرد: هر چند در عصر مدرن قرار داریم، اما روحیات نسبت به قرون وسطا تغییر نکرده، این ابزارهاست که تغییر کرده‌اند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: در گذشته جنایات فجیعی در گوشه گوشه جهان صورت می‌گرفت امروز نیز این جنایات فجیع در قالب‌های جدیدی انجام می‌شود و چه بسا وحشیانه‌تر از گذشته رخ می‌دهد؛ بمب اتمی که کشورهای غربی به داشتن آن افتخار می‌کنند یک ابزار کشتارجمعی است؛ در گذشته اگر می‌خواستند عده بسیاری را از بین ببرند، باید وقت زیادی را صرف می‌کردند، اما امروزه با فشار دادن یک دکمه خیل بسیاری از مردم کشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در طول تاریخ بیشترین جنایت‌ها علیه بشریت مرتکب شده‌اند، گفت: کشتاری که در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و فلسطین صورت گرفته، بیش از کشتار مردم در میانمار است، اما در میانمار شاهد یک پدیده وحشیانه‌ای هستیم که در طول تاریخ توسط غربی‌ها و حامیان و مزدوران آنها بسیار تکرار شده است.

قدیری ابیانه با اشاره به حمایت برخی برندگان جایزه صلح نوبل از کشتار مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد: افرادی همچون دالایی‌لاما و «آنگ سان سوچی» که به عنوان حامیان صلح و آزادی از سوی به جهانیان معرفی شده‌اند، از جنایاتی که در میانمار صورت گرفته حمایت کرده‌اند و اعلام می‌کنند مسلمان‌ها را باید از این کشور اخراج کرد.

وی ادامه داد: چنین افرادی همچون شیرین عبادی دست نشانده غرب هستند؛ کسانی‌که بمب هسته‌ای اسرائسل را خطری برای بشریت نمی‌دانند و کشتار مسلمانان در میانمار را تأیید و حمایت می‌کنند.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با تأکید بر اینکه یک نسل‌کشی توسط غرب علیه مسلمانان راه افتاده است، گفت: سال‌هاست که این نسل‌کشی مسلمانان توسط غرب به صورت مستقیم و یا توسط عاملان و مزدورانش صورت می‌گیرد که یکی از آنها کشتار مسلمانان در میانمار است؛ جالب اینکه این جنایت بعد از سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به این مناطق صورت گرفته است؛ یعنی عاملان و مزدوران غرب وقتی مطمئن می‌شوند که غرب همراهی می‌کند، دست به جنایات خود می‌زنند.

وی از قوای سه‌گانه، همه دستگاه‌ها و آحاد مردم خواست تا برای توقف کشتار مسلمانان در میانمار وارد عمل شوند و این جنایت را به عنوان طبل رسوایی غرب به جهانیان نشان دهند.

وی همچنین اظهار کرد: در حالی‌که سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند، ما باید علیه این جنایت اقدام کرده و جهان اسلام را بر علیه این جنایت بسیج کنیم؛ گرچه این توان را داریم که غیر مسلمان‌ها را نیز برای اقدام علیه این جنایت بسیج کنیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تصریح کرد: معتقدم کشورهای اسلامی حق دارند برای برخورد با این جنایات بسیج نظامی اعلام کرده و برای توقف این جنایات دخالت نظامی کنند؛ چرا که سازمان ملل به وظایف خود در قبال این کشتارها عمل نمی‌کند.

وی در مورد اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در قبال کشتار مسلمانان در میانمار انجام دهد، گفت: ایران تلاش می‌کند با را‌یزنی‌های خود اجلاس بین‌المللی کنفرانس اسلامی جلسه ویژه‌ای برگزار کند تا این مسئله رسیدگی شود؛ همچنین در اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها این مسئله را مطرح خواهد کرد تا بتواند این کشتار را متوقف سازد و عاملان آن را مجازات کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز می‌تواند علیه مسئولان میانمار اعلام جرم کند، گفت: دولت میانمار مسئول جان مسلمان‌های این کشور است و نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار آن بگذرد؛ قوه قضاییه می‌تواند حکم توقیف مسئولان میانمار را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی صادر کند.

وی افزود: ایران همچنین باید تلاش کند با همکاری کشورهای اسلامی و اعضای جنبش غیرمتعهدها قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه این جنایات به تصویب برساند؛ در صورتی‌که هر یک از کشورهای دارای حق وتو آن را وتو کنند، نقش خود را افشاء خواهد کرد.

قدیری ابیانه بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های میانماری را برای مقابله با جنایت علیه مسلمانان این کشور عنوان کرد و گفت: ایران می‌تواند بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های میانمار را مورد بررسی قرار دهد و نیز از مسئولان مصر بخواهد اجازه عبور کشتی‌های میانماری از کانال سوئز را ندهد.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در ادامه این گفت‌وگو به سکوت برخی کشورها در قبال کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: برخی کشورها، اسلامی هستند اما حکومت‌های اسلامی ندارند، هرچند ادعای مسلمانی داشته باشند؛ به‌گونه‌ای که از تروریست‌هایی حمایت می‌کنند که در سوریه دست به جنایت می‌زنند و گاه به اسرائیل برای جنایت در لبنان و فلسطین یاری می‌رسانند؛ اینها مزدوران کشورهای غربی هستند که در کشورهای اسلامی حاکم شده‌اند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: امروز همّ و غمّ حاکمان عربستان جنایات علیه مردم مسلمان بحرین، سوریه، فلسطین، لبنان، عراق و یمن است که این امر در راستای مأموریتی است که استکبار به آنها سپرده است.

۹۱/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">