پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷ ق.ظ

۱

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایراندر مکزیک و استرالیا و علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در مناظره‌ای با موضوع «آزادی بیان در انقلاب اسلامی» که به همتموسسه بینش مطهر برگزار شد در باب موضوعات مرتبط با آزادی بیان به مناظرذه پرداختند.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا  و علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در مناظره‌ای با موضوع «آزادی بیان در انقلاب اسلامی» که به همت موسسه بینش مطهر برگزار شد در باب موضوعات مرتبط با آزادی بیان به مناظره پرداختند.

آزادی باید برای ارتقای انسانیت باشد

در ابتدای این مناظره دکتر قدیری ابیانه گفت: ما معتقدیم آزادی باید برای ارتقای انسانیت انسان باشد و به بهبود وضعیت جامعه و نگرش فرد کمک کند.

وی افزود: ما ضمن احترام به آزادی، می گوییم آزادی در اسلام نامحدود نیست، ما می گوییم در اسلام آیین یکتا پرستی مورد تایید است و شرک و بت پرستی را آزادی برایش قائل نیستیم. ولی در غرب برای بت پرست هم آزادی قائل هستند و در نوع پوشش هم بی پوششی را آزاد می دانند ولی برای حجاب محدودیت قائل هستند. این هم آزادی در غرب.ما حدودی را برای آزادی از لحاظ اسلام قائل هستیم و از آنجا که این حدود، دستورات الهی است به آنها افتخار می کنیم. بر اساس تفکر شهید مطهری؛ همه تفکرات میتوانستند در کرسی های آزاد اندیشی به شرط حضور کارشناس دینی شرکت کنند.

تحمیل وکیل صالح مانع رشد قوه تعقل مردم است

علی مطهری هم گفت:  فکر بشر باید آزاد باشد. یعنی همه استعداد های انسانی آزاد و استعداد های حیوانی تحت تسلط عقل و اراده انسان قرار بگیرد.

وی افزود: شهید مطهری می گفت: بعضی امور در انسان اجبار بردار نیست. مثل حق محبت و دوستی ولی بعضی امور اجبار بردار است و نمیتوانیم با زور و اجبار فرد به کمال مطلوب دست پیدا کند. تربیت اجتماعی و تربیت کودک از این دست هستند. شهید مطهری در سال ۴۸ می گوید اگر مردم ۱۰۰ بار هم در انتخابشان اشتباه کردند باز باید آزاد باشند. تحمیل وکیل ولو فرد صالح باعث می شود مردم هیچگاه قوه تعقل پیدا نکنند.

مطهری بابیان اینکه اگر بگوییم فکرانسان در برخی موارد دچار وسوسه شیطان است، این فرد هیچگاه رشد پیدا نمیکند افزود: ایمان توده مردم ایمان مادون شرک است در صورتیکه یک ایمان متفکرانه و ایمان فرد اهل تفکر از شک به ایمان رسیده است و مافوق شرک است.

نایب رییس مجلس گفت: ما برای فکر باید ارزش قائل شویم. شهید مطهری می گوید من معتقدم اگر کسی صرفا از روی تفکر به این برسد که خدایی وجود ندارد روز قیامت معذب نیست هرچند در بهشت هم جایگاهی ندارد.

مطهری گفت: همانطور که آقای قدیری هم اشاره کرد هر عقیده ای ناشی از فکر نیست و بعضی مواقع هم تحت تاثیر اجداد و نیاکان است و هیچ پشتوانه فکری هم ندارد. هیچ عقل سلیمی بت پرست نمی شود. ولی عقل ناسالم می گوید چون پدرانمان انجام می داده اند ما هم انجام می دهیم.

وی افزود: اسلام با عقایدی که ناشی از فکر نیست مبارزه کرده است. بنا به گفته شهید مطهری همه احزاب غیر اسلامی هم آزاد هستند فقط به این شرط که با تابلوی خودشان باشند و مردم را فریب ندهند.

مطهری اظهار داشت: اگر قرار شد با آیه قرآن مردم را فریب دهند ما این اجازه را نخواهیم داد. بنا به گفته آقای قدیری ابیانه راه غربی ها با ما جداست. آنها میگویند کلا عقیده آزاد است چون این تفکرشان ناشی از برخوردهای قرون وسطایی کلیساست. آنها میگویند مرز آزادی ، آزادی دیگران است ولی ما میگوییم هرچیزی مصلحت فرد و جامعه را به خطر بیندازد ممنوع است.

