پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ق.ظ

۰

اصفهان – ایرنا -سفیر اسبق ایران در کشورهای اروپایی گفت: نباید تحت تاثیر برخی شعارهای بظاهر زیبا، اصل کیان اسلامی را به خطر انداخت زیرا اصل، پیاده شدن اسلام در جامعه است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن قدیری ابیانه عصر پنجشنبه در مناظره ای تحت عنوان 'حدود آزادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی' که در اصفهان برگزار شد،گفت: اسلام اجازه نمی دهد عقل تعطیل شود لذا ساعتی تفکر را برتر از عمری عبادت می داند.

وی افزود: خدا به انسان عقل داده است که فکر کند لذا میزان مواخذه نیز به اندازه ای است که خداوند به ما عقل داده است.
این کارشناس عالی امور راهبردی با اشاره به تحریفات مسیحیت اظهار کرد: مسیحیت برخلاف اسلام، عقل و استدلال را در مقابل ایمان قرار می دهد لذا بر سردر برخی کلیساها نوشته شده که استدلال بزرگترین دشمن ایمان است.

مناظره قدیری ابیانه و علی مطهری در اصفهان
وی اظهار کرد: اینکه گفته می شود همه احزاب حتی احزاب غیراسلامی حق دارند در ایران فعالیت داشته باشند، سخن اشتباهی است زیرا اگر بتوانند از طرق دموکراتیک، براندازی می کنند و اگر نتوانند به فکر راه های خشن برای براندازی می افتند.
قدیری ابیانه تاکید کرد: نه تنها اسلام بلکه هیچ کشور دیگری اجازه نمی دهد حکومتش چه از طرق دموکراتیک و چه از روش های دیگر براندازی شود لذا نمی توان تحت تاثیر برخی شعارها در باره آزادی، اصل و اساس جامعه اسلامی را به خطر انداخت.
وی اظهار کرد: البته نظام اسلامی برای پیروان ادیان الهی جایگاه ویژه ای قرار داده است که در هیچ کشور اروپایی وجود ندارد بگونه ای که در برخی کشورهای اروپایی میلیون ها مسلمان وجود دارد و یک نماینده مسلمان در مجلس نیست اما در ایران هرچند تعداد پیروان اقلیت های دینی نسبت به تعداد کل جمعیت ایران در اقلیت است ولی برای آنها در مجلس نماینده وجود دارد.
مدیر موسس انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: امروز این ادیان الهی در مجلس نماینده دارند و دارای آزادی تفکر، بیان و تبلیغ دین خود در سطح جامعه خود هستند و هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اسلام در هر شرایطی حتی جامعه حداقلی باید پیاده شود و نمی توان گفت اکثریت باید تابع اقلیت باشند کمااینکه حضرت ابراهیم(ع) بت ها را شکست در حالی که اکثریت بت پرست بودند.
مدیر موسس انجمن نخبگان جهان اسلام گفت:برخی تحت تاثیر شعارهای آزادی آنقدر اسلام را کمرنگ می کنند که متناسب با فرهنگ غربی شود و می خواهند قوانین اسلامی را به نفع غرب کنار بزنند و بر روی قوانین الهی سرپوش بگذارند.
قدیری ابیانه اظهار کرد: شهید مطهری معتقد است کمونیست ها می توانند در دانشکده الهیات در برابر متخصصین دینی و با پرچم خود در باره مکتب فکری خود آزادی بیان داشته باشند نه اینکه در کوچه و بازار با شعارهای فریبنده و بظاهر اسلامی تبلیغ کنند لذا نمی شود گفت هر مکتبی غیراسلامی در هر جایی آزادی بیان دارد.
وی ادامه داد: هیچکس حق ندارد با پرچم اسلامی تبلیغ دیگری داشته باشد لذا کسی که با پرچم اسلام بعنوان کاندیدا نام نویسی می کند و بعد معلوم می شود تقید و التزامی به حجاب ندارد، علاوه براینکه اصل التزام را ندارد جُرم دیگری دارد و آن فریب مردم است زیرا در ابتدا با پرچم حجاب و قرآن پژوهی وارد شده است.
عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی افزود: اگر شرط ورود فردی به مجلس فوق لیسانس باشد و او با مدرک جعلی وارد شد و بعد از رای مردم مشخص شد که مدرک او جعلی بوده است، آیا نباید از راه یافتن وی به مجلس جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: التزام عملی به اسلام یعنی چه در داخل و چه در خارج فرد به اسلام التزام داشته باشد و در مکان های علنی کشف حجاب نداشته باشد.
وی با اشاره به فتنه 88 گفت: این فتنه موجب تضعیف نظام شد و خسارت زیادی تا امروز به همراه داشته است و راس آن آمریکا و اسرائیل است که از قبل انتخابات برای ایجاد آشوب برنامه ریزی کردند.
مدیر موسس انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: ایران کشوری است که همواره از سوی ابرقدرتها مورد تهدید قرار دارد ولی عده ای به اسم آزادی می گویند باید دست همه کسانی که قصد شورش دارند را باز گذاشت در حالی که این خلاف عقل است و حتی در کشوری مثل آمریکا وقتی خطر القاعده و یا داعش بوجود آمد بسیاری از آزادی ها به صورت قانونی محدود شد.
این مناظره تحت عنوان 'حدود آزادی بیان و اندیشه در انقلاب اسلامی' با حضور علی مطهری فرزند شهید مطهری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی و محمدحسن قدیری ابیانه پژوهشگر و سفیر سابق ایران در کشورهای اروپایی توسط 'مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر اصفهان' برگزار شد.

۹۵/۰۳/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">