پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ق.ظ

۰

امام، آرمانگرای واقع بین/جامعه تک ابرقدرتی توسط امام خمینی شکست
محمدحسن قدیری ابیانه اظهار کرد: حضرت امام راحل، واقع بین و آرمانگرا بودند، واقع بین واقع گرا محافظه گرا میشود، آرمانگرایی که واقع بین نباشد دچار تخیلات میشود، واقع بینی غیر از واقع گرایی است ما باید واقع بین و آرمانگرا باشیم، یعنی وضعیت موجود را به خوبی بشناسیم، نقاط ضعف و قوت آن را دریابیم، اهداف را مطابق با آن ارزش ها شناسایی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ امام رفت اما راه امام، تفکر و صدای امام هر روز بیشتر و بیشتر در حال تغییر هندسه سیاسی جهان است خمینی کبیر در روزگاری که همه تئوریسن ها و دلتمردان غربی و شرقی ندای جدایی دین از سیاست سر میدادند، علم دین سیاسی و سیاست دینی را برافراشت و آن را خار چشم دولت های زورگوی جهان کرد.

 محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه اگر نسل سوم و چهارم انقلاب با منظومه فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند به یقین اقبال خوبی نسبت به اهداف و آرمان های امام (ره) پیدا خواهند کرد اظهار کرد: اگر هر نسل ایرانی یا غیر ایرانی صادقانه در پی کشف حقیقت باشد و درعین حال با اسلام واقعی یا افکار امام راحل که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی است آشنا شود جذب آن میشود، به همین دلیل استکبار جهانی تلاش دارد تا نسبت به اسلام، افکار امام راحل و انقلاب ایران تحریف ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: این تلاش استکبار جهانی نشان میدهد که اگر تحریف و تخریب آنها نبود افکار عمومی میتوانست کاملا جذب انقلاب اسلامی شود، در غیر این صورت نیازی به تحریف کردن نداشتند، بنابراین شناخت و معرفت نسبت به منظومه فکری امام راحل از اهمیت بالایی برخوردار است که ما باید توجه کنیم مبادا نسل های جدید که دوران طاغوت را لمس نکردند نسبت به انقلاب و امام راحل شناخت پیدا نکنند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: شناخت درست امام خمینی به شناخت درست اسلام کمک میکند در مقابل شناخت درست اسلام نیز به شناخت درست از امام راحل کمک میکند.

 

قدیری ابیانه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه انقلاب امام خمینی(ره) چه اثری بر معماری قدرت در جهان داشت؟ اظهار کرد: امروز در جهان به برکت انقلاب اسلامی جامعه چند قطبی در حال شکلی گیری است یعنی دنیا در حال عبور از تک قطبی یا تک ابرقدرتی به جامعه جهانی چند قطبی است.

 
وی اضافه کرد: بیداری اسلامی میرود تا تمدن اسلامی را شکل دهد در حالیکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران محوریت این تمدن بزرگ را بر عهده دارد، هدایت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) در اوج اختناق که منجر به پیروزی شد نقطه عطف مهمی در شکل گیری تمدن برزگ اسلامی و تبدیل جهان از تکی قطبی به چند قطبی است.

 

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: نقش انقلاب امام راحل فراتر از سرنگونی نظام شاهنشاهی و استبداد نظامی آن بود بلکه ایشان نظام و انقلابی را سامان داده و پایه گذاشتند که منشأ تحولات عظیم جهانی است که این تحولات همچنان در آینده ادامه خواهد یافت.

 

قدیری ابیانه ؛با بیان اینکه بینش واقع گرایانه و آرمان خواهانه امام (ره) در همه حوزه ها به ویژه در حوزه مقابله با استکبار مشاهده میشود افزود: حضرت امام راحل، واقع بین و آرمانگرا بودند، واقع بین واقع گرا محافظه گرا میشود، آرمانگرایی که واقع بین نباشد دچار تخیلات میشود، واقع بینی غیر از واقع گرایی است ما باید واقع بین و آرمانگرا باشیم، یعنی وضعیت موجود را به خوبی بشناسیم، نقاط ضعف و قوت آن را دریابیم، اهداف را مطابق با آن ارزش ها شناسایی کنیم، مسیرهای صحیح رسیدن از نقطه موجود به نقطه مطلوب را پیدا کرده و در مسیر آن گام برداریم، که حضرت امام راحل چنین دیدگاهی داشتند.

 

وی یادآور شد: واقع بینی خود اهمیت زیادی دارد برخی قدرت کدخدا را میبینند اما ایمانی به قدرت خدا ندارند و چه بسا حتی به وجود خدا نیز اعتقادی نداشته باشند، برخی قرآن را به عنوان کتاب الهی میپذیرند اما ایمانی به تحقق وعده های الهی ندارند چنین اشخاصی مرعوب یا مغلوب غرب میشود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه بینش واقع گرایانه و آرمان خواهانه امام (ره) در همه حوزه ها به ویژه در حوزه مقابله با استکبار آیا در مسئولان امروز هم مشاهده میشود؟،ادغان کرد: در بین مسئولان کشور می توانیم بگوییم که رهبر معظم انقلاب بهترین جایگزین برای امام بودند چرا که دقیق در مسیر امام راحل که همان مسیر اسلام است گام برداشتند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بهترین جایگزین برای امام بودند،افزود: رهبر معظم انقلاب گرفتار ابهت پوشالی و ظاهری دشمن نشدند به واقعیت های قوت و ضعف دشمنان کاملاً آگاه هستند و نقاط ضعف و قوت خودمان را نیز به خوبی میشناسند، و به وعد ه های الهی در قرآن ایمان دارند بر این اساس به مردم ایران اعتماد دارند و سکان هدایت انقلاب اسلامی را به دست گرفتند.

 

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: هستند کسانی که اعتقاد راسخی حتی به اصول دین ندارند هر چند روزانه بارها عبارت الله اکبر را تکرار میکنند اما در باورشان امیر اکبر آمریکا است اینها کسانی هستند که به منافع کشور لطمه میزنند هر چند نیت آنها خدمت رسانی باشد اما ملعبه و بازی دست استبکار میشوند.

 

وی اظهار کرد: گروه هایی به صورت بالفعل حزب الله لبنان و شیعیان زیادی دیگری در دنیا همچون نیروهای مؤمن شیعه در عراق، سوریه و یمن و نیز در کشورهای دیگر هر چند اقلیت باشند اما در استکبار ستیزی از نگاه امام راحل پیروی میکنند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب با نوشتن دو نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در حقیقت  عملیات آگاه سازی جهانی را آغاز یا وارد ابعاد جدیدی کردند و جوانان آنها را به مطالعه درباره قرآن و اسلام دعوت فرمودند اما این همه آنچه که باید صورت گیرد نیست ما و همه کسانی که توان دارند باید در معرفی اسلام، برنامه ریزی، اقدام و تلاش کنیم و منتظر فرد دیگر یا مسئولین نباشیم.

۹۵/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">