تحت تاثیر آزادی اصل اسلام را به خطر نمی اندازیم

کارشناس علوم استراتژیک دانشگاه در این مناظره گفت: یکی از دلایل حرمت مشروب در اسلام، از بین بردن عقل است. اسلام بر تفکر و تعقل  تاکید می کند بر خلاف مسیحیت که آنقدر بر جعلیات مانور داده است تا جایی که بر سر در کلیسا نوشته تفکر دشمن ایمان است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که در غرب اسلام هراسی است ندادن اجازه تعقل است افزود: اگر اجازه تعقل بدهند اسلام آنجا حکمفرما می شود.

وی گفت: امام می فرمود: آنها که اسلام را قبول ندارند هم آزادند به شرطی که توطئه نکنند. آنها قطعا زمانی که از راههای دموکراتیک به نتیجه نرسند سراغ جنگ سخت می روند.

قدیری ابیانه گفت:  کدام عقل سلیمی می گوید خودمان اجازه سرنگونی حکومت اسلامی را بدهیم. در قانون اساسی هم اجازه رفراندم داده شده است ولی نه درباره اصل اسلام. ما تحت تاثیر آزادی اصل اسلام را در خطر نمی اندازیم.

وی گفت: آن آزادی که آنها از آن دم می زنند عملا وجود ندارد. سلمان رشدی بر اساس قوانین انگلستان که توهین مذاهب را آزاد می داند آیات شیطانی را نوشت ولی امام بر اساس این نظریه که خدا چه می خواهد حکم ارتداد وی را صادر کرد.

وی افزود: مردم ما تصویب کردند که حکومت اسلامی باشد یهود و مسیحیت هم که اقلیت هستند در مجلس ما نماینده دارند ولی هیچ مسلمانی در پارلمان های غربی که مدعی ازادی بیان هستند نماینده ندارند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در اصفهان گفت: درباره خانم مینو خالقی ما اجازه تبلیغ سو علیه فردی را نداریم و اگر هم مدرک مستدلی وجود دارد از طریق شورای نگهبان باید رسیدگی شود.

وی افزود: مردم اصفهان مینو خالقی را مومنه می دانستند و براساس ادعای تبلیغاتی اش که خود را  مفسر قرآن خوانده بود به او رای دادند. دقیقا بر اساس گفته آقای مطهری او با پرچم حجاب آمد به میدان ولی بعد مشخص شد اصلا اعتقادی به حجاب در خارج از کشور ندارد. حال سوال من این است اگر این خانم اعتبار نامه اش به مجلس می آمد بر اساس نظریه شهید مطهری، شما که فرزند این شهید هستید به خانم خالقی رای می دادید یا خیر؟

علی مطهری در پاسخ به این سوال گفت:  بر اساس قانون اگر بعد از رای مردم و تایید سلامت انتخابات در آن حوزه اسناد جدیدی کشف شد این اسناد باید به مجلس بیاید یا رای میدهیم و یا خیر.

وی افزود:  در قضیه خانم خالقی ما معتقدیم شورای نگهبان تخلف کرد بر اساس آیین نامه داخلی و همچنین قانون انتخابات باید بعد از تایید انتخابات بقیه موارد به احترام رای مردم به نمایندگان مجلس واگذار شود.

وی گفت: خود آیت الله جنتی گفته چون می دانیم مجلس خالقی را رد نمی کند ما رد کردیم. اما در جواب سوال شما، بله من به خانم خالقی رای مثبت می دادم. به این دلیل که ایشان را فردی مومن و متدین و پژوهشگر قرآنی می دانم حال ممکن است در خارج از کشور اشتباهی هم کرده باشد ما نمی توانیم با آبروی وی بازی کنیم.

قدیری ابیانه با اشاره به پاسخ مطهری گفت: یعنی اگر گلشیفته هم بیاید و بگوید حالا معتقد به حجاب هستم شما به او هم رای می دهید؟

که علی مطهری در پاسخ به این سوال هم گفت: بلی حتی گلشیفته و گناهان بزرگتر هم می توانند توبه کنند و برگردند.

قدیری ابیانه افزود: بله ما هم توبه وی را می پذیریم اما میگوییم نمیتوانید نماینده مجلس باشید.

وی گفت: همه در برابر قانون برابرند اما در اجرای قانون که برابر نیستند. خانم خالقی با یک مسئول زمانی که در برابر قاضی می نشینند برابری دارند اما خود خانم خالقی صلاحیت قاضی شدن ندارد.

قدیری ابیانه گفت: در پاسخ به صحبتی که شما از آیت الله جنتی نقل قول کردید: ایشان گفتند چون مجلس جناحی رای می دهد این مورد را نمی توان به مجلس واگذار کرد. جناب آقای مطهری، التزام عملی به اسلام یعنی حتی خارج کشور هم حجابت و رعایت کنی. قطعا اگر خود شهید مطهری هم بود همان رفتار ایت الله جنتی را انجام می داد.

این خانمی که شما می فرمایید محجبه و مومنه و پژؤوهشگر است فریب افکار عمومی داده پس التزام عملی به اسلام ندارد.

قدیری ابیانه در پاسخ به سوالی پیرامون انسان و آزادی عقیده اش گفت:من در سال ۸۴ با سحرخیز مناظره ای داشتم گفتم این حرفی که اعضای حزب شما می زنند که هر کسی میتواند نامزد انتخابات شود یعنی ساواکی و همجنس باز ها هم میتوانند کاندیدا شوند .

وی افزود:  ما موظف به تشکیل حکومت اسلامی هستیم و مردم باید مسئولین را تعیین کنند. حال اگر تبلیغات دشمن طوری باشد که پایه های ایمان مردم را تضعیف کند و مردم هم گفتند حجاب را اصلا بردارید، این رای اصلا ارزشی ندارد.ما هدفمان اجرای اسلام است. و آن هم اسلام مطابق نظر آقاها نه آقازاده ها. اسلامی که شهید مطهری تبیین کند نه پسر ایشان.

همه تفکرات حتی داعش و بهاییت میتوانند مباحثه داشته باشند

یکی از حاضرین از علی مطهری پرسید با توجه به صحبت های شما، و تعریف آزادی بیان، آیا هر عقیده ای حتی داعش هم میتواند بیاید و نظرش را اعلام کند؟

وی در پاسخ گفت: هر عقیده ای که ناشی از فکر باشد آزاد است. حتی داعشی ها هم می توانند بیایند و حرفشان را بزنند. ولی با تابلوی خودشان. مرز ازادی بیان صرفا اقدام عملی و مسلحانه علیه جمهوری اسلامی است. هر نظر مخالفی را می توان بیان کرد حتی اگر مخالف ولایت فقیه باشد.

وی افزود:  اگر آشوب شد به رسم همه حکومت ها جلوی آن باید ایستاد.

مطهری گفت: اینکه جناب قدیری می گوید اگر شهید مطهری بود مثال آیت الله جنتی عمل می کرد نشان می دهد هنوز شهید مطهری را نمی شناسند. اگر شهید مطهری بود هر چیزی را سر جای خودش استفاده می کرد. مثل نظارت استصوابی که ما آنقدر گسترشش داده ایم که در تمام شئون زندگی مردم وارد شده است.

اگر خانم خالقی با صداقت درباره حجاب حرف میزد مردم اصفهان به وی رای نمی دادند

قدیری ابیانه گفت: شما یعنی معتقدید اگر کسی شرب خمر کرد می تواند رییس و نایب رییس مجلس هم شود؟ من معتقدم خانم خالقی اگر با صداقت می گفت من خارج کشور که رفتم کشف حجاب کردم نه اینکه با تابلوی بانوی قرآن پژوه بیاید قطعا مردم شریف اصفهان به ایشان رای نمی دادند.

وی با اشاره به فتنه۸۸ گفت: مطهری گفته نظام حق نداشت حکم حصر بدهد و اگر حکم دادگاه باشد قابل قبول است. پیغمبر خدا هم نمیتواند بدون فرصت حکم سنگین بدهد. آقای مطهری این صحبت شماست؟بر اساس نظر شما نعوذ بالله پیغمبر خدا هم حکم ظالمانه برای کفار مکه داد؟

که مطهری در پاسخ گفت:  حضور ذهن ندارم.

قدیری ابیانه افزود:  ما در دفاع از مجرمین نباید اسلام را زیر سوال ببریم. اگر کسی هم در ستاد موسوی بوده نباید رد صلاحیت شود. چرا که او برای فردی کار کرده که شورای نگهبان تاییدش کرده است.

وی گفت: ولی این فرد مورد تایید وقتی مراجع قانونی نتایج انتخابات را تایید کردند مردم را دعوت به شورش کرد. آقازاده ها با غرب مذاکره کردند که تحریم ها زیاد شود. و مسئولیت آن به گردن دولت وقت بیفتد و با همین شگرد و ترفند تا سال ۹۲ پیش آمدند و رای گرفتند. سیاستمداران ما با تئوری لبخند به خارج رفتند که مشکلات را حل کنند. کار به قهقهه کشید و مشکلات حل نشد.

وی افزود: اگر بخواهیم موسوی و کروبی را محاکمه کنیم قطعا حکمشان اعدام است. شما میگویید باید آنها می آمدن تلویزیون و دفاع می کردند ولی بدانید اگر به مجرم فرصت داده شود به تلویزیون بیاید و با مردم صحبت کند. این دمیده شدن در آتش فتنه است. وقتی داعش غرب را تهدید می کند ابرقدرت ها مردمشان و اماکنشان را محدود می کنند. با این همه ما از دشمن می گوییم ولی از آن طرف می گوییم مجرمین اصلیشان را ازاد بگذاریم. موسوی کروبی و خاتمی عامل فتنه بودند راس فتنه آمریکا و اسرائیل و انگلیس با پول های کشورهای عربی بودند اینها مواردی است که خودشان اعتراف کردند.

وی گفت: همین چند روز پیش سید حسن خمینی می گوید چرا خاتمی ممنوع التصویر است؟ ایا این جرم کمی است که فردی که ادعای جامعه مدنی دارد هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده اعلام پیروزی می کند و حرف خودش را زیر پا گذاشت. اینها همه ادعای زمان انتخاباتی است. مثل ادعاهای کواکبیان در انتخابات ریاست مجلس.

حصر باید با حکم قضایی باشد

در این لحظه علی مطهری با اعتراض به نحوه اجرای مناظره گفت: من به مسئولین برگزار کننده انتقاد دارم. شما موضوع جلسه را عوض کردید. و همچنین به من نگفتید قدیری ابیانه طرف مناظره است والا من نمی آمدم قرار بود من تنها باشم.

وی در ادامه گفت: حصر یک رویه غلطی است که در جمهوری اسلامی باب شده است.آیت الله منتظری یک منتقد بود. چقدر او را اذیت کردیم؟ در سال ۸۸ هم شورای امنیت ملی برای مقطعی می توانست این افراد را حصر کند. اما ادامه آن خلاف قانون اساسی است. این حصر باید با حکم قضایی باشد. همه عوامل فتنه مثل احمدی نژاد پاسخگوی رفتارشان باشند. ما همه با هم فتنه را آفریدیم.

مسائل سال ۸۸ یک کودتا بود

قدیری ابیانه گفت:  شما می گویید قانونی برخورد شود. مگر نمی گویید خانم خالقی هم باید قانونی برود مجلس؟سال ۸۸ هم رهبری گفتند اگر اعتراضی دارید قانونی رفتار شود. ولی آنها چون می دانستند رای نیاورده اند اصلا به شورای نگهبان مراجعه نکردند. بحث سال ۸۸ کودتا بود. آنها می خواستند مدل فروپاشی کشورهای عربی منطقه را در ایران پیاده کنند و حال می گویید می آمدند تلویزیون حرفشان را می زدند؟ انها هنوز توبه نکردند آنها دیکتاتور هستند.

بهاییت و مارکسیست می توانند مباحثه کنند

علی مطهری گفت: راهپیمایی حق قانونی مردم است و نیازی هم به مجوز ندارد. شما که می گویید اینها توبه نکرده اند. به آنها اجازه حرف زدن داده نشد. آنها می گویند به ما ظلم شده است. مگر منتظری که حصرش شکسته شد مشکلی ایجاد شد؟آنها بارها رفتارها را محکوم کردند ولی کجا شنیده شد؟

وی افزود: به نظر من همه میتوانند مباحثه کنند حتی بهاییت و مارکسیست و کمونیست. تا جایی که به مرحله اقدام عملی نرسد می توانند مباحثه کند.

599
۹۵/۰۳/۱۶

نظرات  (۱)

۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۹ یکی از حاضرین در مناظره علی مطهری و قدیری ابیانه
حاشیه‌نگاری یکی از حاضرین در مناظره علی مطهری و قدیری ابیانه
سوالات بی پاسخ و آزادی بیان به سبک جناب مطهری یکشنبه 16 خرداد 1395, 07:52

 

 

به گزارش رویش نیوز، پنجشنبه گذشته به همت مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر، مناظره‌ای با موضوع «حدود آزادی بیان و اندیشه» با حضور دکتر علی مطهری -نایب رئیس مجلس- و دکتر محمدحسن قدیری ابیانه -سفیر اسبق ایران در مکزیک و ایتالیا- در سالن اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد که جای خوشحالی دارد که در روزگاری که تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی از برگزاری جلسات کرسی آزاداندیشی شانه خالی می‌کنند، مجموعه‌ای اهتمام به پیگیری این دغدغه رهبرانقلاب دارند.

این جلسه کم حاشیه هم نبوده است و بزرگ‌ترین این حواشی عدم پاسخگویی و اظهارات متناقض جناب مطهری بوده است که واکنش یکی از مخاطبین رویش نیوز که در این جلسه را برانگیخته و وی را به این نتیجه رسانه است که برخی از این حواشی را به تحریر درآورده و برای رویش نیوز ارسال کند؛ آنچه می‌خوانید  متن این حواشی است که رویش نیوز بدون تغییر آن را منتشر می‌کند:

تکرار اظهارنظرهای عجیب و متناقص آقای مطهری در مناظره پنجشنبه گذشته در اصفهان و عدم پاسخگویی وی به سوالات حضار و مناظره در مورد این تناقضات آن هم در جلسه‌ای با موضوع «آزادی بیان» ما را بر آن داشت تا به بررسی این سوالات بپردازیم.

آقای مطهری حدود آزادی بیان و عقیده را تفکر و تعقل دانست و اعلام کرد: هر عقیده‌ای که به دور از خرافات و از روی تفکر و تعقل باشد باید در جمهوری اسلامی آزادی بیان داشته باشد. سؤالی که در اینجا فکر اکثر حضار را مشغول کرده بود این است که مگر فرقه‌های انحرافی مثل بهائیت عقیده‌ی خود را خرافاتی و بدون تعقل و تفکر می‌دانند؛ و صرف ادعای آن‌ها مبنی بر عقیده‌ی بر پایه تفکر، بایستی در جمهوری اسلامی ایران تریبون در اختیار آن‌ها قرار گیرد؟

در ادامه آقای مطهری خط قرمز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران را حرکت بر ضد حاکمیت دانست ولی در مجدداً مانند گذشته تأکید نمود که چرا تریبون در اختیار آقای موسوی قرار نمی‌گیرد؟ سؤال بی پاسخ دیگر حضار از نایب رئیس دوم مجلس دهم این بود که چگونه شما حرکت بر ضدحاکمیت را خط قرمز آزادی بیان می‌دانید ولی انتظار دارید تریبون جمهوری اسلامی در اختیار فردی قرار گیرد که ماه‌ها کشور را به آشوب کشانده بود.

در جنجالی‌ترین بخش مناظره، علی مطهری مدعی شد: خانمی که کامل کشف حجاب کرده و هیچ التزام عملی به مبانی اسلام از جمله حجاب ندارد صرف این که به صورت زبانی بگوید بنده به اسلام معتقدم و از کشف حجاب خود پشیمانم می‌تواند نماینده مجلس باشد. این در حالی است که آقای مطهری در دولت قبل همواره از وضعیت حجاب جامعه انتقاد می‌نمود و در این زمینه دولت وقت را مقصر می‌دانست و در سال ۹۰ که وی از آقای احمدی نژاد طرح سوال نمود و وی را فاقد صلاحیت سیاسی دانست؛ یکی از سوالاتش در مورد حجاب بود و ادعا داشت چون وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست و دولت برخورد مناسبی ننموده در نتیجه رئیس جمهور صلاحیت سیاسی لازم را در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد. همین تناقض آشکار سؤالات بسیاری را در بین حضار ایجاد نمود از جمله:

1- آقای مطهری آیا نظر جنابعالی در مورد حجاب نسبت به گذشته تغییر نموده است؟

۲- رئیس جمهوری که خود معتقد و ملتزم به مبانی اسلام است ولی به زعم جنابعالی برخورد مناسبی با بی‌حجابی ندارد فاقد صلاحیت سیاسی است ولی خانمی که خود معتقد و ملتزم به مبانی اسلامی از جمله حجاب نیست از نظر شما دارای صلاحیت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است؟

۳- به نظر شما رعایت حجاب تنها مخصوص خانم‌های عادی است و اگر مقداری از موی آن‌ها پدیدار گردید دولت باید با آن‌ها برخورد کند ولی خانمی که پشتوانه‌هایی از جمله شما را دارد می‌تواند به طور کامل کشف حجاب نماید و نه تنها مستوجب برخورد نیست بلکه می‌تواند نماینده مجلس شورای اسلامی! هم بشود.

۴- مواضع و عقاید جنابعالی تابع منافع حزبی و سیاسی است؟

در بخشی از مناظره آقای قدیری ابیانه فتنه ۸۸ را عامل تشدید تحریم‌ها دانست و اظهار داشت: طبق بیانات خانم کلینتون قبل از فتنه بسیار به توافق نزدیک شده بودیم ولی اغتشاشات ۸۸ دولت آمریکا را به براندازی جمهوری اسلامی امیدوار نموده و‌ منجر به تشدید تحریم‌ها شد. آقای مطهری اظهار داشت بله بنده قبول دارم که فتنه ۸۸ باعث افزایش تحریم‌ها و عدم توافق گشته ولی همه در فتنه مقصر بوده‌اند و باید در این زمینه آقای احمدی‌نژاد و سپاه هم محاکمه شوند. این در‌حالی‌است که وی قبلاً هم بارها از شورای نگهبان٬ آیت الله جنتی٬ صدا و سیما٬ دکتر احمدی‌نژاد و فرماندهان سپاه به عنوان عاملین محرک و مقصر در فتنه نام برده است. در این حین نیز سوالات بی‌پاسخی توسط حضار مطرح گردید:

۱- با توجه به این که اظهارات جنجالی جنابعالی باعث تحریک عده‌ای در شیراز گردیده و منجر به اغتشاش در شیراز در زمان حضور شما در آن جا گردید آیا طبق استدلال شما٬ جنابعالی نیز باید در کنار اغتشاشگران شیراز محاکمه شوید؟

۲- چه کسانی با اسم رمز تقلب مردم را فریب دادند و چه کسانی با دعوت مردم به خیابان‌ها آن‌ها را تحریک نمودند؟

همچنین آقای مطهری در حین مناظره آقای قدیری ابیانه را دارای افکاری مشوش خواند و از مناظره با ایشان ابراز ناراحتی و پشیمانی نمود. این درحالی‌است که ایشان دقایقی قبل حتی داعشی‌ها را مستحق آزادی بیان دانسته بود. در ضمن در‌حالی‌که آقای مطهری بدون هیچ پیش‌زمینه و دلیلی از آقای موسوی نام برد زمانی که آقای قدیری ابیانه جواب وی را داد٬ نسبت به تغییر روند موضوع بحث اعتراض نموده و از برگزار کنندگان مناظره گلایه نمود.

خلاصه این که در طول مناظره به هیچ یک از سوالات حضار پاسخ داده نشد و به آن‌ها وعده پرسش و پاسخ در پایان جلسه مناظره داده شد ولی آقای مطهری به محض اتمام مناظره و شروع پرسش و پاسخ از مجری برنامه درخواست اعلام پایان جلسه را نمود و از در پشتی جلسه را ترک کرد.

و این است آزادی بیان به سبک جناب مطهری

http://rooyeshnews.com/106741

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">